Παρασκευή 27 Ιουνίου 2014

Η Ford Παρουσιάζει το Νέο Focus ST



·         Το Νέο Ford Focus ST κάνει παγκόσμιο ντεμπούτο στο Goodwood Festival of Speed– σε μία επίδειξη επιδόσεων και οδικής συμπεριφοράς στη διάσημη ανάβαση

·         Νέες τεχνολογίες ελέγχου πλαισίου και νέα σεταρίσματα συστημάτων ανάρτησης και διεύθυνσης συμβάλλουν στην ταχύτερη απόκριση και σε μία ισορροπημένη και ποιοτική οδηγική εμπειρία

·         Η Ford λανσάρει το diesel Focus ST (εκπομπές CO2 114g/km) με τεχνολογία Auto-Start-Stop που βελτιώνει την απόδοση καυσίμου του 2.0 EcoBoost 250 PS κατά 6%

·         Σπορ και δυναμικά νέα 5θ και wagon μοντέλα προσφέρουν ένα μυώδες και στιβαρό κιτ αμαξώματος, μοναδικά σχέδια φώτων, μάσκας και προφυλακτήρων και  νέες ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών

·         Ποιοτική καμπίνα με εργονομικά χειριστήρια, καθίσματα Recaro και σπορ τιμόνι

·         Νέες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού και συνδεσιμότητας περιλαμβάνουν σύστημα SYNC 2 με έγχρωμη οθόνη αφής υψηλής ανάλυσης 8-ιντσών και κορυφαίο φωνητικό έλεγχο


Το νέο Focus ST κάνει σήμερα το παγκόσμιο ντεμπούτο του στο Goodwood Festival of Speed, U.K.– το ιδανικό μέρος για να αναδειχτούν η ταχύτητα και η κορυφαία οδική συμπεριφορά ενός μοντέλου υψηλών επιδόσεων.

Το πιο προηγμένο Focus ST όλων των εποχών διαθέτει νέες τεχνολογίες ελέγχου πλαισίου, νέα σεταρίσματα συστημάτων ανάρτησης και διεύθυνσης, αλλά και ελαστικά ειδικών προδιαγραφών που διασφαλίζουν ταχύτερη απόκριση και πιο ισορροπημένη και ποιοτική οδηγική εμπειρία. Και για πρώτη φορά θα προσφέρεται με δύο ισχυρούς κινητήρες, έναν βενζινοκινητήρα και έναν diesel.

Το πρώτο Focus ST diesel ανεβάζει τον πήχη στην καθημερινή χρηστικότητα και τη σπορ οδική συμπεριφορά όντας το αποδοτικότερο και λιγότερο ρυπογόνο Ford υψηλών επιδόσεων όλων των εποχών. Η έκδοση 2.0 TDCi 185 PS επιταχύνει από 0 - 100 km/h σε 8,1 δεύτερα, με κατανάλωση 4,4 l/100 km και εκπομπές CO2114 g/km.*

Για τους οπαδούς βενζίνης, ο 2.0 EcoBoost 250 PS επιταχύνει από 0-100 km/h σε 6,5 δευτερόλεπτα, καταναλώνει 6,8 l/100 km και εκπέμπει 158 g CO2/km. Και τα δύο μοντέλα αποκτούν Auto-Start-Stop για πρώτη φορά που βελτιώνει την απόδοση της έκδοσης EcoBoost κατά 6% - το πιο αποδοτικό βενζινοκίνητο Focus ST μέχρι σήμερα.

«Το νέο Focus ST πετυχαίνει μία ακόμα πιο προηγμένη ισορροπία επιδόσεων, δυναμικής συμπεριφοράς, ποιότητας και στυλ – δηλαδή την ουσία της Ford Sports Technologies,» δήλωσε ο Joe Bakaj, vice president, Product Development, Ford Ευρώπης. «Ακόμα πιο απολαυστικό στην οδήγηση και με έκδοση diesel για πρώτη φορά, το νέο Focus ST ανήκει σε μία δική του κατηγορία.»

