Πέμπτη 3 Μαρτίου 2011

Η BMW Σειρά 5 Touring κέρδισε βραβείο

Με τις αρμονικές αναλογίες, τις ανάγλυφες εξωτερικές επιφάνειες και τη δυναμική γοητεία της, η BMW Σειρά 5 Touring κατάφερε να σαγηνεύσει τους κριτές του θεσμού iF Product Design Awards. Συγκεκριμένα, την 1η Μαρτίου 2011 και πρώτη μέρα της Έκθεσης Τεχνολογίας CeBIT, η BMW Σειρά 5 Touring κέρδισε το iF Gold Award. Αυτό το βραβείο είναι η υψηλότερη διάκριση την οποία απονέμει το Διεθνές Φόρουμ Σχεδίασης που εδρεύει στο Ανόβερο. Η BMW Σειρά 5 Touring είναι ανάμεσα στα 50 προϊόντα που βραβεύτηκαν με Gold Award από τα συνολικά 993 που τιμήθηκαν με την ετικέτα 2011 iF.

Το βραβείο δόθηκε κατά τη διάρκεια της έκθεσης CeBIT και παρέλαβε ο Thomas Plath, Director BMW Model & Design Techniques. Περίπου 1.000 θιασώτες του design, καταξιωμένοι δημιουργοί και προσκεκλημένοι παρακολούθησαν την εκδήλωση για να τιμήσουν τους νικητές των iF Gold Awards. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκαν και τα εγκαίνια του εκθεσιακού χώρου iF Product Design Award Exhibition, όπου θα εκτίθενται τα 993 βραβευμένα προϊόντα για τους επόμενους τέσσερις μήνες.
Τα ιδιαίτερα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά της νέας BMW Σειράς 5 Touring είναι οι μοναδικές αναλογίες και οι ανάγλυφες εξωτερικές επιφάνειες που υποδηλώνουν μία ισχυρή προσωπικότητα και αποπνέουν δυναμικό στυλ. Το μακρύ καπό, οι κοντοί πρόβολοι, το μεγαλύτερο μεταξόνιο στην κατηγορία, οι επιμηκυμένες γραμμές του προφίλ και η έντονα κεκλιμένη γραμμή οροφής χαρίζουν στη νέα BMW Σειρά 5 Touring μία αρμονική κομψότητα, απαράμιλλη από τον ανταγωνισμό. «Είμαστε πολύ χαρούμενοι γιατί με την BMW Σειρά 5 Touring, αποδείξαμε ότι η λειτουργικότητα μπορεί να έχει όμορφο πρόσωπο. Η BMW συνδυάζει άριστη λειτουργικότητα με μία γνήσια μοντέρνα και γοητευτική αισθητική» σχολίασε ο Adrian van Hooydonk, Senior Vice President BMW Group Design.
Το iF Product Design Award είναι μία περίοπτη διάκριση που απονέμεται σε προϊόντα υψηλού design και χρονολογείται από το 1953. Η ετικέτα iF - μία παγκοσμίως αναγνωρισμένη σφραγίδα υψηλής αισθητικής - τιμά ξεχωριστά επιτεύγματα στον τομέα της σχεδίασης και προσφέρει μία πλατφόρμα αξιολόγησης της σχεδιαστικής προϊοντικής ποιότητας από μία διεθνή επιτροπή ειδικών.
Το 2011, υποβλήθηκαν 2.756 υποψηφιότητες από 1.121 συμμετέχοντες από 43 χώρες, όλες εμπνευσμένες για το διάσημο βραβείο. Η BMW Σειρά 5 Sedan και BMW Σειρά 5 Touring κέρδισαν την ψήφο των κριτών στην κατηγορία Transportation Design, ενώ η BMW Σειρά 5 Touring κατάφερε να κατακτήσει επιπλέον το περίοπτο iF Gold Award και με αυτό μία θέση ανάμεσα στα 50 καλύτερα προϊόντα.
Τα τελευταία χρόνια, η ξεχωριστή ποιότητα του BMW Group Design αναγνωρίζεται συνεχώς στο θεσμό iF Product Design Awards. Το 2010 το βραβείο κέρδισε η μοτοσικλέτα BMW F 800 R, ενώ το 2009 το BMW Group συγκέντρωσε συνολικά οκτώ βραβεία. Το 2008, η BMW Σειρά 3 Cabrio και η μοτοσικλέτα BMW G 650 Xcountry κέρδισαν τη διάκριση, ενώ το 2007 η BMW Σειρά 3 Coupé βραβεύτηκε με το iF Gold Award σαν μία από τις 50 καλύτερες συμμετοχές.

