Τρίτη 17 Ιουλίου 2012

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το Volvo Ocean Race 2011-12


·       Μεγάλος νικητής του αγώνα το σκάφος της Groupama

·       Αναμφίβολα το πιο συναρπαστικό Volvo Ocean Race όλων των εποχών

·       Καταρρίφθηκαν όλα τα ρεκόρ δημοσιότητας, προβολής και επισκεψιμότητας στην ιστορία του Volvo Ocean Race ενώ παράλληλα πρωτοφανή ήταν τα έσοδα του αγώνα

·       Η σελίδα του αγώνα στο Facebook κατέγραψε περισσότερους από 200.000 fans



Μετά από σχεδόν εννέα ολόκληρους μήνες στη θάλασσα, ο ιστιοπλοϊκός μαραθώνιος του Volvo Ocean Race 2011-12 ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία! Τελευταία πράξη του 39.270 ναυτικών μιλίων αγώνα, το 9ο και μικρότερο από τα υπόλοιπα σκέλος του, από το Lorient της Γαλλίας στο Galway της Ιρλανδίας καθώς και η τελευταία - επίσης βαθμολογούμενη - παράκτια ιστιοδρομία, που ακολούθησε. Ο 11ος αγώνας της σειράς των Volvo Ocean Race ήταν αναμφίβολα ο πιο συναρπαστικός απ' όλους, στην 39χρονη ιστορία του θεσμού! Ταυτόχρονα, ήταν σίγουρα και ο πιο επιτυχημένος επικοινωνιακά για τις δύο εταιρείες "ιδιοκτήτριες" του θεσμού, τη Volvo Car Corporation και το Volvo Group.



Οι τέσσερις πρώτες ομάδες τερμάτισαν πολύ κοντά η μία στην άλλη, ενδεικτικό του έντονου ανταγωνισμού, με το τελικό αποτέλεσμα να κρίνεται κυριολεκτικά στο τελευταίο σκέλος του αγώνα. Μεγάλος νικητής – αν και πρωτοεμφανιζόμενο - το Γαλλικό σκάφος της Groupama με skipper τον Γάλλο Φρανκ Καμμάς (Franck Cammas), που συγκέντρωσε συνολικά 253 βαθμούς.



Στη δεύτερη θέση, με 231 βαθμούς, τερμάτισε το σκάφος της CAMPER με πλήρωμα τη διάσημη ιστιοπλοϊκή ομάδα Emirates Team New Zealand και skipper τον Αυστραλό Κρις Νίκολσον (Chris Nicholson). Τρίτο με 226 βαθμούς, τερμάτισε το σκάφος της PUMA Ocean Racing by Berg με skipper τον Αμερικανό Κεν Ριντ (Ken Read). Στις τρεις επόμενες θέσεις τερμάτισαν με τη σειρά τα σκάφη των Team Telefonica, Abu Dhabi Ocean Racing και Team Sanya, με 213, 131 και 51 βαθμούς αντίστοιχα.



To Volvo Ocean Race 2011-12 εκτός των γενικά δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στους τέσσερις ωκεανούς απ' όπου πέρασε, είχε να αντιμετωπίσει και την κακή παγκόσμια οικονομική συγκυρία, τον κίνδυνο της πειρατείας στον Ινδικό ωκεανό αλλά και τις μεγάλες ζημιές που παρουσίασαν τα περισσότερα από τα σκάφη. Οι τελευταίες ήταν απόρροια των υψηλών ταχυτήτων, της έντονης καταπόνησης των σκαφών λόγω της ιδιαίτερα ανταγωνιστικής ιστιοπλοΐας - κυριολεκτικά στο όριο - και των ρίσκων που έπαιρναν οι ομάδες, στην προσπάθειά τους για την κατάκτηση της νίκης, ενώ φυσικά και ο παράγων τύχη είχε τη δική του συμμετοχή.



Παρ' όλες τις αντιξοότητες το εφετινό Volvo Ocean Race αποδείχθηκε ο πιο επιτυχημένος αγώνας όλων των εποχών, με εκατομμύρια επισκέπτες να απολαμβάνουν τη φιλοξενία στα ειδικά θεματικά πάρκα που είχαν στηθεί από τους διοργανωτές σε κάθε λιμάνι που συμμετείχε! Χαρακτηριστικά, στο Galway της Ιρλανδίας, τελευταίο λιμάνι του αγώνα, οι επισκέπτες στις 9 μέρες λειτουργίας του θεματικού πάρκου ξεπέρασαν τις 900.000!



