Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου 2013

Το Renault Clio είναι το «Αυτοκίνητο του 2014»

Σε μία εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Ναυτικό Όμιλο Ελλάδος, παρουσία του Υφυπουργού Ενέργειας Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής κ. Μάκη Παπαγεωργίου και του Υφυπουργού Μεταφορών, Επικοινωνιών και Δικτύων κου Μιχάλη Παπαδόπουλου, οι δημοσιογράφοι μέλη του θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα», ψήφισαν ως «Αυτοκίνητο του 2014» το Renault Clio. Στην ψηφοφορία συμμετείχαν 10 αυτοκίνητα που είχαν περάσει κατά τη διαδικασία προεπιλογής (επίσης με ψηφοφορία) στην τελική φάση, από 19 νέα μοντέλα τα οποία παρουσιάστηκαν κατά το προηγούμενο 12μηνο στην ελληνική αγορά.

 

Τα 10 αυτοκίνητα της τελικής φάσης ήταν τα Chevrolet Trax, Fiat 500L, Ford B-Max, Kia cee'd, Mercedes CLA, Mitsubishi Space Star, Opel Adam, Renault Clio, Skoda Octavia, Toyota Auris. Η διαδικασία καταμέτρησης των ψήφων και απόδοσης των σχετικών βαθμών εξελίχθηκε σε θρίλερ, αφού μόλις στα τελευταία 3 ψηφοδέλτια ξεχώρισε το Renault Clio με 116 βαθμούς, επικρατώντας τελικά του Skoda Octavia που πήρε 98 βαθμούς. Επισημαίνεται ότι δεν υπάρχει σειρά κατάταξης των 10 αυτοκινήτων, γι' αυτό και δεν αναφέρεται η σχετική βαθμολογία, γιατί η διαδικασία αφορά την ανάδειξη ενός νικητή, του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς» και το σύστημα βαθμολόγησης έχει επιλεγεί με στόχο να βγάλει αυτόν τον νικητή.

Τα κριτήρια που λαμβάνονται υπ' όψη από τους δημοσιογράφους για την ψηφοφορία είναι η τεχνολογία, η ασφάλεια, η ποιότητα κατασκευής, το κόστος κτήσης και χρήσης, αλλά και όποια άλλα χαρακτηριστικό ή καινοτομίες κάνουν ένα αυτοκίνητο να ταιριάζει καλύτερα στη χώρα μας ή να προάγει την ιδέα της αυτοκίνησης όπως αυτή γίνεται αντιληπτή στην Ελλάδα.

 

Το βραβείο απένειμε στο νικητή ο Υφυπουργός Ενέργειας Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής κ. Μάκης Παπαγεωργίου, ο οποίος τόνισε στην ομιλία του την προσπάθεια που γίνεται για τη διαφοροποίηση των ενεργειακών πηγών, ώστε να προσφέρεται στον καταναλωτή η δυνατότητα επιλογής ανάλογα με τις ανάγκες του και το κόστος που τον συμφέρει. Τόνισε δε ιδιαιτέρως την προσπάθεια που γίνεται για διεύρυνση της χρήσης του φυσικού αερίου ως καυσίμου και στα αυτοκίνητα, όπως σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες, λόγω των περιβαλλοντικών πλεονεκτημάτων και του χαμηλού κόστους του συγκεκριμένου καυσίμου. Ανέφερε, τέλος, ότι μετά τα εγκαίνια του πρώτου σταθμού ανεφοδιασμού με φυσικό αέριο στη Θεσσαλονίκη, υπάρχει πρόγραμμα δημιουργίας και άλλων σταθμών, με στόχο να φτάσουν τους 15μέσα στο 2014. Διευκρινίζεται ότι η εγκατάσταση τέτοιων σταθμών διευκολύνεται από το γεγονός  ότι μπορεί να πραγματοποιείται και σε ήδη υπάρχοντα πρατήρια υγρών καυσίμων, με εγκατάσταση αντλιών φυσικού αερίου με τη βοήθεια της ΔΕΠΑ.

 

Ο θεσμός «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» αποφάσισε φέτος να δώσει ειδικό Βραβείο Οδικής Ασφάλειας στις εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κ.κ. Κατερίνα Θεοδοσέλη από τη Ρόδο και Δώρα Γκουτζιαμάνη από τις Σέρρες, για το εκπαιδευτικό τους έργο στον τομέα της κυκλοφοριακής αγωγής. Το βραβείο απένειμε ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, ο οποίος στην ομιλία του τόνισε ότι η οδική ασφάλεια αποτελεί την πρώτη προτεραιότητα του υπουργείου κατά τη διάρκεια της ελληνικής προεδρίας της ΕΕ το πρώτο εξάμηνο του 2014. Ο Υφυπουργός αναφέρθηκε επίσης στη σημασία της ανανέωσης του στόλου των αυτοκινήτων για τη μείωση των ατυχημάτων, τονίζοντας ότι το υπουργείο έχει ήδη έρθει σε διαβούλευση με το υπουργείο Οικονομικών ώστε να παραταθεί το μέτρο της απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων και για το έτος 2014. Επίσης, αναφορικά με το θέμα των διοδίων, υπογράμμισε ότι γίνεται προσπάθεια γιααναλογικότερη κατανομή μεταξύ τέλους και διανυόμενης απόστασης, καθώς έχει αποδειχθεί πως η χρήση παραπλεύρων οδών οδηγεί, ανάμεσα σε άλλα, και στην αύξηση ατυχημάτων.

 

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης δόθηκαν επίσης τιμητικά βραβεία στον δημοσιογράφο και πρώην βουλευτή Άρη Σταθάκη για τη συνολική του προσφορά στον τομέα της οδικής ασφάλειας και στον κ. Γιάννη Κοντέλλη ως εκπρόσωπο της οικογένειας που δημιούργησε στις αρχές του 20ού αιώνα τηνμακροβιότερη αντιπροσωπεία εισαγωγής αυτοκινήτων στην Ελλάδα, η τέταρτη γενιά της οποίας εξακολουθεί και σήμερα να δραστηριοποιείται στον κλάδο.