Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2014

Είκοσι χρόνια Toyota RAV4

 

- http://www.youtube.com/watch?v=aMqN5jipvlU -

 

Όταν το Μάρτιο του 1994 αποκαλύφθηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης η πρώτη γενιά του RAV4προανήγγειλε μία νέα εποχή για τα οχήματα 4x4. Οι πωλήσεις ξεκίνησαν το Μάιο στην Ιαπωνία και τον Ιούνιο σε όλη την Ευρώπη, Αφρική, Αυστραλία και Λατινική Αμερική. Οι αρχικές εκτιμήσεις ήταν 4.500 πωλήσεις το μήνα.Αλλά όταν παραλήφθηκαν 8.000 παραγγελίες τον πρώτο μήνα, η παραγωγή διπλασιάστηκε. Το πρώτο Recreational Active Vehicle με 4 wheel-drive άνοιξε το δρόμο για την κατηγορία SUV που από τότε δεν έχει σταματήσει να επεκτείνεται.

 

Το πρώτο “Urban 4WD”, που λανσαρίστηκε σαν συμπαγές 3θ μοντέλο, ήταν τελείως διαφορετικό από ένα παραδοσιακό 4x4. Έφερε σχετικά μικρό κινητήρα 2.0L εγκάρσια τοποθετημένο σε αυτοφερόμενο αμάξωμαμε ανεξάρτητες αναρτήσεις εμπρός και πίσω. Με μήκος 3.69 mήταν μικρότερο από τα σημερινά οχήματα της κατηγορίας BΉταν ένα πραγματικά πρωτοποριακό, νέο αυτοκίνητο.

 

Η αρχική ιδέα

 

Το RAV-FOUR concept στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο το 1989 ήταν το πρώτο που αποκάλυψε την πρόθεση της Toyota να δημιουργήσει ένα συμπαγές 4WD μοντέλοΑυτό τοπρωτότυπο δεν ήταν τίποτα περισσότερο από μία σχεδιαστική μελέτη, χωρίς τις απαραίτητες λεπτομέρειες για ένα πραγματικό μοντέλο εξέλιξηςΩστόσο γνώρισε ομόφωνη αποδοχή από το κοινό και τελικά το Μάρτιο του 1991 δόθηκε το πράσινο φως για το project με αποτέλεσμα να ξεκινήσει η πραγματική εξέλιξη του RAV4.

 

Νέα προσέγγιση αλλά δύσκολη η δημιουργία

 

Όμως εκείνη την εποχήδεν ήταν εύκολο για τον Αρχιμηχανικό Masakatsu Nonakaνα πείσει τα άλλα τμήματα της Toyota ότι μπορούσε να δημιουργηθεί ένα αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής σε μία κατηγορία ανύπαρκτη μέχρι τότε. Τότε, το όνομα Sports Utility Vehicleήταν ακόμα άγνωστο και πολλοί από τους ανθρώπους της Toyota απλά δεν μπορούσαν να φανταστούν ένα τόσο συμπαγές 4x4Κάποια στιγμή, η εξέλιξη σταμάτησε λόγω εσωτερικώναντιδράσεων. Η ομάδα εξέλιξης ήταν έτοιμη να τα παρατήσει και τότε, εμφανίστηκευποστήριξη από το πουθενά δίνοντας πνοή ζωής στο project.

 

Ήταν ο τομέας Ιαπωνικών και Ευρωπαϊκών πωλήσεων που έσπευσε να σώσει την κατάσταση. Οι άνθρωποι των πωλήσεων, παρακολουθώντας από κοντά τον παλμό τηςαγοράς, πίστευαν ότι είχε φτάσει η ώρα γι’ αυτό τον τύπο οχήματος.

 

Συνεργάστηκαν λοιπόν, πιέζοντας για την αναζωογόνηση του project και αποδείχτηκε ότι είχαν δίκιο: λίγο μετά το λανσάρισμά του, το RAVσύντομα αναγνωρίστηκε σαν πρωτοπόρος για τη φρέσκια φιλοσοφία και τις εξαιρετικές οδηγικές επιδόσεις του.

 

Από εξειδικευμένο μοντέλο σε παγκόσμιο αυτοκίνητο

Η Toyota δίκαια θεωρείται ο δημιουργός της κατηγορίας συμπαγών SUV με το λανσάρισμα του πρώτου Recreational Active Vehicle με 4 Wheel-Drive (RAV4) το 1994. Εκείνη τηχρονιάη Toyota πούλησε 53.000 RAV4. Το νούμερο αυτό διπλασιάστηκε μετά από ένα χρόνο και τριπλασιάστηκε το 1995, ενώ από γενιά σε γενιά παρουσίαζε σταθερή αύξησηΤο2013, ο αριθμός πωλήσεων πρέπει να ήταν δεκαπλάσιος από αυτόν του 1994.

 

Συνολικά, έχουν πουληθεί πάνω από 5 εκατομμύρια RAVσε όλο τον κόσμο - πάνω από 1,3 εκατομμύρια στην Ευρώπη. Από αυτά, πάνω από το 90% κυκλοφορεί ακόμα και σήμερα στο δρόμο.

 

Ωστόσο, ο ανταγωνισμός αυξήθηκε τα τελευταία 20 χρόνια: το 2010 υπήρχαν 10διαφορετικά μοντέλα στην κατηγορία συμπαγών SUV. Σήμερα, οι ενδιαφερόμενοι έχουν 19επιλογές.

 

Η κατηγορία συμπαγών SUV είναι από τις λίγες που εξακολουθούν να επεκτείνονται στην Ευρώπη, με τις πωλήσεις να έχουν αυξηθεί κατά 36% περίπου στο διάστημα 2008 - 2013Το2013οι πωλήσεις της κατηγορίας στη Δυτική Ευρώπη ανήλθαν στις 848.000 μονάδεςενώ387.000 οχήματα επιπλέον πουλήθηκαν στη Ρωσία.

 

 

 

Η Τέταρτη Γενιά RAV4

 

Από το 1994, η κατηγορία έχει αυξηθεί και παράλληλα άλλαξε και ωρίμασε. Ενώ οι πρώτοι πελάτες συχνά αγόραζαν συμπαγή SUV αντί σπορ μοντέλων hatchback ή coupé, η σημερινή αύξηση της αγοράς SUV τροφοδοτείται κυρίως από οικογένειες που αναζητούν μία πιο απολαυστική και μοντέρνα λύση αντί των MPV (πολυμορφικών) και wagon.

Διατηρώντας το σχεδιαστικό πυρήνα και τον απολαυστικό οδηγικό χαρακτήρα της πρώτης γενιάς RAV4, η τέταρτη γενιά έχει εξελιχθεί για να ικανοποιήσει αυτή την τάση.

 

Οι παλιοί πελάτες του RAV4 σε Ευρώπη, Κίνα και Β. Αμερική ερωτήθηκαν και απάντησαν ποιο στοιχείο εκτιμούν περισσότερο στο συμπαγές SUV της Toyota. Ανέφεραν την ευελιξία, την ευκολία πρόσβασης σε συνδυασμό με την αφ’ υψηλού ορατότητα του δρόμου, την ευφυή διάταξη χώρωντην πολυμορφικότητα και την αναμφισβήτητη αξιοπιστία και ικανότητα ακόμα και σε σκληρές συνθήκες.

 

Το νέο RAVαντανακλά αυτή την έμφαση στην οικογενειακή χρήση χωρίς να θυσιάζεταικάποια από τις βασικές αξίες του μοντέλου – ευελιξία, πολυμορφικότητα, ορατότητα από ψηλά και αξιοπιστία εκτός και εκτός δρόμου.

Εξάλλουδιαθέτει ισχυρότερο, πιο προηγμένο και δυναμικό στυλ, φινέτσα και ανώτερη σχεδιαστική ποιότητα εσωτερικού, περισσότερους χώρους στην καμπίνα και πλουσιότερο χώρο αποσκευώνμαζί με αυξημένα επίπεδα άνεσης, ευελιξίας και ασφάλειας.

 

Εφοδιασμένο με νέους κινητήρες, το νέο RAVσυνδυάζει την πλουσιότερη γκάμα που έχει προσφέρει μέχρι τώρα με μία μέση μείωση στις εκπομπές COτης τάξης του 11% σε όλες τις εκδόσεις συγκρινόμενο με την προηγούμενη γενιά.

 

Διαθέτοντας μία νέα, πιο επικεντρωμένη θέση οδήγησης, επαναρυθμισμένα συστήματα εμπρός και πίσω ανάρτησηςανανεωμένο Electric Power Steering και ένα νέο Sport modeγια το προηγμένοall-wheel driveIntegrated Dynamic Drive System, το νέο RAV4προσφέρει μεγαλύτερη σταθερότητα και ευελιξία σε στεγνούς και βρεγμένους δρόμους και υπόσχεται μία πιο συναρπαστική οδηγική εμπειρία.