Αντίστοιχα επιτυχημένη ήταν και η προβολή του αγώνα από τα Μ.Μ.Ε. και κυρίως το διαδίκτυο. Με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία να ανακοινώνονται σε μερικές εβδομάδες, όλα δείχνουν ότι τα online άρθρα γύρω από το Volvo Ocean Race 2011-12 ήταν υπερδιπλάσια σε σχέση με τον προηγούμενο αγώνα ενώ ανάλογη ήταν και η αύξηση στη θέαση ιστοσελίδων στο επίσημο website του αγώνα. Με επίσημα στοιχεία διαθέσιμα μόνο για τα πρώτα 7 σκέλη του αγώνα – από τα 9 συνολικά – το επίσημο website του αγώνα είχε 109 εκατομμύρια page views, 91% περισσότερες από τις συνολικές page views του αγώνα του 2008-09.



Παράλληλα, την ίδια περίοδο είχαν δημοσιευτεί περισσότερα από 51.000 άρθρα σε μεγάλα websites, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 70% σε σχέση με τον προηγούμενο αγώνα. Στο Facebook, περισσότεροι από 200.000 ήταν οι fans ενώ η εφαρμογή Race Tracker, που έδινε τη δυνατότητα να ακολουθεί κάποιος τον αγώνα live σε 24ωρη βάση, είχε περισσότερους από 16 εκατομμύρια μοναδικούς επισκέπτες και περισσότερες από 234 εκατομμύρια page views.



Το επόμενο Volvo Ocean Race 2014-15 θα ξεκινήσει και πάλι από το Αλικάντε της Ισπανίας. Υπάρχουν σχέδια για αντικατάσταση του τύπου του σκάφους που χρησιμοποιήθηκε στους τελευταίους τρεις αγώνες – Volvo Open 70 – από ένα άλλο τύπο σκάφους που επίσης θα διακρίνεται από ενιαίο σχεδιασμό για όλες τις ομάδες αλλά θα είναι σημαντικά φθηνότερο στην κατασκευή του. Στόχος είναι ο προϋπολογισμός για κάθε ομάδα να μην ξεπεράσει τα 12–15 εκατομμύρια ευρώ, από περίπου 25 εκατομμύρια που ήταν το αντίστοιχο ποσό για το Volvo Ocean Race 2011-12. Με τα νέα οικονομικά δεδομένα αναμένεται ο αριθμός των ομάδων που θα συμμετάσχουν τόσο στο επόμενο Volvo Ocean Race 2014-15 όσο και σε αυτό που θα ακολουθήσει, να είναι τουλάχιστον οκτώ. Υπενθυμίζεται ότι για λόγους που έχουν να κάνουν τόσο με τον καλύτερο προγραμματισμό όσο και την πληρέστερη κάλυψη του αγώνα από τα Μ.Μ.Ε., ο ιδανικός αριθμός των σκαφών που συμμετέχουν στο Volvo Ocean Race είναι έξι έως δέκα το πολύ.



Τον επόμενο μήνα αναμένεται να οριστικοποιηθεί ο σχεδιασμός του νέου σκάφους και να ξεκινήσει η κατασκευή του σχετικού καλουπιού. Τον Δεκέμβριο θα ανακοινωθεί η διαδρομή που θα ακολουθήσει το Volvo Ocean Race 2014-15, με τις πόλεις-λιμάνια που ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν να είναι πάρα πολλές και την τελική επιλογή να γίνεται τους επόμενους μήνες! Τον Ιούνιο του 2013 θα έχουμε την ολοκλήρωση του πρώτου σκάφους, με τα υπόλοιπα να ακολουθούν με ρυθμό περίπου ένα σκάφος κάθε επτά εβδομάδες. Η εκκίνηση του Volvo Ocean Race 2014-15 θα δοθεί στα τέλη του 2014.


