Τρίτη 22 Φεβρουαρίου 2011

Η νέα εποχή Lancia αρχίζει

Ένα χρόνο μετά την ανακοίνωση της μεταξύ τους συμμαχίας, Lancia και Chrysler ενώνονται πλήρως για τη δημιουργία μιας νέας αυτοκινητοβιομηχανίας που θα πρεσβεύει τα καλύτερα στοιχεία από δύο διαφορετικές κουλτούρες: το ενθουσιώδες ύφος, την τάση για χαλαρωτική οδηγική εμπειρία και τη λειτουργικότητα που χαρακτηρίζουν την Chrysler, συνδυασμένα με το καινοτόμο πνεύμα, το γούστο και το πάθος της δημιουργίας αυτοκινήτων που ανέκαθεν χαρακτήριζαν τη Lancia.
Οι καρποί αυτής της συνένωσης είναι τα νέα μοντέλα της Lancia που σε παγκόσμια πρεμιέρα θα παρουσιαστούν στο φετινό 81ο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης: νέο (5θυρο) Ypsilon, νέα Thema, νέο πρωτότυπα Flavia Concept και Flavia Cabrio Concept  (φωτό), νέο Grand Voyager και νέα Delta. Είναι όλα τους χωρίς καμία εξαίρεση μοναδικά προϊόντα που εκφράζουν απόλυτα τις αξίες που πρεσβεύουν οι δύο κατασκευαστές -από το στυλ και την τεχνολογική καινοτομία μέχρι την εκατονταετή ιστορία και τη θέληση για υπεροχή στο μέλλον- και αποτελούν το φυσικό επακόλουθο μιας συμμαχίας που ξεκίνησε πριν από μόλις 12 μήνες, αλλά έχει ήδη γίνει σε χρόνο ρεκόρ μια πετυχημένη συνεργασία με τεράστιες δυνατότητες.
Η Lancia αναγεννιέται και γίνεται πλέον μία από τις λίγες φίρμες που προσφέρουν μια γκάμα μοντέλων που αρχίζει από τη μικρή κατηγορία και φτάνει μέχρι τα μεγάλα πολυχρηστικά (MPV). Παράλληλα είναι ο μόνος κατασκευαστής στον κόσμο που εμφανίζει την πιο ρεαλιστική προσέγγιση στο θέμα «premium» αυτοκίνητο, καταργώντας τη διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στη θέληση και την ιδιοκτησία και οριοθετώντας την «προσιτή πολυτέλεια». Η πολυτέλεια δεν είναι πλέον προνόμιο, αλλά δικαίωμα! Η Lancia έχει μια νέα «αποστολή»: να προσφέρει «ζεστή», κομψή πολυτέλεια με μοναδικό ιταλικό design σε όλες τις κατηγορίες, ανεξαρτήτως όγκου πωλήσεων.
Όλες οι νέες Lancia -μαζί με το υπάρχον 3θυρο Ypsilon και τη Musa που παραμένουν στην γκάμα- καλύπτουν απόλυτα τις επιθυμίες ενός κατασταλαγμένου πελάτη που αναζητά την απόλαυση της κατοχής, χωρίς όμως χρηματοοικονομικά εμπόδια. Ενός πελάτη ικανού να εκτιμήσει φαινομενικά αντίθετες ιδέες, όπως η παράδοση με την καινοτομία, η λογική με το συναίσθημα, η αυτονομία με την κοινωνική ευαισθησία. Με άλλα λόγια ενός πελάτη που αναζητεί το καλύτερο χωρίς να επηρεάζεται από τις κρίσεις άλλων ή από τις εφήμερες «μόδες» της κάθε εποχής. Γι΄ αυτόν τον πελάτη, η νέα Lancia κάνει ένα μεγάλο βήμα μπροστά προσφέροντας μια πραγματική αυτοκινητιστική εμπειρία για όλες τις αισθήσεις χάρη στη χρήση κορυφαίων σε ποιότητα υλικών, στην προσοχή στη λεπτομέρεια ολόκληρης της κατασκευής και στην τεχνολογική καινοτομία, που είναι πάντα στην υπηρεσία του οδηγού και των επιβατών.
Για να φιλοξενήσει όλες αυτές τις παγκόσμιες πρεμιέρες, η Lancia δημιούργησε έναν ξεχωριστό εκθεσιακό χώρο στη Γενεύη με γραφικά που σχηματίζουν ένα παζλ, τα κομμάτια του οποίου ταιριάζουν απόλυτα μεταξύ τους, σηματοδοτώντας την επιτυχή προϊοντική ένωση με την Chrysler και θέτοντας το τέλειο εικαστικό υπόβαθρο πάνω στο οποίο ντεμπουτάρουν τα ολοκαίνουρια αυτοκίνητα της νέας γκάμας Lancia, αρχής γενομένης από το πανέμορφο, νέο, 5θυρο Ypsilon.

