Τρίτη 6 Μαρτίου 2012

Εντυπωσιακό πρωτότυπο από τη Hyundai

• To νέο πρωτότυπο i-oniq της Hyundai έκανε το ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης
• Η εμπνευσμένη σχεδίαση και ο καινοτόμος κινητήρας του καθιστούν το i-oniq ένα αστέρι της παράστασης
• Η πιο ισχυρή απόδειξη της «νέας σκέψης» (New Thinking) της Hyundai μέχρι σήμερα

Η πρώτη εικόνα του νέου πρωτότυπου οχήματος i-oniq της Hyundai δόθηκε σήμερα, προβάλλοντας τη νέα τεχνολογία και το σχεδιασμό που παρουσιάζουν μια εικόνα της μελλοντικής σκέψης της εταιρείας.

Το i-oniq είναι ένα ηλεκτρικό σπορ hatchback όχημα με έναν εξελιγμένο βενζινοκινητήρα. Πρόθεσή του είναι να μεταδώσει τις τελευταίες εξελίξεις από τους σχεδιαστές και τους μηχανικούς της Hyundai, το i-oniq εξελίσσει τη χυτή γλυπτή μορφή της εταιρείας και αντιπροσωπεύει τις τολμηρές «Νέες Δυνατότητες» (New Possibilities), με τις φουτουριστικές του επιδόσεις.

H Hyundai επέλεξε δυναμικές αναλογίες για να δημιουργήσει τα αισθητικά και λειτουργικά στοιχεία του αμαξώματος του i-oniq. Ο σχεδιασμός του συνδυάζει ήπιες γραμμές μεγάλου μήκους και μυϊκή επιφανειακή επεξεργασία, συνδυάζοντας αναβαθμισμένης αισθητικής και σπορ χαρακτηριστικά τόσο στο εξωτερικό όσο και το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Επιπλέον σχεδιαστικά στοιχεία, όπως η «penthouse οροφή» και οι προβολείς LED, τονίζουν την αποτελεσματικότητα και την προηγμένη τεχνολογία του i-oniq.

Στα 4,4 μέτρα μήκος, το i-oniq στη προσανατολισμένη στον οδηγό καμπίνα του, διαθέτει χώρο για τέσσερις επιβάτες. Ο υψηλής τεχνολογίας εξοπλισμός που έχει στη διάθεσή του ο οδηγός αντικατοπτρίζει τη σύγχρονη αλλά και μελλοντική αναβάθμιση της ηλεκτρονικής τεχνολογίας. Οι επιβάτες επωφελούνται στο σαλόνι του οχήματος από ένα χώρο που έχει σχεδιαστεί για να βελτιστοποιήσει την άνεση και διαθέτει ανάγλυφες επιφάνειες εμπνευσμένες από μουσικά όργανα με σκοπό να δημιουργήσει μία θετική αντίθεση στη σπορ - εστιασμένη περιοχή του οδηγού.

Το πρωτότυπο μοντέλο i-oniq διαθέτει καινοτόμο κινητήρα που αποδεικνύει τη δέσμευση της Hyundai για «καθαρή» τεχνολογία. Ένας 1,0 λίτρων, 3-κύλινδρος βενζινοκινητήρας συνδυάζεται, μέσω μιας γεννήτριας, σε έναν ηλεκτρικό κινητήρα με μπαταρία ιόντων λιθίου που παράγει 109 PS. Στην ηλεκτρική λειτουργία μόνο,το i-oniq έχει αυτονομία 120 χλμ, ενώ με τη βοήθεια του βενζινοκινητήρα μπορεί να ταξιδέψει μέχρι 700 χλμ, παράγοντας μόλις 45 g / km CO2 κατά τη λειτουργία του.