Νέο SKODA Citigo: Ο φίλος της πόλης


Το νέο SKODA Citigo ήρθε για να κάνει τις διαδρομές σας ακόμα πιο όμορφες και εύκολες. Δημιουργήθηκε για να σας φέρει πιο κοντά με τα άτομα που αγαπάτε. Είτε με 3 είτε με 5 πόρτες θα σας μεταφέρει άνετα και με ασφάλεια τόσο εντός όσο και εκτός πόλης. Με όπλο του τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις και το μεγάλο εσωτερικό του, οποιαδήποτε διαδρομή, αποκτά «διαδραστικά» διασκεδαστικό χαρακτήρα.



Μια καινούργια ιδέα.

Για πρώτη φορά στη ιστορία της, η Skoda λανσάρει ένα 3-πορτο αυτοκίνητο και ρίχνεται στη μάχη της κατηγορίας των μικρών αυτοκίνητων πόλης με ένα δυνατό χαρτί. Το νέο Citigo ήρθε για να διεκδικήσει μια θέση σε μια κατηγορία που γνωρίζει μεγάλη απήχηση στο κοινό. Με μικρές διαστάσεις (μόλις 3,56 μέτρα μήκος) κάνει την μετακίνηση στο κλεινόν άστυ πιο εύκολη και μετατρέπει το παρκάρισμα σε πραγματικό παιχνίδι.

Για ψώνια στο σούπερ μάρκετ; Για καφέ με φίλους; Για βόλτα με τα παιδιά; Όποια και αν είναι η ανάγκη σας το νέο Citigo είναι το αυτοκίνητο που θα σας μεταφέρει με απόλυτη άνεση και ασφάλεια.



Κινητήρια δύναμη

Με γνώμονα τις μετακινήσεις ως επί το πλείστον σε αστικό περιβάλλον, κάτω από το καπό συναντάται ο ολοκαίνουργιος 3κύλινδρος κινητήρας χωρητικότητας 1.0λίτρου (999κ.εκ.), σε δύο διαφορετικές εκδόσεις ιπποδύναμης και ροπής: με απόδοση 60 και 75 ίππων και ροπή 95Nm διαθέσιμη από τις 3.000 σ.α.λ. Ο διαθέσιμος κινητήρας και στις δυο εκδόσεις μπορεί να συνδυαστεί είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων είτε με αυτόματο ASG 5 ταχυτήτων στο οποίο οι αλλαγές μπορούν να γίνονται και χειροκίνητα.

Ο μεικτός κύκλος κατανάλωσης για την έκδοση των 60 ίππων είναι μόλις 4,5 lt/100χλμ και 4,7 lt/100χλμ για τους 75 ίππους.  Και τα δύο διαθέσιμα σύνολα είναι προδιαγραφών Euro5 με ιδιαίτερα χαμηλές εκπομπές ρύπων 105 και 108gr/km. αντίστοιχα.



Το προαιρετικά διαθέσιμο πακέτο εξοπλισμού GreenTec (+400€) στοχεύει στην περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών καυσαερίων περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων σύστημα Start/Stop, σύστημα ανάκτησης ενέργειας πέδησης και ελαστικά με μειωμένη αντίσταση κύλισης, επιτυγχάνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο κατανάλωση μόλις 4,1lt/100km και 95g/km εκπομπές CO2  χαρίζοντας μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Με τελική ταχύτητα που φτάνει τα 160 και τα 171km/h (για τους 60 και 75 ίππους αντίστοιχα) το Citigo δείχνει ξεκάθαρα ότι είναι παραπάνω από ικανό για να περάσει με πολύ μεγάλη άνεση και τα τείχη της πόλης. Αλλά και με αξιοπιστία, αφού καλύπτεται από 4-ετή εργοστασιακή εγγύηση.



Ασφάλεια.

Με την κορυφαία διάκριση 5 αστέρων στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP είναι ένα εξαιρετικά ασφαλές αυτοκίνητο για τον οδηγό και τους επιβάτες. Άλλωστε είναι το μοναδικό αυτοκίνητο σε αυτή την κατηγορία με την ανώτατη διάκριση 5*. Από τη βασική κιόλας έκδοση εξοπλίζεται με αερόσακους οδηγού/συνοδηγού και τους νέους πλευρικούς αερόσακους κεφαλής/θώρακα (head/thorax), οι οποίοι αποτελούν ένα νέο σύστημα παθητικής ασφάλειας συνδυάζοντας δύο είδη αερόσακων.