Το Focus ST θα επωφεληθεί επίσης από τις τεχνολογίες και την ποιότητα κατασκευής του νέου Ford Focus – του παγκοσμίου best-seller που παρουσιάστηκε πριν από μερικούς μήνες.  **Τα σπορ και δυναμικά νέα 5θ και wagon μοντέλα θα διαθέτουν κορυφαίες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού και συστήματα συνδεσιμότητας μεταξύ των οποίων το SYNC 2.

Η Ford έχει πουλήσει πάνω από 140.000 Focus ST σε 40 χώρες σε όλο τον κόσμο από το 2002 που το αυτοκίνητο λανσαρίστηκε για πρώτη φορά.

Αναβαθμισμένη οδική συμπεριφορά
Η Ford Team RS, ο διακεκριμένος Ευρωπαϊκός τομέας του γκρουπ Global Performance Vehicle της Ford, έθεσε ως Νο 1 στόχο τη βελτίωση της συνολικής οδηγικής εμπειρίας για το νέο Focus ST.

Η σπορ ανάρτηση διαθέτει νέα εμπρός ελατήρια και πιο σπορ ρύθμιση αμορτισέρ μπροστά και πίσω. Σε συνδυασμό με τις ειδικές αντιστρεπτικές δοκούς και τα πίσω ελατήρια από την προηγούμενη γενιά ST, αυτές οι βελτιώσεις πετυχαίνουν ακόμα πιο δυναμικές επιδόσεις.

Το σετάρισμα του Electronic Power Assisted Steering και των ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου οχήματος έχει επίσης προσαρμοστεί για να ικανοποιεί τις ειδικές σπορ απαιτήσεις του νέου Focus ST.

Αποτέλεσμα αυτών των αλλαγών είναι:
·         Μία νέα λειτουργία Electronic Transitional Stability στο προηγμένο Electronic Stability Programme τριών σταδίων. Αυτή ανιχνεύει την ευστάθεια του οχήματος και τις εντολές του οδηγού, και παρεμβαίνει σύμφωνα με τις απαιτήσεις για να διατηρείται βέλτιστη ακρίβεια και έλεγχος στις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης – όπως στις αλλαγές λωρίδων
·         Αναθεωρημένες ρυθμίσεις Electronic Torque Vectoring Control που βελτιστοποιούν την κατανομή ροπής σε κάθε τροχό, μεγιστοποιώντας την πρόσφυση στις στροφές και αυξάνοντας την ευελιξία

Η βέλτιστη μετάδοση ισχύος υπό δυνατή επιτάχυνση – ειδικότερα η ελκτική πρόσφυση και η ποιότητα αλλαγών σχέσεων – υποστηρίζεται επίσης από βάσεις κινητήρα ειδικά σχεδιασμένες για να εναρμονίζονται με τις επιδόσεις του νέου Focus ST. Επιπλέον, η Ford συνεργάστηκε με τη Michelin για τη δημιουργία ενός νέου ελαστικού 19 ιντσών που υποστηρίζει τη δυναμική συμπεριφορά, μεγιστοποιώντας κυρίως την πλευρική πρόσφυση.

«Η Ford έχει παράδοση στα hatchback υψηλών επιδόσεων με εξαιρετική οδική συμπεριφορά και το νέο Focus ST δικαιώνει και με το παραπάνω τη καταγωγή του,» πρόσθεσε ο Bakaj. «Οι βελτιώσεις στην ανάρτηση, το σύστημα διεύθυνσης και τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου προσφέρουν καλύτερη απόκριση, ευελιξία, ακρίβεια και μία συναρπαστική οδηγική εμπειρία – ανεξαρτήτως κινητήρα.»

Δύναμη επιλογής
Ο νέος δίλιτρος diesel 185 PS που κάνει ντεμπούτο στο νέο Focus ST έχει βελτιστοποιηθεί για να προσφέρει επιδόσεις και ταμπεραμέντο ST σε συνδυασμό με οικονομία και καθημερινή πρακτικότητα.

Η αυξημένη απόδοση ισχύος του Focus ST 2.0 TDCi  βελτίωση 23% έναντι του δίλιτρου 150 PS του νέου Focus– επιτυγχάνεται μέσω νέας ηλεκτρονικής χαρτογράφησης, ενός αναβαθμισμένου συστήματος εισαγωγής και μιας νέας, σπορ εξαγωγής.

Η μέγιστη ισχύς αποδίδεται στις 3.500rpm και η ροπή των 400Nm είναι διαθέσιμη μεταξύ 2.000-2.750rpm, επιτρέποντας στο νέο Focus ST diesel να αναπτύσσει τελική ταχύτητα 217km/h. Η υψηλή ροπή μεταφράζεται σε εντυπωσιακή εν κινήσει επιτάχυνση και άριστες επιδόσεις στις χαμηλές στροφές. Με 6η σχέση, η επιτάχυνση 80-120 km/h ολοκληρώνεται σε 9,7 δευτερόλεπτα, ενώ ο συνδυασμός πιο κοντής σχέσης και αυξημένης ισχύος δίνει στο Focus ST ένα πλεονέκτημα υπεροχής 2,2 δευτερολέπτων έναντι του Focus 150 PS.

Ο 2.0 EcoBoost 250 PS της Ford χρησιμοποιεί υπερσυμπίεση, τεχνολογία Twin-independent Variable Cam Timing (T-iVCT), και άμεσο ψεκασμό υψηλής πίεσης για ασυμβίβαστες επιδόσεις. Η μέγιστη ισχύς διατίθεται στις 5.500rpm, τα 360Nm ροπής διατίθενται μεταξύ 2.000 και 4.500rpm, ενώ η μέγιστη ταχύτητα είναι 248 km/h

Και οι δύο κινητήρες χρησιμοποιούν εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο με σπορ επιλογέα κοντών διαδρομών. Οι σχέσεις μετάδοσης – αποκλειστικές για το ST και σε συνάρτηση με κάθε κινητήρα ατομικά – προσφέρουν ταχεία επιτάχυνση μέσω των πρώτων σχέσεων και οδηγική άνεση στις υψηλές ταχύτητες.

Δυναμική παρουσία
Το νέο Focus ST διαθέτει πιο σπορ και δυναμικό στυλ από την προηγούμενη γενιά με χαμηλότερη, φαρδύτερη εμφάνιση, νέο ανάγλυφο καπό, πιο λεπτούς προβολείς και ορθογώνιους προβολείς ομίχλης.

Το σπορ κιτ αμαξώματος περιλαμβάνει επίσης πλαϊνές ποδιές και στοιχεία διαχύτη σε κάθε πλευρά της εξαγωγής στο χρώμα του αμαξώματος, αλλά και μια πίσω αεροτομή οροφής για αεροδυναμικές επιδόσεις. Όλα τα νέα Focus ST διαθέτουν διπλές εξαγωνικές κεντρικές απολήξεις εξαγωγής.

Μαύρα ένθετα προβολέων, λογότυπο ST και νέες ζάντες αλουμινίου 19-ιντσών ST Design – που διατίθενται προαιρετικά – ολοκληρώνουν την εμφάνιση.

«Το Focus ST έχει αποδειχτεί ιδιαίτερα δημοφιλές μεταξύ των πελατών Ford με φιλοδοξίες για σπορ οδήγηση και το νέο μοντέλο προσθέτει μεγαλύτερη λάμψη και κύρος στο συνολικό πακέτο,» σχολίασε ο Martin Smith, executive design director, Ford Ευρώπης. «Η χαρακτηριστική κυψελοειδής πάνω γρίλια έχει επαναπροσδιοριστεί, υπάρχουν νέοι ορθογώνιοι προβολείς ομίχλης στα εξωτερικά ανοίγματα ενώ το εμπρός κάτω τμήμα προσφέρει πολύ πιο καθαρές γραμμές και γωνίες. Πίσω, το πλάτος του αυτοκινήτου τονίζεται από ένα νέο γραφικό.»

Μία νέα, γκρι σκούρα εξωτερική βαφή με την ονομασία Stealth λανσάρεται αποκλειστικά για το Focus ST. Η  απόχρωση Impact Blue είναι επίσης νέα στη γκάμα που περιλαμβάνει τις Tangerine Scream, Frozen White, Panther Black και Race Red.

