Τετάρτη 2 Μαρτίου 2011

Πρεμιέρα για το Fiat 500 Coupe Zagato

Στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, κάνει το ντεμπούτο του τo 500 Coupe Zagato, ένα εντυπωσιακό πρωτότυπο αυτοκίνητο που δημιουργήθηκε από το παγκοσμίου φήμης σχεδιαστικό στούντιο του Zagato, σε συνεργασία με το Centro Stile της Fiat Group Automobiles.

Το 500 Coupe Zagato βρίσκεται σε ιδιαίτερη θέση στον εκθεσιακό χώρο της Fiat στη Γενεύη, και φυλακίζει τις ματιές των επισκεπτών με το design του. Το πρωτότυπο, ξεχωρίζει για τις τοξοειδείς αλλά ξεκάθαρα σπορτίφ γραμμές, έχοντας άμεση σχεδιαστική συγγένεια με τον πρόγονό του από τη δεκαετία του ’50, το οποίο επίσης βασιζόταν στο πλαίσιο του ιστορικού 500.
Παρά το γεγονός ότι το κλασικό δημιούργημα του Zagato από τη δεκαετία του ’50 ήταν μία εντελώς διαφορετική παραλλαγή του 500, το concept του σήμερα, είναι βασισμένο στην ανάδειξη της διαχρονικής σιλουέτας του 500 που είναι ήδη πολύ κοντά σε αυτή ενός κουπέ αμαξώματος. Το αποτέλεσμα είναι πολύ επιθετικό και, επιπροσθέτως, το μοναδικό σχέδιο της οροφής, με τη διπλή «καμπούρα» δίνει το πραγματικό στίγμα του Zagato. Όπως πολλά concept cars που βασίζονται σε ιστορικές εκδόσεις, έτσι και το συγκεκριμένο πρωτότυπο είναι 2+2 θέσεων, διατηρώντας τις εξωτερικές διαστάσεις του 500, με μήκος 3,55 μέτρα, πλάτος 1,63 και ύψος 1,49. Το μεταξόνιο είναι και αυτό αναλλοίωτο, με μήκος 2.300 χλστ.
Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που κάτω από το εντυπωσιακό του αμάξωμα κρύβει τον επαναστατικό TwinAir κινητήρα των 105 ίππων, μεγιστοποιώντας την απόλαυση της οδήγησής του, ενώ ταυτόχρονα εξασφαλίζει –μέσω της φιλοσοφίας downsizing- εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών ρύπων. Για να εξασφαλιστεί η μοναδική απόδοση του κινητήρα, χρησιμοποιείται η τεχνολογία turbomatching.
Ο TwinAir κινητήρας των 105 ίππων δεν έχει χρησιμοποιηθεί ακόμα σε κάποιο αυτοκίνητο παραγωγής του Group, εν τούτοις τα στοιχεία απόδοσής του, με ροπή στρέψεως 155 Nm στις 2.500 rpm και ισχύ 105 ίππους στις 5.500 rpm, τον καθιστούν ιδανικό για τοποθέτηση σε compact μοντέλα. Ας μην παραβλεφθεί το γεγονός ότι η ειδική ισχύς των 124 ίππων/λίτρο είναι μία από τις καλύτερες στον κόσμο, ανεξαρτήτως κατηγορίας κινητήρα, ενώ αν συνυπολογιστεί η απόδοση με τον πραγματικά πράσινο χαρακτήρα του κινητήρα και τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και CO2 (95 g/km), τότε φαίνεται ξεκάθαρα ότι πρόκειται για ένα σύνολο το οποίο ανήκει στους καλύτερους κινητήρες του είδους του, στον κόσμο.
Σχεδιασμένο για νεανικό και δυναμικό κοινό και κυρίως, άνδρες, το 500 Coupe Zagato δεν αποκλείει τις προτιμήσεις των γυναικών, καθώς προσφέρει εκλεπτυσμένες χρωματικές επιλογές, ιδιαίτερα υλικά και στιλιστικές λεπτομέρειες. Για παράδειγμα, το πρωτότυπο παρουσιάζεται σε ένα ζωντανό κίτρινο, ένα ειδικό χρώμα τριών επιστρώσεων που τείνει προς το λευκό, δίνοντας έμφαση στο προφίλ του αυτοκινήτου, προσδίδοντάς του δυναμισμό, ζωντάνια, ενώ ταυτόχρονα, τονίζει την προσωπικότητά του. Αντίστοιχες είναι και οι επιλογές του εσωτερικού. Τα σπορ καθίσματα με τις ραφές στο σχήμα του διαμαντιού, το τιμόνι με τις κίτρινες εξωτερικές ραφές, το ταμπλό με τις λεπτομέρειες τονισμένες στο χρώμα του αμαξώματος.
Τέλεια συνδυασμένες με την έντονη σπορ προσωπικότητα του 500 Coupe Zagato, οι εξωτερικές λεπτομέρειες αναδεικνύουν ένα δυναμικό σύνολο: τα χρωμιωμένα τμήματα, οι νέοι τροχοί των 17 ιντσών, τα ελαστικά διάστασης 205/40 R17, οι διάτρητοι δίσκοι και στους τέσσερις τροχούς.
Είναι ένα αυτοκίνητο με δυναμική παρουσία, ένα πρωτότυπο σε πλήρη εναρμόνιση με την αποστολή και την ιστορία της Fiat: να δημιουργεί αυτοκίνητα που ξεχωρίζουν από το αυθεντικό τους στιλ, με εξελιγμένη τεχνολογία προσιτή σε όλους και να εφευρίσκει έξυπνες λύσεις που θα απλοποιούν και θα βελτιώνουν τη ζωή του οδηγού και των επιβαινόντων. Ένα απλό παράδειγμα: όπως και στη βασική έκδοση, έτσι και το 500 Coupe by Zagato, διαθέτει το “my-port”, μία πρακτική θύρα multimedia εγκατεστημένη στο ταμπλό που προσφέρει στον οδηγό, μεταξύ άλλων, δυνατότητα πρόσβασης, μέσω των smartphones, στο internet, αλλά και τη δορυφορική πλοήγηση.

