Δευτέρα 6 Δεκεμβρίου 2010

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΕΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ


Το 1992 η χώρα μας πρωτοπόρησε με τη θέσπιση κινήτρων για την αγορά υβριδικών αυτοκινήτων. Το διορατικό αυτό μέτρο λειτούργησε μεταγενέστερα και στήριξε τη διάδοση αυτών των αυτοκινήτων τα οποία και αποτελούν τους προάγγελους της πλήρους ηλεκτροκίνησης. Εν όψει της αναμενόμενης εμφάνισης στην ελληνική αγορά των ηλεκτρικών και “Plug-in” υβριδικών αυτοκινήτων, απαιτείται άμεσα η έγκαιρη θέσπιση ολοκληρωμένου προγράμματος υποστήριξης της διάδοσής τους, σε συνδυασμό με αυτοχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα απόσυρσης. Η τρέχουσα χρονική στιγμή είναι η πλέον κατάλληλη αφού ήδη θεσπίσθηκε και το από μακρού αναμενόμενο μέτρο της επιβολής τελών κυκλοφορίας ανάλογα με τις εκπομπές CO2, μέτρο το οποίο επίσης εντάσσεται στην ίδια πολιτική. Το Ελληνικό Ινστιτούτο Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων δημοσιεύει μελέτη, βάσει της οποίας αποδεικνύεται η ωφέλεια που προκύπτει για τη χώρα αλλά και για το κοινωνικό σύνολο από μια ευρεία διείσδυση τέτοιων αυτοκινήτων. Προτείνει επίσης τη άμεση θέσπιση ενός πενταετούς αυτοχρηματοδοτούμενου προγράμματος κινήτρων στήριξής της, με συνδυασμό απόσυρσης υπερήλικων και ρυπογόνων αυτοκινήτων. Το πρόγραμμα αυτό σχεδιάστηκε έτσι ώστε να έχει πλήρως ανταποδοτικό χαρακτήρα και απόλυτα διαφανή διαχείριση αποδεικνύοντας την εις το ακέραιο απόδοση των πόρων για το σκοπό για τον οποίο θα εισπραχθούν. Η μελέτη είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα του ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. και σχετικό ενημερωτικό έγγραφο προωθείται σε όλα τα αρμόδια Υπουργεία. Τυχόν αποδοχή της πρότασης και θέσπιση του προγράμματος είναι πιθανό να αποτελέσει και αίτιο ανάληψης ακόμα και επιχειρηματικών δράσεων αφού θα εκφράζει με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο την πολιτική βούληση ενθάρρυνσης μιας ευρείας διάδοσης στη χώρα μας των ηλεκτρικών και “Plug-in” υβριδικών αυτοκινήτων τα οποία θα απαιτήσουν και ανάλογη δραστηριοποίηση στους τομείς υποστήριξης και υποδομών δημιουργώντας έτσι επιχειρηματικές ευκαιρίες τόσο αναγκαίες για την αναστροφή της σημερινής οικονομικής ύφεσης