Ο Allan Rushforth - Senior Vice President & COO - της Hyundai Motor Europe, , σχολίασε, "Το πρωτότυπο i-oniq έχει δημιουργηθεί για να αντικατοπτρίζει το νέο τρόπο σκέψης που περνά μέσα από τη μάρκα Hyundai. Έχει τολμηρή σχεδίαση, μέσα και έξω, που προκαλεί στοχασμό σχετικά με τις μελλοντικές δυνατότητες της αυτοκινητοβιομηχανίας και ένα κινητήρα που αναδεικνύει έναν από τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να τροφοδοτήσει μελλοντικά προϊόντα -. τυλιγμένο σε ένα πακέτο που αποπνέει αναβαθμισμένης αισθητικής ποιότητα ".

Δύο Παγκόσμιες Πρεμιέρες Opel και Ένα Πρωτότυπο Ηλεκτρικό Ποδήλατο

Η Opel συμμετέχει με δύο παγκόσμιες πρεμιέρες στο φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης (6-18 Μαρτίου, 2012): το νέο μικρό SUV Mokka και το νέο πανίσχυρο Astra OPC. Πλήρως εναρμονισμένη με το φετινό φουτουριστικό σλόγκαν της Έκθεσης ‘Driving into the future’, η Opel είναι η πρώτη Γερμανική κατασκευάστρια εταιρία αυτοκινήτων που εμφανίζεται στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά SUV-B με το νέο Mokka.

Παράλληλα με την επέκταση της γκάμας της με το νέο Mokka και το νέο Astra OPC, η Opel προσφέρει και περισσότερο συναίσθημα. Το νέο σπορ coupé Astra OPC 206 kW/280 hp είναι το ισχυρότερο Astra όλων των εποχών. Η Opel έχει κάθε λόγο να γιορτάζει το 2012, καθώς φέτος είναι η επέτειος των 150 χρόνων της. Εκτός από τις δύο παγκόσμιες πρεμιέρες, η μάρκα παρουσιάζει στη Γενεύη τη φουτουριστική σχεδιαστική μελέτη ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου με την ονομασία “RAD e”. Με αυτό τον ιστορικό κρίκο που συνδέει την Opel με τα πρώτα χρόνια της στη βιομηχανία σαν κατασκευάστρια ποδηλάτων, το RAD e ολοκληρώνει τη στρατηγική e-mobility της εταιρίας και εκφράζει το όραμα μιας ολοκληρωμένης φιλοσοφίας ατομικής μετακίνησης στην πόλη.

Με την έναρξη παραδόσεων του Ampera, του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου μαζικής παραγωγής από Ευρωπαίο κατασκευαστή που πηγαίνει οπουδήποτε, οποτεδήποτε λόγω δυνατότητας επέκτασης της αυτονομίας του, η μάρκα εγκαινιάζει μία νέα κατηγορία στην Ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου και υπογραμμίζει το ρόλο της ως πρωτοπόρου στις προηγμένες λύσεις ηλεκτροκίνησης.

Οι επισκέπτες του Σαλονιού της Γενεύης θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν περισσότερα για την κορυφαία τεχνολογία της Opel. Ντεμπούτο στο Insignia κάνει ο νέος, πολύ αποδοτικός 2.0 BiTurbo CDTI με αποκλειστικό σειριακό σύστημα double turbo με δύο ανεξάρτητα intercooler. Το Insignia 2.0 BiTurbo CDTI αποδίδει 143 kW/195 hp και ροπή 400 Nm. Η κατανάλωση καυσίμου ξεκινά από 4,9 lit. / 100 km (129 g/km CO2). Επομένως είναι από τα πιο αποδοτικά οχήματα της αγοράς.