Η νέα Alfa Romeo 4C Concept

Ένα ολοκαίνουργιο concept έκανε το παγκόσμιο ντεμπούτο του στην 81η Διεθνή Έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης. Πρόκειται για ένα “compact supercar”, το οποίο έχει τον αέρα ενός καθαρόαιμου σπορ αυτοκινήτου και αντιπροσωπεύει επάξια όλες τις αξίες, τις προδιαγραφές και τα ιδανικά της Alfa Romeo: τις εκρηκτικές επιδόσεις, το ντελικάτο ιταλικό στυλ, την τεχνολογική υπεροχή, την απόλυτη ασφάλεια και βέβαια την απαράμιλλη οδηγική απόλαυση.

Η Alfa Romeo 4C Concept ακολουθεί τις τεχνικές προσταγές της σπορ αυτοκίνησης καθότι είναι διθέσια, έχει κίνηση στους πίσω τροχούς, τον κινητήρα στο κέντρο του αμαξώματος, μήκος κοντά στα 4 μέτρα και μεταξόνιο λιγότερο από 2,4 μέτρα (διαστάσεις που όχι μόνο τονίζουν το μικρό μέγεθος του μοντέλου, αλλά και την ευελιξία του), ενώ οι γραμμές του αμαξώματος είναι καθαρές και αντικατοπτρίζουν τον σπορ χαρακτήρα του. Οι απλές και σπορτίφ στιλιστικές γραμμές συνεχίζονται και στο εσωτερικό της Alfa Romeo 4C Concept, που ακολουθεί τις τελευταίες εξελίξεις της τεχνολογίας, τόσο σε φιλοσοφία, όσο και σε ηλεκτρονικές εφαρμογές.
Η τεχνογνωσία και πολλά από τα υλικά της Alfa Romeo 4C Concept προέρχονται από την 8C Competizione, όπως τα ανθρακονημάτινα τμήματα του αμαξώματος, η χρήση αλουμινίου σε πλαίσιο και σε κινούμενα τμήματα, η κίνηση στους πίσω τροχούς, ενώ η ψυχή όλου του αυτοκινήτου -ο τοποθετημένος στο κέντρο κινητήρας- προέρχεται από τη μονάδα παραγωγής της ιταλικής φίρμας. Πρόκειται για τον 1750 TΒi με το σύστημα άμεσου ψεκασμού του καυσίμου, που συνδυάζεται με το εξελιγμένο “Alfa TCT” κιβώτιο με τον διπλό συμπλέκτη, όπως επίσης και με το σύστημα αλλαγής δυναμικής κατάστασης Alfa DNA. Πολύ απλά λοιπόν, αυτό το concept φωνάζει Alfa από μακριά. Η καθαρόαιμη σπορ καρδιά του είναι ικανή να δημιουργήσει έντονα οδηγικά συναισθήματα τόσο σε καθημερινούς αλλά και σε πιο αγωνιστικούς ρυθμούς κίνησης.
Προερχόμενο από την τεχνογνωσία που απέκτησε η εταιρεία από την Alfa Romeo 8C Competizione και την 8C Spider, το σύστημα μετάδοσης του νέου concept έχει ξεκάθαρη φιλοσοφία και είναι προσανατολισμένο στην παροχή οδηγικής ευχαρίστησης. Αυτός είναι άλλωστε ο κύριος στόχος που για την περίπτωση της Alfa Romeo 8C Competizione και 8C Spider επιτεύχθηκε με την αυξημένη ιπποδύναμη του κινητήριου συνόλου. Η Alfa Romeo 4C Concept ωστόσο, ακολουθεί τη λογική περιορισμού του βάρους, η οποία έγινε δυνατή με τη χρήση ανθρακονημάτων ακόμη και σε δομικά σημεία του πλαισίου, αφού σαν υλικό εγγυάται για την εξαιρετική ακαμψία του και τη συμπεριφορά του, ειδικά σε μηχανοκίνητες κατασκευές που έχουν αναλογία βάρους και δύναμης χαμηλότερη από τα 4Kg/HP. Στο high-end πλαίσιο πατάει ένα αμάξωμα εξ' ολοκλήρου κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, ενώ το πίσω υποπλαίσιο (καθώς και οι ζώνες απορρόφησης) έχει δεχθεί εκτεταμένη προσθήκη αλουμινίου. Το τελικό αποτέλεσμα έχει άμεσο αντίκτυπο στο βάρος του αμαξώματος, που περιορίζεται στα 850Kg αλλά και στο κέντρο βάρους το αυτοκινήτου που αντίστοιχα επηρεάζει τη συμπεριφορά του και την οδηγική του ταυτότητα σε απαιτητικούς δρόμους.
Το όνομα “4C Concept” δόθηκε για να υπενθυμίσει την οδηγική απόλαυση που μπορεί να προσφέρει ο εντυπωσιακός τετρακύλινδρος 1750 Τbi, που στην προκειμένη θα αποδίδει πάνω από 200 HP. Με την καριέρα του να έχει ξεκινήσει από τα μοντέλα παραγωγής, όπως η Giulietta Quadrifoglio Verde, το κινητήριο σύνολο έχει ήδη κερδίσει το ενδιαφέρον του αυτοκινητιστικού κόσμου με τις καινοτόμες τεχνολογικές εφαρμογές, όπως η άμεση έκχυση καυσίμου στον θάλαμο, ο διπλός και συνεχόμενος χρονισμός των βαλβίδων, ο σύγχρονος υπερσυμπιεστής και το επαναστατικό σύστημα ελέγχου σάρωσης που εξαφανίζει την υστέρηση του τούρμπο.
Για την Alfa Romeo 4C Concept, η θέση του 1750 TBi είναι κοντά στο κέντρο του αυτοκινήτου, με την απόδοσή του -σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος- να συγκρίνεται με αυτήν ενός μοτέρ χωρητικότητας 3.000 και πλέον κυβικών, ενώ η κατανάλωσή του παραμένει στις τυπικά χαμηλές τιμές ενός τετρακύλινδρου κινητήρα. Το “πάντρεμα” του τούρμπο κινητήρα και του νέου Alfa TCT ηλεκτροϋδραυλικού κιβωτίου διπλού συμπλέκτη (το είδαμε πριν από λίγο καιρό στην Alfa Romeo MiTo και αργότερα θα περάσει και στην γκάμα της Giulietta), έχει σαν αποτέλεσμα τις εκρηκτικές επιδόσεις της Alfa Romeo 4C Concept: τελική πάνω από 250Km/h και επιτάχυνση από 0 στα 100Km/h σε κάτω από 5 δευτερόλεπτα. Το νέο αυτό Concept ενσωματώνει με τον καλύτερο τρόπο στα χαρακτηριστικά του, την τεχνολογία “Alfa DNA” και κάνει την οδήγηση ακόμη πιο ευχάριστη, πιο δυναμική ή ακόμη πιο άνετη και ασφαλή, έτσι όπως την θέλει ο εκάστοτε οδηγός, τονίζοντας περισσότερο την ανταγωνιστική φύση της Alfa Romeo 4C Concept, σε σχέση με άλλα αυτοκίνητα που βρίσκονται ήδη σε γραμμή παραγωγής.





Ιδιαίτερα σοφιστικέ και εξελιγμένο είναι το σύστημα ανάρτησης της Alfa Romeo 4C Concept. Στον μπροστινό άξονα έχει μία high-end διάταξη διπλών -τετράπλευρων- ψαλιδιών, ενώ για τον πίσω άξονα προτιμήθηκε η λογική των γονάτων MacPherson, για να εξασφαλιστεί το απόλυτο κράτημα και η μέγιστη ευελιξία του συνόλου. Η παραπάνω λύση, σε συνδυασμό με τη μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς, την κορυφαία αναλογία Kg/HP, αλλά και την κατανομή του βάρους 40-60 ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα, διαβεβαιώνουν για την οδηγική ευχαρίστηση που θα προσφέρει η Alfa Romeo 4C Concept.





Το νέο αυτό πρωτότυπο μοντέλο παίρνει στοιχεία από την παράδοση της φίρμας και μας πηγαίνει πίσω στις ρίζες της, όταν η ευελιξία και η αναλογία Kg/HP ήταν το κλειδί για ένα επιτυχημένο αγωνιστικό όχημα, αλλά ταυτόχρονα και για μία καθαρόαιμη Alfa Romeo παραγωγής. Η 4C Concept ωστόσο, δεν είναι μία σχεδιαστική σπουδή, ένα ακόμη πρωτότυπο μοντέλο που κατασκευάστηκε για τη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης. Από το 2012 το... “compact supercar” της Alfa Romeo θα περάσει την πύλη στη γραμμής παραγωγής για να ενισχύσει ακόμη περισσότερο την παγκόσμια εξάπλωση της ιταλικής φίρμας.