Σάββατο 7 Οκτωβρίου 2006

BMW X3 2007 Ισχυρή και σύγχρονη


ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΜΟΝΑΧΟ




Με πινελιές ανανέωσης κυκλοφορεί πλέον το τετρακίνητο μοντέλο. Η μάρκα έδωσε περισσότερη έμφαση στους νέους ισχυρούς και ροπάτους κινητήρες αλλά και στον εκσυγχρονισμό των ηλεκτρονικών συστημάτων.

Οι τεχνικοί της BMW επικέντρωσαν την παρουσίαση του ανανεωμένου μοντέλου στα ισχυρά σημεία του αυτοκινήτου. Εκεί που η Χ3 είναι δυνατή φύσει και θέση. Στους κινητήρες από αλουμίνιο και μαγνήσιο (τους ελαφρύτερους εξακύλινδρους παραγωγής στον κόσμο), βενζίνης ή diesel. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η δεύτερη γενιά του τρίλιτρου αλουμινένιου diesel κινητήρα με την τεχνολογία των δύο υπερσυμπιεστών, 286 ίππων και με ροπή 580 Nm! Το μοντέλο με αυτόν τον κινητήρα ονομάζεται X3 3.0sd και αποτελεί το κορυφαίο της σειράς. Οι επιδόσεις του είναι εκπληκτικές, καθώς για τα 100 χλμ./ώρα από στάση χρειάζεται 6΄΄6 ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 240 χλμ./ώρα. Ο νέας γενιάς εξακύλινδρος εν σειρά βενζινοκινητήρας των 2,5 λίτρων έχει 26 ίππους περισσότερους (218 από 192) ενώ ανάλογη αύξηση υπάρχει και στη ροπή που φτάνει πλέον τα 250 Nm. O επίσης νέας γενιάς ?και επίσης εξακύλινδρος- τρίλιτρος κινητήρας βενζίνης έχει και αυτός αυξημένη ιπποδύναμη κατά 41 ίππους (272 από 231) και η ροπή του πλέον είναι 315 Nm.
Για την ελληνική πραγματικότητα όμως, υπάρχει διαθέσιμος ο γνωστός δίλιτρος κινητήρας με τους 150 ίππους, με τον οποίον η Χ3 κοστίζει 41.000 ευρώ.
Τα μεγάλα τρίλιτρα σύνολα, συνδυάζονται με αυτόματα κιβώτια έξι σχέσεων με πιο άμεσες και γρήγορες αλλαγές, ενώ όλα τα υπόλοιπα με χειροκίνητο εξάρι ή αυτόματο εξάρι.
Το βελτιωμένο και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης xDrive μεταδίδει υπό φυσιολογικές συνθήκες τη ροπή σε ποσοστό 40:60 στον εμπρός και τον πίσω άξονα, κατανομή που μπορεί να μεταβληθεί, ανάλογα με τις συνθήκες μεταξύ 50:50 και 0:100.
Σε ορισμένες ακραίες συνθήκες υπάρχει όμως και δυνατότητα μετάδοσης μέχρι και του 100% της ροπής στον εμπρός άξονα για πολύ μικρά χρονικά διαστήματα. Αναβαθμισμένο ?και στάνταρ - είναι και το DSC (Dynamic Stability Control) διαθέτοντας νέες λειτουργίες που βελτιώνουν την πρόσφυση και γενικότερα τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου κατά το φρενάρισμα, κατά τη ρυμούλκηση φορτίου, στην κατάβαση σε συνθήκες μεγάλων κλίσεων του εδάφους κ.λπ. Το DSC «συνεργάζεται» φυσικά με το σύστημα xDrive,
Σε δεύτερο πλάνο περνούν οι μικροαλλαγές σε προφυλακτήρες, φώτα (που χρησιμοποιούν τεχνολογία LED), μάσκα, ζάντες και η γενικότερη αναβάθμιση στο εσωτερικό. Οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες, που πέραν από νέο layout είναι βαμμένοι στο χρώμα του αμαξώματος, οι προβολείς ομίχλης έχουν ανέβει ψηλότερα και έχουν τοποθετηθεί προς την άκρη του προφυλακτήρα και στις γρίλιες στη μάσκα.

Στο δρόμο, η X3 συνδυάζει υψηλή ποιότητα κύλισης με κορυφαία οδική συμπεριφορά, κάτι που πέρα από το καλό πλαίσιο, οφείλεται στην «έξυπνη» τετρακίνηση και στο πλήθος των ηλεκτρονικών συστημάτων.
Tι είναι το xDriveTο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης, βασίζεται σε ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη, ο οποίος ανάλογα με τις συνθήκες μπορεί να κατανέμει τη ροπή από 50-50 (στους εμπρός και τους πίσω τροχούς), όταν οι συνθήκες είναι ομαλές, σε 0-100, 100-0 ή οποιαδήποτε ενδιάμεση κατάσταση. H μεταβολή αυτή γίνεται ακαριαία, χωρίς να το αντιλαμβάνεται ο οδηγός, και δεν αποσκοπεί μόνο στην ανάκτηση της πρόσφυσης, αλλά και στην εξουδετέρωση τυχόν υποστροφικών ή υπερστροφικών τάσεων - πάντα σε συνεργασία με το ηλεκτρονικό σύστημα σταθεροποίησης του αμαξώματος