Δευτέρα 3 Σεπτεμβρίου 2012

Νέο Volvo V40: ασφάλεια με βαθμολογία ρεκόρ στο Euro NCAP!

Το νέο Volvo V40 επιτυγχάνει την υψηλότερη συνολική βαθμολογία όλων των εποχών, ανεξάρτητα κατηγορίας, στις δοκιμές του Euro NCAP
·       Πέντε αστέρια ασφάλειας για το νέο Volvo V40 με ρεκόρ συνολικής βαθμολογίας
·       Το νέο Volvo V40 σημειώνει ρεκόρ βαθμών στις 3 από τις 4 επιμέρους κατηγορίες αξιολόγησης του Euro NCAP
·       Το νέο Volvo V40 αναδεικνύεται και με τη γλώσσα των αριθμών το ασφαλέστερο αυτοκίνητο στην προστασία ενήλικων επιβατών, την προστασία πεζών και τα επικουρικά συστήματα ασφάλειας, ανεξάρτητα κατηγορίας
 
Το νέο Volvo V40 έκλεψε την παράσταση στην ανακοίνωση των πρόσφατων αποτελεσμάτων δοκιμών πρόσκρουσης του Euro NCAP. Το ολοκαίνουριο 5-θυρο Σουηδικό χάτσμπακ έλαβε συνολικά 111 βαθμούς, σημειώνοντας την καλύτερη επίδοση που έχει καταγραφεί ποτέ στις δοκιμές του Euro NCAP. Φυσικά, απέσπασε και το μέγιστο των 5 αστεριών ασφάλειας, στη βαθμολογία του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού ινστιτούτου οδικής ασφάλειας και δοκιμών.
 
Τα ρεκόρ για το νέο Volvo V40 όμως, δεν περιορίστηκαν στη συνολική βαθμολογία. Από το 2009 το Euro NCAP διεξάγει δοκιμές σε τέσσερις υποκατηγορίες, με το άθροισμα των επιμέρους βαθμολογιών να συνθέτουν το τελικό αποτέλεσμα. Οι υποκατηγορίες αυτές είναι η προστασία ενήλικων επιβατών, η προστασία παιδιών επιβατών, η προστασία πεζών και τα επικουρικά συστήματα ασφάλειας.
 
Το νέο Volvo V40 σημείωσε επίδοση ρεκόρ στην προστασία ενήλικων επιβατών, με βαθμολογία 98%, που αντιστοιχεί σε 35 βαθμούς! Πρόκειται για το υψηλότερο νούμερο που έχει καταγραφεί ποτέ στις δοκιμές του Euro NCAP, ανεξάρτητα κατηγορίας αυτοκινήτου! Οι κορυφαίας ποιότητας χάλυβες που χρησιμοποιεί η Volvo σε συνδυασμό με την προηγμένη δομή του αμαξώματος, τις ζώνες σταδιακής παραμόρφωσης και τα πλείστα όσα συστήματα παθητικής ασφάλειας του νέου V40, συνετέλεσαν σε αυτό το πραγματικά μοναδικό αποτέλεσμα.
 
Νέο ρεκόρ όμως είχαμε και στην κατηγορία προστασίας πεζών, όπου το νέο Volvo V40 σημείωσε βαθμολογία 88%, που αντιστοιχεί σε 32 βαθμούς. Το ρεκόρ εδώ ήταν αναμενόμενο, καθώς – εκτός των άλλων - το νέο V40 είναι το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο που εφοδιάζεται με αερόσακο πεζών, στο βασικό μάλιστα εξοπλισμό όλων των εκδόσεών του! Η λειτουργία του αερόσακου πεζών έχει ως εξής: Αισθητήρες στον μπροστινό προφυλακτήρα καταγράφουν την έκταση της επαφής μεταξύ του αυτοκινήτου και του πεζού. Το πίσω μέρος του καπό (μπροστά από το παρμπρίζ) ανασηκώνεται μειώνοντας έτσι τη γωνία προσβολής του κορμού προς το αυτοκίνητο, ενώ την ίδια στιγμή ενεργοποιείται ο αερόσακος. Το εμβαδόν του αερόσακου καλύπτει την περιοχή του ανασηκωμένου καπό και το κάτω 1/3 του παρμπρίζ – συμπεριλαμβάνοντας τις δύο εμπρός κολόνες (A pillars). Ο συνδυασμός της δράσης του ανυψωμένου καπό και του αερόσακου, βοηθάει ιδιαίτερα στον περιορισμό του τραυματισμού του πεζού από το όχημα.
 