Παγκόσμια πρεμιέρα: συμπαγείς διαστάσεις, μεγάλες δυνατότητες – το νέο Mokka

Παρά το μικρό συνολικό μήκος των 4,28 m, το Mokka μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση μέχρι πέντε άτομα σε υπερυψωμένα καθίσματα. Συνδυάζει ελκυστική σχεδίαση με καινοτόμες τεχνολογίες και ανώτερες λειτουργίες, που γίνονται πλέον προσιτές σε έναν ευρύτερο κύκλο πελατών. Στη δυναμική οδηγική εμπειρία συμβάλλουν τρεις αποδοτικοί κινητήρες, οι βενζινοκινητήρες 1.6 85 kW/115 hp και 103 kW/140 hp 1.4 l Turbo και ο 1.7 CDTI με 96 kW/130 hp. Η ασφάλεια αυξάνεται με τεχνολογίες αιχμής που λανσάρονται για πρώτη φορά στην κατηγορία SUV B, όπως τα Συστήματα Υποστήριξης Οδηγού που βασίζονται στην εμπρός κάμερα Opel Eye, μία κάμερα οπισθοπορείας, το μοναδικό σύστημα μεταφοράς ποδηλάτου FlexFix και τα πιστοποιημένα καθίσματα AGR.

Η οδική συμπεριφορά του Mokka έχει προσαρμοστεί στις ανάγκες ζωής στην πόλη σε συνδυασμό με όλες τις off-road δυνατότητές του. Γι’ αυτό εκτός από την εμπρόσθια κίνηση (FWD), το Mokka προσφέρεται με τεχνολογία AWD για καλύτερη πρόσφυση και οδική συμπεριφορά. Η τεχνολογία AWD είναι αποδοτική, ευφυής και προσιτή, ενώ μετατρέπει το Mokka από στιβαρό SUV πόλης σε ικανό όχημα εκτός δρόμου.

Σε καλές συνθήκες πρόσφυσης, όπως στην άσφαλτο, το Mokka χρησιμοποιεί FWD mode με όλη τη ροπή να κατανέμεται στους εμπρός τροχούς, προς όφελος της κατανάλωσης. Ωστόσο, για ανώτερη οδηγική άνεση και συμπεριφορά, η κατανομή ροπής μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα μπορεί να μεταβάλλεται ανάλογα με την πρόσφυση και την οδηγική κατάσταση. Σε πολύ ολισθηρούς δρόμους, η κατανομή ροπής μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα είναι 50-50. Συνολικά, ο οδηγός απολαμβάνει τα πλεονεκτήματα ενός συστήματος που προσαρμόζεται αυτόματα στις επικρατούσες οδικές συνθήκες. Ολόκληρο το σύστημα AWD ζυγίζει μόνο 65 κιλά, κάτι που ωφελεί την κατανάλωση.

Στάνταρ χαρακτηριστικά που αναβαθμίζουν την οδηγική εμπειρία σε όλες τις εκδόσεις Mokka περιλαμβάνουν Electronic Stability Control (ESC), Traction Control (TC) καθώς και τα συστήματα Hill Start Assist (HSA) και Hill Descent Control (HDC) – που βελτιώνουν την οδηγική άνεση και ασφάλεια σε ανηφόρες και κατηφόρες.

Παγκόσμια πρεμιέρα: νέο Astra OPC - το ισχυρότερο Astra όλων των εποχών

Με το νέο Astra OPC, η έκδοση υψηλών επιδόσεων του Astra GTC κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα της στη Γενεύη. Ο δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού 206 kW/280 hp του OPC προσφέρει μέγιστη ροπή 400 Nm και τελική ταχύτητα 250 km/h., πρωτοφανή για Astra. Η ανάρτηση High Performance Struts (HiPerStruts) του Astra OPC είναι από τα ατού του αυτοκινήτου, για ισχύ χωρίς συμβιβασμούς. Σε συνδυασμό με το σύστημα πλαισίου FlexRide, που περιλαμβάνει Sport- και OPC-drive mode, το Astra OPC προσφέρει ακόμα καλύτερη οδηγική συμπεριφορά.