To Volvo V60 plug-in Hybrid στη Γενεύη

Το νέο V60 Plug-in Hybrid που παρουσιάζει η Volvo sτην 81η Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, είναι το πρώτο παγκοσμίως υβριδικό με πετρελαιοκινητήρα με τεχνολογία plug-in. Θα βρίσκεται στις εκθέσεις του δικτύου της Volvo το 2012. Συνδυάζει τα καλύτερα στοιχεία από τρεις διαφορετικούς τύπους αυτοκινήτων σε ένα πολύ όμορφο sports wagon. Με το πάτημα ενός κουμπιού, ο οδηγός επιλέγει ποιο αυτοκίνητο θέλει να οδηγήσει:
• Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με αυτονομία 50 χιλιομέτρων.

• Ένα πολύ υψηλής απόδοσης υβριδικό αυτοκίνητο με εκπομπές CO2 μόλις 49γρ./χλμ., κατά μέσο όρο.

• Ένα δυναμικό αυτοκίνητο με ιδιαίτερα ευχάριστα χαρακτηριστικά στην οδήγησή του, που εμφανίζει μια συνδυασμένη απόδοση 215 + 70 ίππων και 440 + 200 Nm ροπής και επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ώρα μόλις σε 6,9 δευτερόλεπτα.

Στους εμπρός τροχούς του Volvo V60 Plug-in Hybrid, φτάνει η ροπή των 440 Nm του 5κύλινδρου turbodiesel κινητήρα D5 με χωρητικότητα 2.4 λίτρων, που αποδίδει ισχύ 215 ίππων. Στον πίσω άξονα εδράζεται το σύστημα ERAD (Electric Rear Axle Drive), ένας ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 70 ίππων που τροφοδοτείται από μια συστοιχία συσσωρευτών 12kWh (ιόντων Λιθίου). Η μετάδοση της κίνησης πραγματοποιείται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων 6 σχέσεων.
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρεις επιλογές, από αντίστοιχους ισάριθμους διακόπτες στο ταμπλό: Pure, Hybrid και Power. Η αναλογία χρήσης του ηλεκτροκινητήρα και του πετρελαιοκινητήρα ανά πάσα στιγμή, επιτυγχάνεται μέσω μιας κεντρικής μονάδας ελέγχου. Τα Pure, Hybrid και Power προγράμματα οδήγησης προσφέρουν στο V60 Plug-in Hybrid τρεις διαφορετικούς χαρακτήρες:

• Στην επιλογή Pure, το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί μόνο τον ηλεκτροκινητήρα και για όσο αυτό είναι δυνατό. Η αυτονομία φτάνει τα 50 χιλιόμετρα, το σημαντικότερο, με μηδενικές εκπομπές CO2 αν έχουν φορτιστεί οι συσσωρευτές από ανακυκλώσιμη πηγή ενέργειας. Η αυτονομία των μπαταριών, μεταβάλλεται ανάλογα με την επιφάνεια κίνησης, τις κλιματολογικές συνθήκες και το οδηγικό στυλ.

• Το Hybrid είναι το προεπιλεγμένο πρόγραμμα με το οποίο ξεκινά το αυτοκίνητο να λειτουργεί. Ο κινητήρας diesel συνδυάζεται με τρόπο ιδανικό με τον ηλεκτρικό, προκειμένου να υπάρχει ισσοροπία μεταξύ της οδηγικής απόλαυσης και της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος. Οι εκπομπές CO2 (σε μικτές συνθήκες κίνησης έτσι όπως ορίζονται από τη σχετική Ευρωπαϊκή Οδηγία) είναι 49 γρ./ χλμ., επίδοση που αντιστοιχεί σε κατανάλωση diesel της τάξεως των 1,9 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα. Η αυτονομία του αυτοκινήτου σε αυτή την περίπτωση, φτάνει τα 1.200 χιλιόμετρα.