Στο βασικό εξοπλισμό της έκδοσης Easy, περιλαμβάνονται επίσης και οι βάσεις στήριξης παιδικού καθίσματος ISOFIX. Η ασφάλεια δε σταματά όμως εκεί καθώς το νέο Citigo εξοπλίζεται από τη βασική κιόλας έκδοση και με ABS/MRS/ASR, ενώ στις εκδόσεις Urban και Lounge διατίθενται στο βασικό εξοπλισμό τα συστήματα EDS και ESP. Στον προαιρετικό εξοπλισμό θα βρείτε για πρώτη φορά σε μικρό αυτοκίνητο πόλης το νέο Σύστημα Πρόληψης Πρόσκρουσης (City Safe Drive). Το σύστημα City Safe Drive με λειτουργία φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης αποτελεί την τελευταία λέξη της τεχνολογίας για ασφαλή οδήγηση στην πόλη. Ο αισθητήρας laser CV (Closing Velocity) βρίσκεται τοποθετημένος στο πάνω μέρος του παρμπρίζ και παρακολουθεί την κυκλοφορία σε απόσταση 10 μέτρων μπροστά από το αυτοκίνητο. Αν ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα στο μπροστινό ακινητοποιημένο όχημα ή σε απότομο φρενάρισμά του, το σύστημα City Safe Drive σε πρώτη φάση προετοιμάζει το σύστημα πέδησης για φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και, στη συνέχεια, πραγματοποιεί αυτόματο φρενάρισμα με τη μέγιστη δύναμη πέδησης μέχρι να ακινητοποιηθεί εντελώς το αυτοκίνητο. Το City Safe Drive ενεργοποιείται σε ταχύτητες που δεν υπερβαίνουν τα 30 km/h.



Move&Fun Σύστημα Multimedia και Πλοήγησης

Η διασκέδαση στο αυτοκίνητο περνά σε νέα διάσταση. Το νέο εξελιγμένο σύστημα πλοήγησης και Multimedia Move&Fun της Skoda προσφέρει μια πληθώρα επιλογών για να καλύψει τις ανάγκες και του πιο απαιτητικού οδηγού.



Η φορητή συσκευή τοποθετείται στο κέντρο του πάνω τμήματος του ταμπλό ώστε να είναι προσβάσιμη και μέσα στο οπτικό πεδίο του οδηγού και συνδέεται αυτόματα τόσο με το ηχοσύστημα όσο και με τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου (CANBus). Περιλαμβάνει οθόνη αφής 5’’ με λειτουργίες πλοήγησης, τηλεφώνου, φωνητικών εντολών, αναπαραγωγής μουσικής και φωτογραφιών αλλά και ενδείξεις λειτουργιών του υπολογιστή ταξιδίου (στιγμιαία / μέση κατανάλωση, αυτονομία, κλπ) αλλά και γενικότερα του αυτοκινήτου, όπως για παράδειγμα στροφόμετρο, θερμοκρασία λαδιού, ειδοποίηση για ανοιχτές πόρτες, κλπ. Τέλος, το σύστημα προσφέρει την πολύτιμη βοήθειά του στη διαδικασία του παρκαρίσματος σε συνδυασμό με τους αισθητήρες πίσω, οπτικοποιώντας την διαθέσιμη απόσταση.

Το νέο SKODA Citigo θα κάνει τις διαδρομές σας ακόμα πιο «διαδραστικές».



Στο εσωτερικό…

Τα υλικά κατασκευής καθώς και η ποιότητα συναρμολόγησης δίνουν την αίσθηση μεγαλύτερου και πολυτελέστερου αυτοκινήτου. Για πρώτη φορά συναντάται διχρωμία στο ταμπλό που φωτίζει το εσωτερικό. Τα υλικά είναι επιλεγμένα έτσι ώστε να αντέχουν στην καθημερινή χρήση. Μαλακά πλαστικά για το ταμπλό, εξαιρετικής ποιότητας υφάσματα για την ταπετσαρία και κορυφαίο φινίρισμα είναι κάποια από τα στοιχεία που κάνουν το Citigo να ξεχωρίζει. Τα χειριστήρια είναι τοποθετημένα έτσι ώστε ο οδηγός να έχει τα πάντα στην ιδανική απόσταση χωρίς να αποσπάται η προσοχή του από το δρόμο ή την οδήγηση.

