Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2013

Volvo: Ηγετική θέση στην ασφάλεια

 

Η Volvo 1η επιλογή της μεγάλης ασφαλιστικής εταιρείας Folksam

Έρευνα της Folksamτης ασφαλιστικής εταιρείας-κολοσσού στη Σκανδιναβία, επιβεβαιώνει την ηγετική θέση της Volvo στην ασφάλεια
Εξετάστηκαν περισσότερα από 150.000 τροχαία σε βάθος εικοσαετίας
Τα Volvo S60, V60 και S80 με διαφορά στις πρώτες θέσεις στην κατηγορία τους

 

Η Folksamη μεγαλύτερη ασφαλιστική εταιρεία της Σκανδιναβίας και από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη, ανακοίνωσε τα αποτελέσματα μίας από τις εκτενέστερες έρευνες που έχουν γίνει ποτέ στον τομέα των τροχαίων ατυχημάτων. Σύμφωνα με αυτήν, τα Volvo S60, V60 και S80κατέλαβαν αντίστοιχα την πρώτη θέση στην κατηγορία τουςόσον αφορά στην ασφάλεια,με διαφορά περίπου 12% από το επόμενο αυτοκίνητο! Ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι και τα τρία μοντέλα της Volvo έλαβαν 60% καλύτερη βαθμολογία από το μέσο όρο των οχημάτων της κλάσης τους. Συνολικά, όλα τα μοντέλα της Volvo σημείωσαν κορυφαίεςεπιδόσεις για την ασφάλεια που προσφέρουν σε οδηγό και επιβάτες.

 

Η έρευνα της Folksam βασίστηκε στην πλήρη ανάλυση περισσότερων από 158.000 τροχαίων ατυχημάτων που συνέβησαν ανάμεσα στο 1994 και το 2013. Στα ατυχήματα αυτά, είχαν εμπλακεί 238διαφορετικά μοντέλα αυτοκινήτων. Στην έρευνα χρησιμοποιήθηκαν τόσο οι φάκελοι των αστυνομικών αρχών, που ειδικά στη Σκανδιναβία καταγράφουν με σχολαστική λεπτομέρεια τα ατυχήματα στους δρόμους, όσο και ιατρικές αναφορές που αφορούσαν περισσότερους από 38.00 τραυματίες.

 

Τα αποτελέσματα της έρευνας αποκτούν ιδιαίτερη βαρύτητα και λόγω του ότι βασίζονται σε πραγματικά περιστατικά και όχι σε προσομοιώσεις σε εργαστηριακό περιβάλλον. Η κορυφαία επίδοση των μοντέλων της Volvo επιβεβαιώνει εμφατικά τη στρατηγική της εταιρείας, να έχει δικό της εσωτερικό τμήμα έρευνας και ανάλυσης τροχαίων ατυχημάτων, εδώ και πάνω από 40 χρόνια!

 

Μέσα από τη διαρκή έρευνα η Volvo έχει παρουσιάσει συστήματα πρωτοποριακά στην εποχή τους, που πλέον αποτελούν κριτήριο σε δοκιμές ασφάλειας ή αντιγράφονται κατά κόρον από τον ανταγωνισμό. Η γνωστή Ζώνη Ασφαλείας 3 Σημείων είναι μία εφεύρεση της Volvo από το μακρινό 1959 και υπολογίζεται ότι έχει σώσει περισσότερες από 1.000.000 ζωές μέχρι σήμερα!

 

Πιο σύγχρονο, το Σύστημα Δυναμικού Ελέγχου Ευστάθειας και Πρόσφυσης DSTC (DynamicStability and Traction Control)που αναγνωρίζει οποιαδήποτε τάση γλιστρήματος σε ένα πολύ αρχικό στάδιο και φροντίζει να διατηρήσει το αυτοκίνητο στη βέλτιστη θέση ως προς το δρόμο. Ή ακόμα τοWHIPS Whiplash Protection System, σύστημα που προστατεύει οδηγό και επιβάτες στις καταπονήσεις που δέχεται η σπονδυλική στήλη σε περίπτωση οπίσθιας σύγκρουσης, που πρώτη η Volvoπαρουσίασε το 1998 και έχει αποδειχθεί σωτήριο σε χιλιάδες περιπτώσεις.

 

Ιδιαίτερης μνείας αξίζει το City Safety, το πολυβραβευμένο Σύστημα Αποφυγής Συγκρούσεων σε μικρές ταχύτητες. Το City Safety σαρώνει την περιοχή που εκτείνεται εμπρός από το αυτοκίνητο και επεμβαίνει στα φρένα του αυτοκινήτου αν ο οδηγός δεν αντιδράσει και επίκειται σύγκρουση με προπορευόμενο κινούμενο ή σταθερό όχημα ή αντικείμενο. Η Volvo ήταν η πρώτη εταιρεία που παρουσίασε σύστημα αποφυγήςσυγκρούσεων, το 2006 και εξαρχής το συμπεριέλαβε στο βασικό εξοπλισμό των αυτοκινήτων της! Έκτοτε, πολλές άλλες εταιρείες παρουσίασαν αντίστοιχα συστήματα στον προαιρετικό τους πάντα εξοπλισμό, με τηνταχύτητα λειτουργίας τους να μην ξεπερνά τα 30 χλμ/ώρα. Σε αντίθεση, το City Safety της Volvo βρίσκεται ήδη από το 2012 και την παρουσίαση του Volvo V40 στη 2η γενιά τουμε την ταχύτητα λειτουργίας του ναέχει ανέλθει πλέον στα 50 χλμ/ώρα, σε όλα τα μοντέλα της!  