 

Αυτό ισχύει κυρίως για το Sport Mode όταν ο έλεγχος συμπεριφοράς σε στροφή αυξάνει την κατανομή ροπής στους πίσω τροχούς μέχρι 10%, ανιχνεύοντας τη γωνία διεύθυνσηςΣτη συνέχεια, ανάλογα με το ρυθμό περιστροφής του αμαξώματος προσαρμόζει με ακρίβεια τη ροπή στους πίσω τροχούςΑποτέλεσμα: η 4η γενιά RAVείναι πιο άνετη από ποτέ σε καθημερινή χρήση, παραμένοντας ικανή όπως πάντα εκτός δρόμου.

 

 

 

γενιές RAV4, 20 χρόνια εξέλιξης

 

1η γενιά 1994 - 2000 Το 1ο 4WD πόληςΛανσαρίστηκε σε 3θ έκδοσηΣυμπαγές (3,69 mκαι ελαφρύ:δίλιτρος κινητήρας 129 DIN hpεγκάρσια τοποθετημένοςΜόνιμη τετρακίνηση 4WD χωρίς κοντές σχέσεις μετάδοσηςαυτοφερόμενο αμάξωμαανεξάρτητη πίσω ανάρτηση, συμπαγείς συνολικές διαστάσεις για μεγαλύτερη ευελιξία και ευκολία εισόδου / εξόδου5θ(4.10 m) και 2WD λανσαρίστηκε το 1996. Ως 3θ με softtopτο πρώτο RAVEV παρέμεινε στην παραγωγή από τον Οκτώβριο 1997 έως τον Απρίλιο 2000. Πελάτες:Εργένηδες/ Ζευγάρια.

 

2η γενιά 2000-2006 : Λανσαρίστηκε σε 3θ & 5θαντίστοιχα +5,5 cm και +4 cm συγκριτικά με την 1η γενιά.Διατίθενται δύο κινητήρες: 1.8 123 DIN hp & 2.0 150 DIN hpFulltime 4WD με κεντρικό διαφορικό LSD μεσυνεκτικό συμπλέκτη και Torsen ως εργοστασιακή επιλογή για το πίσω διαφορικόΤο πρώτο 2.0 Diesel το2002. ΠελάτεςΖευγάρια/Νεαρές οικογένειες.

 

3η γενιά 2006-2012Νέα πλατφόρμα, 5θ μόνο αλλά δύο διαφορετικά μεταξόνια, διαθέσιμο σε ΗΠΑ και Ρωσία. Συνολικό μήκος μεγαλύτερο κατά 19 cm για το κοντό και 47,5 για το μακρύΠλήρης γκάμα κινητήρων: 2.0, 2.4, 2.5, 3.5 V6 και 2.2 Diesel. Νέο σύστημα 4WD με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη (σύμφωνα με την ταχύτητα, τις πληροφορίες του γκαζιού, τη γωνία διεύθυνσης, τη διαμήκη επιτάχυνση ή τα φορτία G).Downhill-Assist Control και Hill-start Assist ControlΠελάτες: Οικογένειες/Ζευγάρια με μεγάλα παιδιά που έχουν φύγει από το σπίτι.

 

4η γενιά 2013: 5θ μόνο με ένα μεταξόνιο για όλες τις χώρες. Το συνολικό μήκος μεγαλύτερο κατά 23,cmσυγκριτικά με το προηγούμενο κοντό μεταξόνιο και μειωμένο κατά cm συγκριτικά με το μακρύ μεταξόνιο.Πλήρης γκάμα κινητήρων: 2.0, 2.5 βενζίνης και 2.0, 2.2 Diesel. Dynamic Torque Control AWD System(σύμφωνα με την ταχύτητα, τις πληροφορίες του γκαζιού, τη γωνία διεύθυνσης, τη διαμήκη επιτάχυνση ή τα φορτία G) προσφέρει έλεγχο στριψίματος και sport modeDownhill-Assist Control και Hill-start Assist Control.ΠελάτεςΏριμες οικογένειες/ Ζευγάρια με μεγάλα παιδιά που έχουν φύγει από το σπίτι.