Τα μπροστινά καθίσματα κλέβουν τις εντυπώσεις με το σπορτιφ design τους, πράγμα που ενισχύεται από τα ενσωματωμένα στην πλάτη προσκέφαλα. Παρά τις compact εξωτερικές διαστάσεις, το εσωτερικό έχει τις μεγαλύτερες διαστάσεις στην κατηγορία του και φιλοξενεί με άνεση 4 ενήλικες.

Η πρόσβαση στα πίσω καθίσματα στην 3θυρη έκδοση γίνεται χάρη στο σύστημα Easy Entry ακόμα πιο εύκολη σε συνδυασμό και με τις μεγάλες πόρτες που ανοίγουν 80μοίρες προκειμένου να διευκολύνουν την επιβίβαση και αποβίβαση των επιβατών. Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες διευρύνουν τον ορίζοντα του οδηγού και σε συνδυασμό με το ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος κάθισμα, παρέχουν ιδανική θέση οδήγησης με εξαιρετική πλευρική στήριξη. Ο χώρος αποσκευών με την αποσπώμενη εταζέρα, έχει χωρητικότητα 251 λίτρα ενώ με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων (ακόμα και σε διάταξη 60/40) φτάνει μέχρι τα 951 λίτρα! Υπάρχουν θήκες για μικροαντικείμενα πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων, θήκες για αναψυκτικά τόσο στην κεντρική κονσόλα όσο και στα πλαϊνά των πίσω καθισμάτων.



Χώρους για μικροαντικείμενα επίσης συναντάμε στις πλάτες και τα πλαϊνά των μπροστινών καθισμάτων καθώς και στις πόρτες, ενώ δε λείπει και η απαραίτητη πλέον παροχή 12V. Για ακόμα πιο εκλεπτυσμένη εμφάνιση παρέχεται προαιρετικά το πακέτο εξοπλισμού με δερμάτινο τιμόνι, λεβιέ ταχυτήτων και λαβή χειρόφρενου.



Οι διαθέσιμες εκδόσεις εξοπλισμού είναι τρεις: Easy, Urban και Lounge. Από την βασική (Easy) περιλαμβάνονται πολλά στοιχεία άνεσης και ασφάλειας όπως ABS, αερόσακοι οδηγού και συνοδηγού, πλευρικοί αερόσακοι κεφαλής/θώρακα, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, κλιματισμός,  ηλεκτρομηχανικό υποβοηθούμενο τιμόνι, ηχοσύστημα MP³ player και Aux-in καθώς και έντονα φιμέ πίσω κρύσταλλα (Sunset).

Η Urban εξοπλίζεται επιπλέον της Easy με ESP, σύστημα multimedia  και πλοήγησης Move&Fun, πίσω διαιρούμενο κάθισμα, στροφόμετρο στον πίνακα οργάνων, υπολογιστή ταξιδίου, κλιπ φωτογραφίας, άγκιστρο τσάντας στο ντουλαπάκι του συνοδηγού, θήκες στις εσωτερικές πλευρές των μπροστινών καθισμάτων.

Τέλος η Lounge παρέχει επιπλέον της Urban, ζάντες αλουμινίου 15”, προβολείς ομίχλης, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες και εκτεταμένη χρήση χρωμίου στο ταμπλό και τις πόρτες.


Στον ήδη πλούσιο εξοπλισμό μπορούν να προστεθούν η ηλεκτρική  πανοραμική ηλιοροφή, τα θερμαινόμενα καθίσματα, το cruise control, οι πίσω αισθητήρες στάθμευσης καθώς και το Σύστημα Πρόληψης Πρόσκρουσης City Safe Drive.


Το νέο SKODA Citigo ήρθε για να «μεγαλώσει τον χώρο» στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης και να αποτελέσει ένα νέο, πολύτιμο μέσο μεταφοράς αλλά και εργαλείο επικοινωνίας με τους φίλους μας στην καθημερινή μας ζωή.


Τιμή έκδοσης Easy 8.387€ με απόσυρση.