Το πρώτο παγκόσμιο Test Drive του νέου Ford Focus

Καθώς 100 κουρασμένοι αλλά ευχαριστημένοι bloggers, συμμετέχοντες και καταναλωτές επιστρέφουν στην πατρίδα τους μετά το Focus Global Test Drive στη Μαδρίτη της Ισπανίας, η προσοχή της Ford στρέφεται τώρα στην αξιολόγηση του αριθμού των αναρτήσεων στα blog, των προβολών βίντεο, των tweets και των σχολίων από το πρώτο event του είδους στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, και στην αυξανόμενη απήχησή του.

Μέχρι σήμερα, έχουν γίνει 797 tweets για το event, με συνολική επισκεψιμότητα 10,6 εκατομμυρίων οπαδών. Ένα βίντεο που αναρτήθηκε στο YouTube από κάποιον blogger ήταν το τέταρτο πιο πολυσυζητημένο φιλμ του Σαββατοκύριακου, ενώ έχει προβληθεί 208.000 φορές. Και οι ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο που δημοσιεύτηκαν στο Flickr και στο Facebook παρήγαγαν συνολικά 1.762 ‘Likes’ (Μου Αρέσει) και 166 ‘Comments’ (Σχόλια).
Οι 100 συμμετέχοντες από 13 χώρες ταξίδεψαν στη Μαδρίτη για να δοκιμάσουν τις ικανότητες του νέου Ford Focus επί τρεις ημέρες στο Εθνικό Ινστιτούτο Αεροδιαστημικής Τεχνολογίας (INTA). Οι εκεί εγκαταστάσεις περιλαμβάνουν πολλά διαφορετικά είδη οδικών επιφανειών, όπως πίστες υψηλών ταχυτήτων, ασφαλτοστρωμένες διαδρομές και πίστες δοκιμών που αντιγράφουν όλες τις πιθανές δυσκολίες τις οποίες μπορεί να αντιμετωπίσει ένας οδηγός σήμερα.
Από τους 100 συμμετέχοντες, οι 40 επιλέχθηκαν μέσω της σελίδας του Facebook Focus Global Test Drive. Οπαδοί της Ford από όλο τον κόσμο προσκλήθηκαν να υποβάλλουν την αίτησή τους μέσω βίντεο, εξηγώντας για ποιο λόγο έπρεπε να είναι από τους πρώτους που θα οδηγήσουν τον νέο παγκόσμιο μοντέλο της Ford. Επίσης κλήθηκαν να επιλέξουν ένα φιλανθρωπικό σκοπό για τον οποίο η Ford θα προσέφερε 10.000 δολάρια - εάν ήταν ανάμεσα στους συμμετέχοντες. Ο κάθε συμμετέχων έφερε μαζί του ένα άτομο-συνοδό σ’ αυτό το ταξίδι-εμπειρία ζωής.
Άτομα με ισχυρή επιρροή επιλέχθηκαν για να επικοινωνήσουν το μήνυμα της Ford