Το Honda Jazz Hybrid «οδήγησε» τον 31ο Κλασσικό Μαραθώνιο Αθηνών

 

Το υβριδικό Honda Jazz Hybrid ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής του 31ου Κλασικού Μαραθωνίου Αθηνών που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 10Νοεμβρίου 2013. Το Jazz Hybrid οδήγησε τους 11,000 αθλητές που είχαν δηλώσει συμμετοχή στον 31ο Κλασσικό Μαραθώνιο Αθηνών, από το Μαραθώνα στον Καλλιμάρμαρο Παναθηναϊκό Στάδιο για 42,195m. Ο αγώνας, που ήταν αφιερωμένος στη μνήμη του αγωνιστή της ειρήνης Γρηγόρη Λαμπράκη είχε πολύ μεγάλη επιτυχία καθώς η συμμετοχή του κόσμου ξεπέρασε κάθε προσδοκία αφού εκτός από τους 11,000 αθλητές που είχαν δηλώσει συμμετοχή στον Κλασσικό Μαραθώνιοάλλοι 19,500 αθλητές δήλωσαν παρόν  στους αγώνες των 10 και 5 χιλιομέτρων και παίδων αντίστοιχα που διοργάνωσε ο ΣΕΓΑΣ.

 

Μεγάλος νικητής του 31ου Κλασσικού Μαραθωνίου ο Κενυάτης Γιέγκο Κιπκογκέι ο οποίος κάλυψε τη διαδρομής σε 2 ώρες 13’,59’’. Στη δεύτερη θέση με 2.14.40 τερμάτισε ο επίσης Κενυάτης Κιμέλι Ντίκσον, που κατάφερε στα τελευταία μέτρα να αντέξει στην πίεση του Ντέιβιντ Κίπροριρ (2.14.47). ο Κενυάτης Γιέγκο Κιπκογκέι μετά τον τερματισμό του δήλωσε: «Είμαι πολύ ευχαριστημένος. Ήταν ένας πολύ ωραίος αγώνας και του χρόνου θα επιστρέψω στην Αθήνα για να υπερασπιστώ τον τίτλο μου».

 

Η εταιρεία Αδελφοί Σαρακάκη Α.Ε.Β.Μ.Ε. Επίσημος Εισαγωγέας-Διανομέας της Honda στην Ελλάδα, ως Επίσημος Υποστηρικτής του 31ου Κλασσικού Μαραθωνίου Αθηνών εκτόςαπό το Jazz Hybrid ανταποκρίθηκε άμεσα στην πρόσκληση του ΣΕΓΑΣ και παραχώρησε στόλο υβριδικών αυτοκινήτων για ην κάλυψη των αναγκών της διοργάνωσης.


Ημερίδα με θέμα: «100 χρόνια αυτοκίνηση στην Ελλάδα, 1913-2013 »

Το περιοδικό Car and Driver διοργανώνει ημερίδα με θέμα«100 χρόνια αυτοκίνηση στην Ελλάδα, 1913-2013 ». Η ημερίδα θα διεξαχθεί την Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2013, 10:00-18:00,στο Hellenic Motor Museum, Ιουλιανού 35 και Γ’ Σεπτεμβρίου 78, Αθήνα.

Στο πλαίσιο της ημερίδαςπου για πρώτη φορά διοργανώνεται στην Ελλάδαειδικοίεπιστήμονεςιστορικοίμηχανικοί υποψήφιοι διδάκτορες του ΕΜΠ καιδημοσιογράφοι θα τοποθετηθούν και θα συζητήσουν ευρεία γκάμα

θεμάτων που αφορούν:

 στο ρόλο του αυτοκινήτου στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της χώρας,από τον Μεσοπόλεμο μέχρι τις ημέρες μας

 στο ρόλο των αντιπροσώπων και των δικτύων τους

 στο οδικό δίκτυο και στην ιστορία τουστην κατασκευή και διαχείρισή του

 στους αγώνες αυτοκινήτουαπό τον πρώτο αγώνα που διοργανώθηκε στη χώραμέχρι σήμερα, και στο ρόλο της ΕΛΠΑ

 στην προσφορά των αμαξοποιών και στο ρόλο της μεταποίησης στην ανάπτυξητης ελληνικής αυτοκίνησης

 στη συμβολή του ειδικού Τύπου για την πρόσληψη και διάδοση του αυτοκινήτου

Σε καιρούς πολυεπίπεδης κρίσηςστόχος μας είναι να αξιοποιήσουμε όλα τα νεότεραερευνητικά δεδομένανα δώσουμε βήμα σε νεότερους ερευνητές και υποψήφιουςδιδάκτορεςνα αναζητήσουμε έναν τρόπο να μιλήσουμε για

την κουλτούρα της αυτοκίνησης στην Ελλάδανα συζητήσουμε για ένα προϊόν τουσύγχρονου πολιτισμού και για τη σχέση κοινωνίας και τεχνολογίαςπέρα από κοινούςτόπους και προκατασκευασμένα σχήματα. Κυρίωςνα δούμε όλοι μαζί τι μπορεί ναγίνει και πώς μπορούμε να πρωταγωνιστήσουμε στις εξελίξεις.

Οργανωτική Επιτροπή

Ηλίας Καφάογλου, δημοσιογράφος-συγγραφέας

Νίκος Μερτέκης, Εκδότης-Διευθυντής Car & Driver

Νίκος Ποριώτης, Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ-Συγκοινωνιολόγος

Λάμπρος Σκαρτσής, δρΧημικός Μηχανικός

Νίκος Τσάδαρης, Οδηγός αγώνων αυτοκινήτου

Τάσος Τσιπλάκος, Ιστορικός ερευνητής–Δημοσιογράφος_