H Mercedes έδωσε στη δημοσιότητα επίσημα φωτογραφίες και video από το νέο roadster / coupe της με τη σκληρή αναδιπλούμενη οροφή. Και εφόσον μιλάμε για αναδιπλούμενη οροφή, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι ένα από τα χαρακτηριστικότερα σημεία της νέας SLK είναι η πανοραμική οροφή Magic Sky Control. Να υπενθυμίσουμε ότι είναι ηλεκτροχρωματικού τύπου και μπορεί να επιτρέπει περισσότερο ή λιγότερο την διέλευση του φωτός. Ουσιαστικά μιλάμε για ένα ειδικό κρύσταλλο, στο οποίο διοχετεύεται ηλεκτρική τάση και έτσι αλλάζουν θέση τα μόρια του κρυστάλλου και επιτρέπουν περισσότερο φως να το διαπερνά. Να σημειώσουμε φυσικά ότι τον έλεγχο της διαφάνειας της οροφής τον έχουν οι επιβάτες με το πάτημα ενός διακόπτη και ότι η συγκεκριμένη οροφή θα διατίθεται προαιρετικά. Από την άλλη πρέπει να πούμε ακόμα ότι σε κάθε περίπτωση το κρύσταλλο συνεχίζει να προστατεύει τους επιβάτες από τις υπεριώδης ακτίνες του ηλίου.
Από εκεί και ύστερα, όπως μπορείτε να δείτε και από μόνοι σας, το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου δανείζεται πάρα πολλά στοιχεία από τη νέα CLS, ενώ το πίσω θυμίζει αρκετά το μεγάλο roadster της εταιρείας, την SL. Σε γενικές γραμμές όμως πάρα πολλά στοιχεία είναι δανεισμένα και από το νέο supercar της εταιρείας, τη SLS. Τα στοιχεία που ξεχωρίζουν είναι οι εμπρός αεραγωγοί στα φτερά, το ενσωματωμένο στην πόρτα του χώρου αποσκευών σπόιλερ, τα εμπρός φωτιστικά σώματα με τα ενσωματωμένα φώτα ημέρας LED, καθώς και τα πίσω φωτιστικά σώματα τα οποία είναι και αυτά τεχνολογίας LED. Το εξαιρετικά σημαντικό όμως στοιχείο είναι ότι αυτή η σχεδίαση συμβάλει στη διαμόρφωση ενός εξαιρετικού αεροδυναμικού συντελεστή ο οποίος είναι βελτιωμένος κατά 0,02 σε σχέση με το παρελθόν (Cd: 0,30 αντί για 0,32 στο απερχόμενο μοντέλο).
Στο εσωτερικό της νέας SLK η σχεδίαση θυμίζει αρκετά το supercar της φίρμας, την SLS, και κυρίως στην κεντρική κονσόλα και τους αεραγωγούς. Το αναλογικό ρολόι στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας, τα «αντι-ηλιακά» δερμάτινα καθίσματα, ο πρωτοποριακός ανεμοθραύστης, ο οποίος είναι ενσωματωμένος στα roll-bar πίσω από τους επιβάτες, αποτελούν μερικά από τα highlight σε αυτό το σημείο. Στον προαιρετικό εξοπλισμό ανήκει εκτός των άλλων το γνωστό σύστημα Airscarf, ηχοσύστημα της Harman Kardon, το σύστημα COMAND Online (το οποίο έχει τη δυνατότητα διασύνδεσης στο διαδύκτιο) και φυσικά όπως σας αναφέραμε και η πανοραμική οροφή «Magic Sky Control».
Η νέα SLK θα προσφέρεται αρχικά σε τρεις εκδόσεις: SLK200, SLK250, SLK350. Να πούμε ευθύς εξαρχής ότι όλες οι εκδόσεις συνοδεύονται από τον κωδικό «BlueEFFICIENCY», όπερ σημαίνει ότι όλες διαθέτουν στο βασικό εξοπλισμό σύστημα start/stop για τον κινητήρα. Όλοι οι κινητήρες διαθέτουν τεχνολογία άμεσου ψεκασμού και στις δύο πρώτες εκδόσεις (200, 250) είναι 4κύλινδροι υπερτροφοδοτούμενοι 1,8 λίτρων, ενώ ο 6κύλινδρος σε διάταξη V στην «350» είναι ατμοσφαιρικός. Οι δύο πρώτοι κινητήρες συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ προαιρετικά διατίθεται και το αυτόματο κιβώτιο 7-Gtronic PLUS (7 σχέσεων φυσικά), ενώ ο κορυφαίος προς στιγμήν V6 συνδυάζεται μόνο με το 7-Gtronic.