Οι διάσημοι οδηγοί αγώνων Justin Bell και Tanner Foust ήταν εκεί, έτοιμοι να ενημερώσουν, να διδάξουν και να προσφέρουν συναρπαστικό θέαμα στην πίστα υψηλών ταχυτήτων. Οι συμμετέχοντες έλαβαν μέρος σε οδηγικές προκλήσεις που ήταν βασισμένες σε τέσσερεις θεματικές ενότητες – αρχίστε να οδηγείτε ταχύτερα, ασφαλέστερα, οικολογικότερα και πιο έξυπνα – για να μπορέσουν να αντιληφθούν γρήγορα το αυτοκίνητο και την τεχνολογία του. Το στοιχείο του συναγωνισμού που υπήρχε στις προκλήσεις βοηθούσε τους συμμετέχοντες να κερδίζουν ακόμα περισσότερα χρήματα για το φιλανθρωπικό σκοπό που είχαν επιλέξει. Κατά τη διάρκεια των τριών ημερών, η Ford προσέφερε πάνω από 400.000 δολάρια για φιλανθρωπικούς σκοπούς.
Είκοσι ακόμα άτομα με ισχυρή επιρροή σε κοινωνικά μέσα – δημοσιογράφοι του internet και bloggers – επιλέχθηκαν ειδικά από τη Ford για συμμετοχή. Ανάμεσά τους ήταν η Justine Ezriak, ή iJustine σύμφωνα με τους πολυάριθμους οπαδούς της. Η 26-χρονη Αμερικανίδα έχει πάνω από ένα εκατομμύριο οπαδούς στο twitter και στο YouTube και διατηρεί ένα πολύ δημοφιλές blog. Ένα από τα βίντεο που τράβηξε για το event κέρδισε διακρίσεις στο YouTube σε 18 χώρες. H Justine δήλωσε: «Το κοινό μου λατρεύει την τεχνολογία, ξέρω λοιπόν ότι θα ενθουσιαστεί, κι εγώ απόλαυσα τρομερά την οδήγηση των νέων αυτοκινήτων.
«Πιστεύω ότι οι μεγάλες μάρκες έρχονται σε εμάς επειδή έχουμε ένα έτοιμο κοινό και πολλοί εμπιστεύονται τις απόψεις μας. Έτσι μας πλησιάζουν για να δουν ποιες θα είναι οι νέες τάσεις και τι θα πρέπει να έχουν κατά νου».
Μία ακόμα δημοφιλής προσωπικότητα ήταν ο Tom Stone, δημοσιογράφος του internet στο περιοδικό Men’s Health στη Βρετανία ο οποίος δήλωσε: «Αυτή η πρωτοβουλία είναι άκρως πρωτοποριακή. Όλοι μαθαίνουν νέες ιδέες και νέους τρόπους - δεν υπάρχει κάτι σωστό ή λάθος αυτή τη στιγμή. Το θέμα είναι να τολμάς να δοκιμάζεις κάτι καινούργιο και να μην μένεις πίσω, κι αυτό πιστεύω είναι θαυμάσιο».
Οι συμμετέχοντες μπορεί να επιστρέφουν στα σπίτια τους, αλλά το event συνεχίζεται. Ο καθένας από τους 40 συμμετέχοντες θα παραλάβει τώρα ένα νέο Focus που θα το οδηγεί στην πόλη του για έξι εβδομάδες. Τα άτομα αυτά έχουν αναλάβει να δημιουργήσουν βίντεο και blogs με θέμα την εμπειρία τους από το αυτοκίνητο και την απήχησή του στην τοπική κοινότητα. Μπορούν να εκμεταλλευτούν αυτή την ευκαιρία για περαιτέρω δημοτικότητα του θέματος και συγκέντρωση δωρεών για το φιλανθρωπικό σκοπό τους.

Οι επίδοξοι σχεδιαστές της Opel

Σπουδαστές από το Coventry University της Βρετανίας και το Istituto Europeo di Design (IED) στο Μιλάνο, Ιταλία κέρδισαν θέσεις πρακτικής άσκησης στο κέντρο σχεδίασης της Opel σαν νικητές του διαδραστικού διαγωνισμού Car Design News-Opel.

Ο Chiayuan Lu από το Coventry University είναι ο νικητής της φάσης ‘interior design’, ενώ ο Victor Uribe από το IED επικράτησε στη φάση ‘exterior design’. Τα αποτελέσματα ανακοινώθηκαν σε τελετή που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο περίπτερο της Opel κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας Τύπου στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης.
Κεντρικό θέμα του διαγωνισμού ήταν ένα ‘Σαλόνι σε Κίνηση’ (‘Lounge in Motion’), και οι σπουδαστές έπρεπε να σχεδιάσουν το εσωτερικό ενός αυτοκινήτου και στη συνέχεια το εξωτερικό του, με τρόπο που να ενσαρκώνει τη σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας ‘η Γλυπτική Τέχνη Συναντά τη Γερμανική Ακρίβεια’. Ο διαγωνισμός ήταν ανοιχτός σε σπουδαστές σχεδίασης ανεξαρτήτως ειδικότητας που φοιτούσαν σε κάποια Ευρωπαϊκή Σχολή. Υπήρξαν πάνω από 460 συμμετοχές με συνολικά 898 υποβολές έργων και περίπου 1250 σχόλια.
Το βραβείο για κάθε σπουδαστή είναι μία θέση πρακτικής άσκησης στο Ευρωπαϊκό Στούντιο Σχεδίασης της Opel στο Rüsselsheim. Οι νικητές θα δουλέψουν μαζί με την ταλαντούχο ομάδα σχεδίασης της εταιρίας και θα αποκτήσουν πολύτιμη εμπειρία ξεκινώντας την καριέρα τους σαν σχεδιαστές αυτοκινήτων.
Οι κριτές εντυπωσιάστηκαν από πολλά έργα, αλλά στο interior design, θεώρησαν ότι η δημιουργία του Chiayuan πραγματικά ξεχώριζε. Ο Chiayuan είναι από την Κίνα και σπουδάζει στο τμήμα Vehicle Interior Design του Coventry. Εμπνεύστηκε ένα ‘Σαλόνι στο οποίο βρίσκεσαι με το παιδί σου’. Το εσωτερικό επικεντρώνεται στις ανάγκες ενός μικρού παιδιού και περιλαμβάνει ένα σύστημα με το οποίο το καροτσάκι του μωρού ενσωματώνεται στο αυτοκίνητο και γίνεται κάθισμα.
Η Elizabeth Wetzel, Διευθύντρια του τομέα Interior Design της Opel δήλωσε: «Το έργο του Chiayuan δεν είναι ένα απλό σχέδιο αλλά μία βιωματική εμπειρία, καθώς αξιοποίησε τις αρετές της μάρκας Opel – ευελιξία και λειτουργικότητα - και κατάφερε να αγγίξει όλες τις αισθήσεις μέσω κινούμενων σχεδίων, ψηφιακής μοντελοποίησης και ήχου. Εντυπωσιακή εκτέλεση!»
«Νεαρός μπαμπάς ο ίδιος γνώριζε άριστα τις ανάγκες του υποψήφιου κοινού του» σχολίασε ο Guy Bird, ένας από τους κριτές. Η Anne Asensio, VP Design Experience της Dassault Systèmes, δήλωσε ότι η δουλειά του «σαφέστατα ήταν μακράν των υπολοίπων του παιχνιδιού».
Ο Victor Uribe σπουδάζει σχεδίαση μέσων μεταφοράς στο IED και διακρίθηκε αφενός με τη νίκη του στη φάση ‘exterior design’, αφετέρου με την πολύ υψηλή κατάταξή του στο ‘interior design’. «Η καινοτόμος προσέγγιση του σχεδιαστικού θέματος της Opel από τον Victor ήταν συναρπαστική» σχολίασε η Wetzel μιλώντας για τη δουλειά του. «Η σχεδιαστική γλώσσα που χρησιμοποίησε για να αποτυπώσει ένα ‘Σαλόνι σε Κίνηση’ έδωσε έμφαση στη συναισθηματική πλευρά της μάρκας μας» πρόσθεσε ο Eric Gallina, αρχισυντάκτης του Car Design News: «Εξαιρετική σχεδίαση, και εντυπωσιακή επικοινωνία ιδεών».
Ο διαδραστικός διαγωνισμός σχεδίασης είναι μία πρωτοβουλία συνεργασίας μεταξύ Car Design News και Opel και διερευνά πώς τα online εργαλεία και τα social media μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να βελτιώσουν τη διαδικασία σχεδίασης και να προβάλλουν τα έργα των σπουδαστών. Ο διαγωνισμός έτρεξε σε δύο φάσεις – ‘interior design’ από Οκτώβριο μέχρι Δεκέμβριο 2010, και ‘exterior design’ Ιανουάριο και Φεβρουάριο 2011.
Οι δύο νικητές είχαν να αντιμετωπίσουν ισχυρό ανταγωνισμό από τους υπόλοιπους φιναλίστ, οι οποίοι ήταν: Giacomo Pierin, επίσης από το IED Τορίνο, στη φάση interior design και Jadir Minutti από το Istituto D’Arte Applicata e Design (IAAD) Ιταλία, και Lina Ginkute από τη Creapole, Γαλλία, η οποία ήταν και η μοναδική γυναίκα μεταξύ των φιναλίστ στη φάση ‘exterior design’.
Ο Xabier Albizu, δευτεροετής σπουδαστής βιομηχανικής σχεδίασης στο Mondragon University στην Ισπανία, κρίθηκε από την επιτροπή ως πολλά υποσχόμενος στο μέλλον.
Τα έργα όλων των φιναλίστ θα εκτίθενται στο Zafira Lounge στο περίπτερο της Opel στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης μέχρι τις 13 Μαρτίου 2011. Μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του διαγωνισμού www.cardesigncontest.com για να δείτε αυτές και τις υπόλοιπες συμμετοχές.
Χορηγοί του διαγωνισμού ήταν η Dassault Systèmes και Dinamica, Miko, δύο εταιρίες που υιοθετούν καινοτόμους τρόπους στην ανεύρεση και ανάδειξη νέων σχεδιαστικών ταλέντων και στη λήψη πληροφοριών και σχολίων από τους αγοραστές αυτοκινήτων επόμενης γενιάς.