• Στην επιλογή Power η τεχνολογία τίθεται στην υπηρεσία των επιδόσεων. Η συνδυαστική απόδοση του πετρελαιοκινητήρα με αυτή του ηλεκτροκινητήρα είναι 215 + 70 ίπποι, με τη μέγιστη τιμή της ροπής να είναι 440 + 200 Nm. Η αμεσότητα στην απόδοση του ηλεκτρικού κινητήρα, συμβάλλει στην επίτευξη της εξαιρετικής τιμής των 6,9 δευτερολέπτων για τα 100 χλμ./ώρα από στάση.
Η πλειοψηφία των Ευρωπαίων οδηγών, κάνουν λιγότερα από 50 χιλιόμετρα κάθε μέρα, για την απόσταση από το σπίτι στη δουλειά και πίσω. Για τα μεγαλύτερα ταξίδια, ο πετρελαιοκινητήρας ενεργοποιείται αυτόματα, δίνοντας στο αυτοκίνητο τις ίδιες δυνατότητες αλλά και την αυξημένη αυτονομία ενός συμβατικού υβριδικού.
Εκτός από τα τρία προγράμματα λειτουργίας, το V60 Plug-in Hybrid εμφανίζει και ένα μεγάλο αριθμό δυνατοτήτων και πλεονεκτημάτων:

• Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει να «κρατήσει» ενέργεια από τις μπαταρίες για να μπορέσει να τη χρησιμοποιήσει αργότερα, για παράδειγμα όταν θα μπει στην πόλη. Προκειμένου οι μπαταρίες να είναι πάντα φορτισμένες, χρησιμοποιείται ο κινητήρας diesel.

• Πιέζοντας το πλήκτρο AWD ενεργοποιείται η ηλεκτρική τετρακίνηση. Αντί να υπάρχει ένα συμβατικό σύστημα τετρακίνησης, η κεντρική μονάδα ελέγχου κατανέμει τη ροπή ανάλογα, στους εμπρός τροχούς που κινούνται από τον πετρελαιοκινητήρα και στους ηλεκτροκίνητους πίσω.

• Μέσω του μενού για το set up του αυτοκινήτου, ο οδηγός μπορεί να δώσει στοιχεία για τη διαδρομή του (μικρή, μέτρια ή μεγάλη). Η μονάδα ελέγχου υπολογίζει τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας και diesel καυσίμου που θα χρειαστεί, προκειμένου να επιτευχθεί η μικρότερη δυνατή επιβάρυνση της ατμόσφαιρας από εκπομπή CO2 .

• Για να ξεκινήσει άνετα το ταξίδι, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει την θέρμανση ή την ψύξη στη καμπίνα των επιβατών κατά τη διάρκεια της φόρτισης, έτσι ώστε να περιορίζεται η κατανάλωση του κλιματισμού κατά τη διαδρομή. Η λειτουργία αυτή θα μπορεί να προγραμματίζεται από το μενού του αυτοκινήτου ή εναλλακτικά να ενεργοποιείται μέσω κινητού τηλεφώνου.

Επαναφόρτιση στο σπίτι
Το Volvo V60 Plug-in Hybrid επαναφορτίζεται μέσω μια κοινής πρίζας (230V/6A, 10A ή 16A) στο σπίτι ή το γκαράζ. Η διάρκεια της φόρτισης εξαρτάται από το επίπεδο της ενέργειας που έχει απομείνει στους συσσωρευτές. Μια πλήρης φόρτιση 10Α διαρκεί 4,5 ώρες. Με παροχή 16Α η διάρκεια φόρτισης περιορίζεται στις 3 ώρες, ενώ με 6Α ο χρόνος φτάνει τις 7,5 ώρες.
Το κόστος της συστοιχίας των μπαταριών, θα κάνει το plug-in υβριδικό να είναι πιο ακριβό στην αγορά του σε σχέση με μια συμβατική έκδοση με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου με ηλεκτρικό ρεύμα στη Σουηδία, έχει υπολογιστεί στα 0,30€ για κάθε 10 χιλιόμετρα απόστασης. Βέβαια, το ακριβές κόστος αναμένεται να διαφέρει από χώρα σε χώρα.