Όσον αφορά στο μικρότερο μηχανικό σύνολο των 1,8 λίτρων, στη μικρή έκδοση θα αποδίδει 184 ίππους και στη «250» 204, ενώ στην τελευταία έκδοση σύμφωνα με τη Mercedes το 0-60 mph (μίλια ανά ώρα δηλαδή που αντιστοιχεί σε 0-97 km/h) πραγματοποιείται σε 6,5 sec. με την τελική ταχύτητα να βρίσκεται στα 250 km/h. Οι αντίστοιχες επιδόσεις για τον V6 των 3,5 λίτρων είναι 0-97 km/h σε 5,4 sec. και τελική ταχύτητα στα 250 km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη φυσικά).
Εκτός αυτού θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η Mercedes υπόσχεται πιο σπορτίφ οδική συμπεριφορά στο δρόμο με τη νέα ρύθμιση της ανάρτησης να είναι πιο «σφικτή» σε σχέση με το παρελθόν και το σύστημα «torque vectoring» (ουσιαστικά μιλάμε για ηλεκτρονικό «μπλοκέ») να προσφέρει καλύτερα δυναμικά χαρακτηριστικά στις στροφές. Επίσης, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι προαιρετικά η νέα SLK θα διατίθεται και με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση.
Τέλος, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι στη γερμανική αγορά οι παραγγελίες της νέας SLK θα ξεκινήσουν στις 17 Ιανουαρίου του 2011 (η επίσημη παρουσίαση της θα γίνει στη Γενεύη το Μάρτιο και το καλοκαίρι το αυτοκίνητο θα βρίσκεται στους αντιπροσώπους) με τις τιμές στην αγορά εκεί (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ) να διαμορφώνονται ως εξής:
SLK 200 BlueEFFICIENCY: 38,675 ευρώ
SLK 250 BlueEFFICIENCY: 44,256.10 ευρώ
SLK 350 BlueEFFICIENCY: 52,300.50 ευρώ
Wheels and Motors (www.wmotors.gr)
Παρασκευή 14 Ιανουαρίου 2011
Βραβείο για τον κινητήρα του νέου Volvo S60
Το νέο Volvo S60 εξακολουθεί να εντυπωσιάζει τους ειδικούς. Αυτή τη φορά πρόκειται για τον τρίλιτρο κινητήρα Τ6 με τον οποίο εφοδιάζεται η "ναυαρχίδα" του S60. Ο κινητήρας Τ6 συμπεριλήφθηκε στην ετήσια λίστα του Ward’s για το 2011, η οποία περιλαμβάνει τους 10 καλύτερους κινητήρες της χρονιάς. Ο turbo κινητήρας Τ6 με την καταπληκτική απόδοση των 304 ίππων και τα 440 Nm ροπής μόλις στις 2.100 σ.α.λ., καθώς επίσης και με την ιδιαίτερα χαμηλή επίσημη κατανάλωση των 9,9 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα σε μικτές συνθήκες, έκλεψε τις εντυπώσεις και ενθουσίασε τους εκλέκτορες της σχετικής λίστας!
Η αναγνωρισμένη διεθνώς λίστα “Ward’s 10 Best Engines” του περιοδικού Autoworld ξεκίνησε να δημοσιεύεται το 1994 και δίνει κάθε χρόνο το στίγμα της τεχνολογίας και της προόδου στον χώρο των κινητήρων. Εφέτος συμπεριέλαβε τον κινητήρα Τ6 της Volvo ξεχωρίζοντάς τον ανάμεσα σε 38 περιπτώσεις νέων ή σημαντικά βελτιωμένων κινητήρων που πέρασαν από τη διαδικασία της δοκιμής και αξιολογήθηκαν ανάλογα. «Η Volvo ξεπέρασε την BMW ανεβάζοντας τον πήχη, εξελίσσοντας τον Τ6, έναν εκπληκτικό κινητήρα που εμφανίζει τεράστιο βάθος απόδοσης στις μεσαίες στροφές λειτουργίας, ενώ παραμένει ιδιαίτερα πολιτισμένος σε όλα τα πεδία του στροφόμετρου, έχοντας παράλληλα εξαλείψει την ενοχλητική υστέρηση, το γνωστό turbo lag» σημειώνει ο Tom Murphy, Executive Editor του Ward’s Autoworld, στο τεύχος της 7ης Δεκεμβρίου. «Ο κινητήρας αυτός ταιριάζει ιδανικά στο νέο Volvo S60 και του δίνει ότι χρειάζεται για να ξεχωρίσει οπουδήποτε και αν συγκριθεί, με όποιο από τα ανταγωνιστικά υψηλού κυβισμού πολυτελή μοντέλα της κατηγορίας».
Ο εξακύλινδρος turbo κινητήρας Τ6, που διακρίνεται μεταξύ των υπολοίπων της Volvo με τον εσωτερικό κωδικό Β6304Τ, εμφανίζει αντίστοιχη απόδοση με V8 μηχανικό σύνολο. Μόνο που η μέγιστη τιμή της ισχύος εμφανίζεται πολύ χαμηλότερα σε ότι αφορά τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα: μόλις στις 2.100 σ.α.λ., τη στιγμή που η μέγιστη απόδοση του V8 βρίσκεται στις 3.950 σ.α.λ. Παρά το γεγονός πως η απόδοση είναι 304 ίπποι, η επίσημη κατανάλωση των 9,9 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα σε μικτές συνθήκες, καθιστούν τον Τ6 έναν από τους πλέον οικονομικούς κινητήρες που προσφέρει η Volvo στην παγκόσμια αγορά. Τα επίσημα στοιχεία δείχνουν πως ο Τ6 είναι κατά 17% πιο οικονομικός από τον αντίστοιχο V8 και είναι πολύ θετικό το γεγονός πως από το 2011, θα είναι διαθέσιμος και στα μοντέλα Volvo S80, XC60 και XC70.
Ο κινητήρας Τ6 του S60, είναι ίσως το καλύτερο μηχανικό σύνολο σε αυτόν τον κυβισμό που έχει παρουσιάσει ποτέ η Volvo» σύμφωνα με τον Doug Speck, Πρόεδρο και CEO της Volvo Cars Βορείου Αμερικής. «Είναι πανίσχυρος, απόλυτα πολιτισμένος και εμφανίζει πολύ χαμηλή κατανάλωση. Είμαστε περήφανοι που ο Τ6 συμπεριλαμβάνεται μεταξύ των 10 καλύτερων κινητήρων για το 2011 από τη λίστα του Ward’s Autoworld».
O σημερινός τρίλιτρος κινητήρας Τ6 αποτελεί ουσιαστικά εξέλιξη του κινητήρα που πρώτη φορά εμφανίστηκε το 2009 στο πολυτελές crossover Volvo XC60. Ο στόχος για το 2011 ήταν να υπάρξει απόλυτη αρμονία μεταξύ των επιδόσεων, της χαμηλής κατανάλωσης και της ελάχιστης περιβαλλοντικής επιβάρυνσης. Το τεχνικό τμήμα της Volvo, εστίασε τις προσπάθειές του στον περιορισμό των τριβών μεταξύ των κινούμενων μερών του κινητήρα, την αύξηση της απόδοσης και τη βελτίωση της κατανάλωσης.
Ο Β6304Τ Τ6 κερδίζει «πόντους» από τα βελτιωμένα υδραυλικά ωστήρια με την ειδική επίστρωση Diamond Like Carbon (DLC), η οποία εμφανίζει χαρακτηριστικά αυτολίπανσης κατά τη λειτουργία του κινητήρα. Η DLC επιφάνεια μειώνει σημαντικά τις τριβές κατά την επαφή με τους εκκεντροφόρους –που και αυτοί έχουν υποστεί ειδική επεξεργασία γυαλίσματος για να περιοριστούν οι τριβές- και αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου αλλά και τα μεγαλύτερα διαστήματα μεταξύ των τακτικών ελέγχων συντήρησης. Επιπρόσθετα, ένας νέος τύπος μπουζί ιριδίου της Denso, με την ονομασία SUP (Super Ignition Plug) έχει θετικά αποτελέσματα στον περιορισμό της κατανάλωσης και της επέκτασης των διαστημάτων μεταξύ των service, ενώ εξασφαλίζει καλύτερη απόδοση από τον κινητήρα και βελτιωμένα χαρακτηριστικά κατά την εκκίνηση του κινητήρα σε περιβάλλον με χαμηλές θερμοκρασίες.
Η Volvo Cars έχει επίσης εξελίξει ένα νέο λογισμικό για την κεντρική μονάδα διαχείρισης του κινητήρα, με στόχο τη βελτιστοποίηση της κατανάλωσης του καυσίμου. Στο ίδιο μήκος κύματος και το λογισμικό του 6τάχυτου “Geartronic” κιβωτίου ταχυτήτων, μέσω του οποίου έχει επιτευχθεί και ένα νέο, καλύτερο “Sport” mode, στο οποίο οι αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται σε πολύ υψηλότερες στροφές λειτουργίας, επιτυγχάνοντας έτσι ακόμα καλύτερες και πιο δυναμικές επιδόσεις. Με γνώμονα τον περιορισμό των τριβών αλλά και τη συνολικά καλύτερη απόδοση του κινητήρα σε όλα τα επίπεδα, βελτιώσεις έχουν υποστεί τόσο ορισμένα τμήματα του στροφάλου, όσο και το σύστημα ελέγχου του ιμάντα των εκκεντροφόρων του κινητήρα αλλά και η αλουμινένια εγκατάσταση του κυκλώματος ψύξης.
Η Volvo Cars τιμήθηκε με βραβείο για τον Τ6 κινητήρα κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης για τους 10 καλύτερους κινητήρες από το Ward’s Autoworld στις 12 Ιανουαρίου στο Renaissance Center Marriot του Detroit, στο Michigan.
Η αναγνωρισμένη διεθνώς λίστα “Ward’s 10 Best Engines” του περιοδικού Autoworld ξεκίνησε να δημοσιεύεται το 1994 και δίνει κάθε χρόνο το στίγμα της τεχνολογίας και της προόδου στον χώρο των κινητήρων. Εφέτος συμπεριέλαβε τον κινητήρα Τ6 της Volvo ξεχωρίζοντάς τον ανάμεσα σε 38 περιπτώσεις νέων ή σημαντικά βελτιωμένων κινητήρων που πέρασαν από τη διαδικασία της δοκιμής και αξιολογήθηκαν ανάλογα. «Η Volvo ξεπέρασε την BMW ανεβάζοντας τον πήχη, εξελίσσοντας τον Τ6, έναν εκπληκτικό κινητήρα που εμφανίζει τεράστιο βάθος απόδοσης στις μεσαίες στροφές λειτουργίας, ενώ παραμένει ιδιαίτερα πολιτισμένος σε όλα τα πεδία του στροφόμετρου, έχοντας παράλληλα εξαλείψει την ενοχλητική υστέρηση, το γνωστό turbo lag» σημειώνει ο Tom Murphy, Executive Editor του Ward’s Autoworld, στο τεύχος της 7ης Δεκεμβρίου. «Ο κινητήρας αυτός ταιριάζει ιδανικά στο νέο Volvo S60 και του δίνει ότι χρειάζεται για να ξεχωρίσει οπουδήποτε και αν συγκριθεί, με όποιο από τα ανταγωνιστικά υψηλού κυβισμού πολυτελή μοντέλα της κατηγορίας».
Ο εξακύλινδρος turbo κινητήρας Τ6, που διακρίνεται μεταξύ των υπολοίπων της Volvo με τον εσωτερικό κωδικό Β6304Τ, εμφανίζει αντίστοιχη απόδοση με V8 μηχανικό σύνολο. Μόνο που η μέγιστη τιμή της ισχύος εμφανίζεται πολύ χαμηλότερα σε ότι αφορά τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα: μόλις στις 2.100 σ.α.λ., τη στιγμή που η μέγιστη απόδοση του V8 βρίσκεται στις 3.950 σ.α.λ. Παρά το γεγονός πως η απόδοση είναι 304 ίπποι, η επίσημη κατανάλωση των 9,9 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα σε μικτές συνθήκες, καθιστούν τον Τ6 έναν από τους πλέον οικονομικούς κινητήρες που προσφέρει η Volvo στην παγκόσμια αγορά. Τα επίσημα στοιχεία δείχνουν πως ο Τ6 είναι κατά 17% πιο οικονομικός από τον αντίστοιχο V8 και είναι πολύ θετικό το γεγονός πως από το 2011, θα είναι διαθέσιμος και στα μοντέλα Volvo S80, XC60 και XC70.
Ο κινητήρας Τ6 του S60, είναι ίσως το καλύτερο μηχανικό σύνολο σε αυτόν τον κυβισμό που έχει παρουσιάσει ποτέ η Volvo» σύμφωνα με τον Doug Speck, Πρόεδρο και CEO της Volvo Cars Βορείου Αμερικής. «Είναι πανίσχυρος, απόλυτα πολιτισμένος και εμφανίζει πολύ χαμηλή κατανάλωση. Είμαστε περήφανοι που ο Τ6 συμπεριλαμβάνεται μεταξύ των 10 καλύτερων κινητήρων για το 2011 από τη λίστα του Ward’s Autoworld».
O σημερινός τρίλιτρος κινητήρας Τ6 αποτελεί ουσιαστικά εξέλιξη του κινητήρα που πρώτη φορά εμφανίστηκε το 2009 στο πολυτελές crossover Volvo XC60. Ο στόχος για το 2011 ήταν να υπάρξει απόλυτη αρμονία μεταξύ των επιδόσεων, της χαμηλής κατανάλωσης και της ελάχιστης περιβαλλοντικής επιβάρυνσης. Το τεχνικό τμήμα της Volvo, εστίασε τις προσπάθειές του στον περιορισμό των τριβών μεταξύ των κινούμενων μερών του κινητήρα, την αύξηση της απόδοσης και τη βελτίωση της κατανάλωσης.
Ο Β6304Τ Τ6 κερδίζει «πόντους» από τα βελτιωμένα υδραυλικά ωστήρια με την ειδική επίστρωση Diamond Like Carbon (DLC), η οποία εμφανίζει χαρακτηριστικά αυτολίπανσης κατά τη λειτουργία του κινητήρα. Η DLC επιφάνεια μειώνει σημαντικά τις τριβές κατά την επαφή με τους εκκεντροφόρους –που και αυτοί έχουν υποστεί ειδική επεξεργασία γυαλίσματος για να περιοριστούν οι τριβές- και αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου αλλά και τα μεγαλύτερα διαστήματα μεταξύ των τακτικών ελέγχων συντήρησης. Επιπρόσθετα, ένας νέος τύπος μπουζί ιριδίου της Denso, με την ονομασία SUP (Super Ignition Plug) έχει θετικά αποτελέσματα στον περιορισμό της κατανάλωσης και της επέκτασης των διαστημάτων μεταξύ των service, ενώ εξασφαλίζει καλύτερη απόδοση από τον κινητήρα και βελτιωμένα χαρακτηριστικά κατά την εκκίνηση του κινητήρα σε περιβάλλον με χαμηλές θερμοκρασίες.
Η Volvo Cars έχει επίσης εξελίξει ένα νέο λογισμικό για την κεντρική μονάδα διαχείρισης του κινητήρα, με στόχο τη βελτιστοποίηση της κατανάλωσης του καυσίμου. Στο ίδιο μήκος κύματος και το λογισμικό του 6τάχυτου “Geartronic” κιβωτίου ταχυτήτων, μέσω του οποίου έχει επιτευχθεί και ένα νέο, καλύτερο “Sport” mode, στο οποίο οι αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται σε πολύ υψηλότερες στροφές λειτουργίας, επιτυγχάνοντας έτσι ακόμα καλύτερες και πιο δυναμικές επιδόσεις. Με γνώμονα τον περιορισμό των τριβών αλλά και τη συνολικά καλύτερη απόδοση του κινητήρα σε όλα τα επίπεδα, βελτιώσεις έχουν υποστεί τόσο ορισμένα τμήματα του στροφάλου, όσο και το σύστημα ελέγχου του ιμάντα των εκκεντροφόρων του κινητήρα αλλά και η αλουμινένια εγκατάσταση του κυκλώματος ψύξης.
Η Volvo Cars τιμήθηκε με βραβείο για τον Τ6 κινητήρα κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης για τους 10 καλύτερους κινητήρες από το Ward’s Autoworld στις 12 Ιανουαρίου στο Renaissance Center Marriot του Detroit, στο Michigan.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)