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην κατηγορία των επικουρικών συστημάτων ασφάλειας το Volvo V40 πέτυχε το απόλυτο της βαθμολογίας με 100% ή 7 βαθμούς. Κάτι επίσης αναμενόμενο, αφού προηγμένα συστήματα όπως το City Safety, το πρωτοποριακό σύστημα της Volvo για προστασία από συγκρούσεις σε σχετικά χαμηλές ταχύτητες, που ανήκει στο βασικό εξοπλισμό σχεδόν όλων των μοντέλων της και φυσικά του νέου V40, στο προσεχές μόλις μέλλον αναμένεται να συμπεριληφθεί στα προαπαιτούμενα συστήματα του Euro NCAP! Με συστήματα όπως το City Safety η Volvo ουσιαστικά "δείχνει" το δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουν ακόμα και ανεξάρτητοι φορείς αξιολόγησης της ασφάλειας, όπως το Euro NCAP. Με την ευκαιρία, να αναφερθεί ότι το City Safety τιμήθηκε με ειδικό βραβείο από το Euro NCAP το 2010 και στο τελευταίο του στάδιο εξέλιξης, όπως το βρίσκουμε στο V40, λειτουργεί πλέον έως και τα 50 χλμ/ώρα, ταχύτητα μεγαλύτερη από αυτές αντίστοιχων συστημάτων που προσφέρουν άλλοι κατασκευαστές.

Πρώτη εμφάνιση του Fiat Panda 4x4 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι

Το νέο Fiat Panda 4x4 - το μοναδικό τετρακίνητο μοντέλο της κατηγορίας Α-  θα κάνει το ντεμπούτο του στο προσεχές Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι. Ο διάδοχος του μπεστ σέλερ που έκανε την πρώτη του εμφάνιση πριν 30 χρόνια, το σημερινό τετρακίνητο Panda τρίτης γενιάς, ανταποκρίνεται απόλυτα στο πνεύμα των καιρών και αποδεικνύεται ικανό να συνδυάσει αξιόλογες εκτός δρόμου δυνατότητες με κομψή σχεδίαση και συμπαγή όσο και αποτελεσματική  «αρχιτεκτονική». Το Panda 4x4 αποτελεί μια εντυπωσιακή απόδειξη του πολύπλευρου χαρακτήρα του αυτοκινήτου, έτοιμο να αντιμετωπίσει τους ορεινούς χωματόδρομους και τη ζούγκλα της πόλης με την ίδια ευκολία. Και είναι για μια ακόμα φορά ικανό να ανταγωνιστεί στα ίσια αυτοκίνητα εκτός δρόμου με μεγαλύτερες διαστάσεις (και φυσικά μεγαλύτερη τιμή).
Το 5θυρο αυτοκίνητο έχει μήκος 3,68 μ, πλάτος 1,67 και ύψος 1,60, ενώ το μεταξόνιό του είναι 2.300 χιλιοστά. Οι σχεδιαστές του Fiat Centro Stile ξεκίνησαν από την ιδέα διατήρησης και αξιοποίησης της λειτουργικής σχεδίασης του Panda με την προσθήκη μικρών λεπτομερειών που προβάλλουν την εικόνα ενός εξαιρετικά μελετημένου και πολυτάλαντου μίνι SUV. Το εσωτερικό υιοθετεί τις λύσεις που χρησιμοποιούνται στις προσθιοκίνητες εκδόσεις, με κάποιες σημαντικές καινοτομίες: μία νέα παραλλαγή σε πράσινο χρώμα του πλαισίου του ταμπλό που περιβάλλει τα όργανα και τη μεγάλη θήκη για μικροαντικείμενα, υφασμάτινα καθίσματα ειδικής σχεδίασης σε τρεις χρωματικές παραλλαγές (πράσινο, μπεζ, πορτοκαλί) και μία ψηλή κονσόλα πάνω από το κεντρικό «τούνελ», που προσθέτει έναν ακόμα χώρο αποθήκευσης στους 14 που ήδη υπάρχουν στις προσθιοκίνητες εκδόσεις.
Το Panda 4x4 είναι εφοδιασμένο με ένα σύστημα μετάδοσης που παρέχει «ροπή ανάλογα με τη ζήτηση» (Torque on demand) και διαθέτει δύο διαφορικά και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη σύμπλεξη. Πρόκειται για ένα σύστημα μόνιμης τετρακίνησης, το οποίο ελέγχεται από μία ηλεκτρονική μονάδα, που μετά από ανάλυση των στοιχείων που στέλνουν οι αισθητήρες του αυτοκινήτου κατανέμει τη ροπή με ομοιογένεια και στους δύο άξονες, με κατανομή που εξαρτάται από τις συνθήκες πρόσφυσης. Το αυτοκίνητο διαθέτει επίσης ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESC), το οποίο προσφέρει και λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, που μπορεί να ενεργοποιηθεί από τον οδηγό και είναι διαθέσιμη σε ταχύτητες μέχρι τα 50 χλμ./ώρα.
Το Panda 4x4 θα προσφέρεται με δύο διαφορετικούς κινητήρες, εφοδιασμένους με σύστημα Start&Stop: τον νέο TwinAir Turbo 0.9 με τους 85 ίππους και τον ντίζελ 1.3 MultiJet II με τους 75 ίππους. Σε σύγκριση με τον 1.2 Fire της προηγούμενης γενιάς, o TwinAir Turbo έχει 40% μεγαλύτερη ροπή, κάτι που σε συνδυασμό και με το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο με την κοντή πρώτη, εξασφαλίζει πιο άνετα ξεκινήματα σε ανηφόρες και μεγαλύτερη ευελιξία. Αντίστοιχη βελτίωση υπάρχει και στον MultiJet, όπου η ροπή αυξήθηκε κατά 30%.
Οι αναρτήσεις της τετρακίνητης έκδοσης έχουν να εκπληρώσουν δύο σημαντικούς στόχους. Αφενός να εξασφαλίσουν όλες τις λειτουργίες της προσθιοκίνητης έκδοσης, όπως η άνεση των επιβατών, ο αποτελεσματικός έλεγχος του αυτοκινήτου, το κράτημα και η ασφάλεια και ταυτόχρονα να προσφέρουν τα καλύτερα δυνατά χαρακτηριστικά για κίνηση σε κάθε είδους έδαφος. Οι μηχανικοί της Fiat εξασφάλισαν και τα δύο, προσφέροντας τελικά εξαιρετικά χαρακτηριστικά στο αυτοκίνητο, με ιδιαίτερη έμφαση στην άνεση και τις δυνατότητες εκτός δρόμου. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκε μια έκδοση του πίσω ημιάκαμπτου άξονα ειδικά σχεδιασμένη για την τετρακίνητη έκδοση. Σε σύγκριση με την αντίστοιχη λύση της προηγούμενης γενιάς, η πίσω ανάρτηση είναι ελαφρύτερη και πιο αθόρυβη και παρέχει καλύτερη άνεση, διατηρώντας τις ίδιες εκτός δρόμου δυνατότητες.
Trekking και Natural Power: η οικογένεια Panda μεγαλώνει
Το Panda έχει τη μεγαλύτερη και πιο πολύπλευρη γκάμα στην κατηγορία του κι αυτό επιβεβαιώνεται τώρα με την παρουσίαση δύο νέων σημαντικών εκδόσεων της οικογένειας Panda στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι: του Trekking και του Natural Power. Το πρώτο είναι ο σύνδεσμος ανάμεσα στις εκδόσεις 4x2 και 4x4, συνδυάζοντας εμφανισιακά χαρακτηριστικά «εκτός δρόμου» με ένα σύστημα έξυπνης μπροστινής κίνησης, που χρησιμοποιεί την τεχνολογία Traction+. Πρόκειται για ένα καινοτόμο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, που βελτιώνει τον έλεγχο του αυτοκινήτου σε ολισθηρές επιφάνειες. Η έκδοση Natural Power είναι εφοδιασμένη με κινητήρα TwinAir Turbo 0.9 διπλού καυσίμου (βενζίνη μεθάνιο) με 80 ίππους, για να συνδυάσει τα φιλικά προς το περιβάλλον χαρακτηριστικά και το χαμηλό κόστος του μεθανίου με την τεχνολογία TwinAir, για μεγιστοποίηση της οικονομίας και των επιδόσεων και ελαχιστοποίηση της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος.