Τετάρτη 24 Οκτωβρίου 2012

Το Παρίσι που δεν πήγα...





Ξέρω έναν κύριο παράξενο πολύ
που λόγια πάντ’ αλλόκοτα μιλεί
για το Παρίσι
στην συντροφιά μας όταν έρθει να καθίσει.

Αυτά έγραφε ο ποιητής, σκηνοθέτης και ηθοποιός Ορέστης Λάσκος (1908-1992) πριν 50 χρόνια. Για την επιθυμία τη προσωπική να επισκεφτεί τη Πόλη του Φωτός. Ένα όνειρο που προτίμησε τελικά να μείνει όνειρο. Έτσι απλά για να έχει να ονειρεύεται…
Κάπως έτσι αντιμετώπισα τη φετινή Έκθεση Αυτοκινήτου. Έμεινα στη διαπίστευση. Άλλωστε η ενημέρωση δεν έχει πλέον σύνορα, δεν απαιτεί ταξίδια. Στις Εκθέσεις πας για να σε δουν και όχι για να δεις! Τι έγινε εκεί. Πολλά. Μπορεί οι συνέπειες της οικονομικής ύφεσης να διατηρούν τον πρωταγωνιστικό τους ρόλο στην καθημερινότητα κάθε Έλληνα, ωστόσο, η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία επέστρεψε, χωρίς καθυστέρηση, στο δρόμο της ανάπτυξης.
Συνολικά 270 εκθέτες από 23 χώρες παρουσίασαν ότι πιο σύγχρονο ετοίμασαν τα εργοστάσια. Πάνω από 100 ήταν οι πρεμιέρες εκεί στην Porte de Versailles. Πλούσια σε ηλεκτροκίνητες και μη προτάσεις, η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου στο Παρίσι αποδεικνύει περίτρανα πως οι μέρες της κρίσης ανήκουν στο παρελθόν. Τα φουτουριστικά πρωτότυπα μας προϊδεάζουν για το τι μας περιμένει στο μέλλον, την ίδια στιγμή που σε μια απέλπιδα προσπάθεια επιβίωσής τους τα επιβλητικά supercars αποκτούν περιβαλλοντική συνείδηση.
Πίσω από τους προβολείς που φωτίζουν τις λαμπερές δημιουργίες των κατασκευαστών, είναι φανερή η αδιάκοπη προσπάθεια για την παρουσίαση καινοτόμων, αλλά και συνάμα πρακτικών ιδεών.
Στο διεθνές «ραντεβού» τους στην Ευρώπη, τα περισσότερα εργοστάσια είχαν κάτι καινούργιο να προτείνουν, παρουσιάζοντας τα πειραματικά τους μοντέλα ή τα νέα αυτοκίνητα παραγωγής τους. Είναι αλήθεια ότι κάποιοι βιάστηκαν, αλλά έχουν τους λόγους τους. Άλλωστε η καλύτερη άμυνα είναι η επίθεση. Η τεχνολογία αιχμής, βέβαια, καλά κρατεί και εξελίσσεται χωρίς διακοπή στη «σκηνή» των υβριδικού χαρακτήρα μοντέλων και των εκλεπτυσμένων βελτιώσεων σε ότι αφορά τους πάσης μορφής κινητήρες.
Στους αφανείς ήρωες της έκθεσης ανήκουν μοντέλα που μέσα στους επόμενους μήνες θα βρεθούν στους ελληνικούς δρόμους, διεκδικώντας τις ψαλιδισμένες πιθανότητες καταξίωσής τους στη χώρα μας.
Στη προηγούμενη, διοργάνωση, το 2010, οι επισκέπτες έφτασαν στο αριθμό ρεκόρ των 1.263.467. Φέτος έκλεισε στο 1.231.416. Συν 12.000 δημοσιογράφοι από 113 χώρες. Καθόλου άσχημα…

Η PSA Peugeot Citroën και η General Motors Επιβεβαίωσαν Βασικά Βήματα στην Παγκόσμια Στρατηγική Συμμαχία

Η PSA Peugeot Citroën και η General Motors Επιβεβαίωσαν Βασικά Βήματα στην Παγκόσμια Στρατηγική Συμμαχία

Opel Mokka SUV: Συμπαγείς Διαστάσεις, Πολλά Προσόντα

Opel Mokka SUV: Συμπαγείς Διαστάσεις, Πολλά Προσόντα