Καμπίνα τύπου Cockpit
Η Ford σχεδίασε εκ νέου το εσωτερικό του Focus επιδιώκοντας μία πιο ‘διαισθητική’ διάταξη και παράλληλα απλούστερη, με πιο σαφή οπτική σύνδεση μεταξύ των κύριων εξαρτημάτων και λιγότερα μπουτόν στην καμπίνα.

Μια πρόσθετη σειρά τριών οργάνων στο ταμπλό – χαρακτηριστικό γνώρισμα των μοντέλων ST –παρουσιάζει την πίεση του υπερσυμπιεστή, τη θερμοκρασία λαδιού και πληροφορίες πίεσης λαδιού. Νέο τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα και στεφάνη από μαλακό δέρμα, λεβιές ταχυτήτων σε satin chrome και πεντάλ ST συνθέτουν ένα περιβάλλον που ικανοποιεί τις προσδοκίες των οδηγών ST.

Λαβές θυρών σε satin chrome και φωτιζόμενες αλουμινένιες διακοσμητικές πλάκες αποτελούν έξτρα πινελιές ποιότητας, ενώ σπορ καθίσματα – προϊόντα συνεργασίας Ford και Recaro -παρέχουν την απαιτούμενη στήριξη για την απόλυτη εμπειρία ST, ενώ παράλληλα είναι άνετα για καθημερινή οδήγηση.

Το νέο Focus ST θα διατίθεται σε επίπεδα εξοπλισμού ST1, ST2 και ST3. Τα καθίσματα του ST1 περιλαμβάνουν grey/charcoal/anthracite black ύφασμα. Το ST2 προσθέτει μερική επένδυση δέρματος με βάση και πλαϊνά μαξιλάρια σε τέσσερις αποχρώσεις (Tangerine Scream, Performance Blue, Smoke Storm ή Race Red). Τα καθίσματα του ST3 έχουν πλήρη επένδυση δέρματος σε  charcoal black.

Προηγμένες τεχνολογίες
Τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού, άνεσης και συνδεσιμότητες που λανσάρονται για πρώτη φορά περιλαμβάνουν το σύστημα συνδεσιμότητας Ford SYNC2. Το SYNC 2 παρέχει πρόσβαση στο ηχοσύστημα, πλοήγηση, κλιματισμό και κινητό τηλέφωνο χρησιμοποιώντας κορυφαίο φωνητικό έλεγχο και έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών υψηλής ευκρίνειας που απεικονίζει το λογότυπο ST κατά την έναρξη.

Το
Adaptive Front Lighting - διατίθεται για πρώτη φορά στο Focus ST - προσαρμόζει την ένταση και τη γωνία των δεσμών των προβολέων Bi-Xenon HID σύμφωνα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου, τη γωνία διεύθυνσης και την απόσταση από τα αντικείμενα. Το Cross Traffic Alert είναι επίσης μία νέα προσθήκη στο Focus ST, και προειδοποιεί τους οδηγούς που εξέρχονται με όπισθεν από χώρους στάθμευσης εάν πλησιάζουν άλλα οχήματα στην ίδια διασταύρωση.

Το προηγμένο σύστημα αποφυγής συγκρούσεων της
Ford, Active City Stop – που τώρα λειτουργεί με ταχύτητες έως  50km/h – προετοιμάζει τα φρένα εάν ανιχνευτεί επικείμενη σύγκρουση και – σε περίπτωση που ο οδηγός δεν αντιδράσει – τότε ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα. Το Lane Keeping Aid ασκεί ροπή διεύθυνσης για να κατευθύνει το Focus ST πίσω στη λωρίδα του σε περίπτωση που ανιχνευθεί απόκλιση πορείας.


Οι παραγγελίες στην Ευρώπη ξεκινούν από φέτος το φθινόπωρο και τα πρώτα νέα Focus ST προγραμματίζεται να φτάσουν στις αρχές του 2015. Οι τιμές θα ανακοινωθούν όταν πλησιάζει η ημερομηνία λανσαρίσματος.