Το standard mode προσφέρει υψηλά επίπεδα άνεσης, ενώ το sport mode αυξάνει αισθητά την ευελιξία. Η ρύθμιση OPC μυεί τους οδηγούς σε μία τρίτη διάσταση: ταχύτερη απόκριση από το τιμόνι, μεγαλύτερη σαφήνεια από το γκάζι, και σπορ συμπεριφορά λόγω πλαισίου.

Όμως το OPC προχωρά κατά ένα ακόμα βήμα: εφοδιάζεται με ένα μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στον εμπρός άξονα. Αυτό σημαίνει ότι έχει μεγαλύτερη σταθερότητα, καλύτερη συμπεριφορά και πρόσφυση, με άλλα λόγια: το αυτοκίνητο κρατά καλύτερα στην έξοδο από στερνές στροφές και στρίβει καλύτερα στις υψηλές ταχύτητες – ακόμα και σε βρεγμένο δρόμο.

Το Astra OPC διαθέτει επίσης νέο κάθισμα τύπου bucket με προηγμένη τεχνολογία. Και τα δύο εμπρός καθίσματα προάγουν τη σπορ οδηγική εμπειρία με υλικά ελαφρού βάρους, χαμηλότερη θέση και αυξημένη πλευρική στήριξη. Ο σκελετός του νέου καθίσματος είναι 45% ελαφρύτερος από ένα συμβατικό. Κανείς άλλος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ φύλλο οργανικού ψεκασμού με συνθετικό υλικό σε αυτοκίνητο παραγωγής. Το νέο κάθισμα προσφέρει 18 διαφορετικές ρυθμίσεις. Η νέα τεχνολογία OPC που είναι μοναδική στην Opel υποβλήθηκε σε τεστ αντοχής 10.000 km στη διάσημη αγωνιστική πίστα του Nürburgring στη Γερμανία. Τα 10.000 km στις σκληρές συνθήκες του βόρειου loop αντιστοιχούν σε 180.000 km οδήγησης σε κανονικές συνθήκες.

Το ηλεκτρικό ποδήλατο ‘RAD e’ της Opel προσφέρει όραμα για το μέλλον

Η Opel παρουσιάζει τη σχεδιαστική μελέτη ‘RAD e’ στη Γενεύη - πρόκειται για ένα φουτουριστικό ηλεκτρικό ποδήλατο που επεκτείνει τη στρατηγική e-mobility της μάρκας. Το RAD e – το πρώτο ηλεκτρικό ποδήλατο που βασίζεται στις αρχές δομής & παραγωγής ενός αυτοκινήτου – φέρει πολλά από τα στοιχεία της σχεδιαστικής γλώσσας Opel όπως τα σχήματα μπούμερανγκ, γνωστά από το Ampera και το πρωτότυπο RAK e. Η τεχνολογία pedelec με ισχυρό ηλεκτροκινητήρα 250 watt υποστηρίζει τον αναβάτη στην κάλυψη αποστάσεων 60 έως 145 χλμ, με τελική ταχύτητα 25 km/h. Με αυτή την έννοια, το RAD e ικανοποιεί τις ανάγκες μετακίνησης των πελατών, όταν η χρήση του αυτοκινήτου είναι περιορισμένη ή αδύνατη. Το RAD e παρουσιάζεται σε μία εποχή που τα ηλεκτρικά ποδήλατα προβλέπεται να παίξουν βασικό ρόλο στις ολοκληρωμένες φιλοσοφίες αστικής μετακίνησης του μέλλοντος συνδέοντας ηλεκτρικά ποδήλατα, αυτοκίνητα και λεωφορεία. Το πρωτότυπο RAD e μπορεί να επαναφορτίζεται στο πίσω τμήμα του Mokka πάνω στη σχάρα του μοναδικού συστήματος FlexFix της Opel.

Το RAD e παραπέμπει επίσης στα πρώτα χρόνια της παρουσίας της Opel στη βιομηχανία, την εποχή που κατασκεύαζε ποδήλατα. Στο πλαίσιο της επετείου των 150 χρόνων της Opel, οι σχεδιαστές δημιούργησαν μία μελέτη που αναφέρεται στο παρελθόν, λανσάροντας παράλληλα ένα όραμα για το μέλλον.

Νέος 2.0 BiTurbo CDTI στην κορυφή της γκάμας diesel για το Insignia

Οι επισκέπτες της Έκθεσης της Γενεύης θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν καλύτερα το νέο πολύ αποδοτικό πετρελαιοκινητήρα 2.0 BiTurbo CDTI που κάνει ντεμπούτο στο Insignia. Το Insignia 2.0 BiTurbo CDTI αποδίδει 143 kW/195 hp με ροπή 400 Nm, και κατανάλωση που ξεκινά από 4,9 lit. / 100 km (129 g/km CO2). Αυτό σημαίνει ότι είναι από τα πιο αποδοτικά αυτοκίνητα της μεσαίας κατηγορίας. Στην καρδιά του κινητήρα ‘χτυπά’ το σειριακό σύστημα διπλού τούρμπο – μία τεχνολογία που μέχρι πρότινος ήταν προνόμιο ακριβότερων αυτοκινήτων. Στο καινοτόμο σύστημα BiTurbo του Insignia δύο υπερσυμπιεστές διαφορετικού μεγέθους λειτουργούν ξεχωριστά ή ταυτόχρονα. Στο περιβάλλον του ανταγωνισμού, η Opel είναι η μοναδική στη μεσαία κατηγορία που προσφέρει ένα τέτοιο προηγμένο σειριακό σύστημα υπερσυμπίεσης με δύο ανεξάρτητα intercooler σε κινητήρα diesel.

Στη φάση εξέλιξης του 2.0 BiTurbo CDTI, προτεραιότητα για τους μηχανικούς ήταν να διασφαλίσουν ταχεία κλιμάκωση της πίεσης υπερπλήρωσης στις χαμηλές στροφές, ενισχύοντας παράλληλα την απόκριση του γκαζιού στις μεσαίες. Ο αέρας εισαγωγής προσαρμόζεται άριστα στην κλίμακα στροφών και τις ανάγκες των δύο υπερσυμπιεστών. Στις χαμηλές στροφές, ένας πρόσθετος, υγρόψυκτος εναλλάκτης θερμότητας (intercooler) που είναι αποκλειστικά συνδεδεμένος με τον μικρό υπερσυμπιεστή φροντίζει η μικρή ποσότητα του αέρα να οδηγείται άμεσα στο θάλαμο καύσης. Στις μεσαίες στροφές, ο μεγαλύτερος και ισχυρότερος υπερσυμπιεστής έχει μεγαλύτερη συμβολή, ενώ ο αέρας εισαγωγής υπό υψηλή πίεση πλέον ψύχεται από ένα μεγαλύτερο, συμβατικό intercooler. Η Opel είναι η πρώτη που χρησιμοποιεί τέτοιο ‘σύστημα δύο ψυγείων’.

Αυτά είναι τα βασικά συστατικά για την ταχεία απόκριση και ευστροφία του κινητήρα. Άλλες καινοτομίες του δημοφιλούς μοντέλου είναι: όλες οι εκδόσεις AWD σύντομα θα διατίθενται με SuperSport chassis που περιλαμβάνει την εμπρός ανάρτηση του Insignia OPC (Opel Performance Center) με γόνατα υψηλών επιδόσεων (HiPerStruts) για ακόμα πιο σπορ χροιά. Επίσης, νέα συστήματα υποστήριξης οδηγού βασισμένα σε ραντάρ αναβαθμίζουν την ενεργητική ασφάλεια του Insignia.

Βελτιώσεις μοντέλων

Η Opel εξελίσσει και αναβαθμίζει συνεχώς τη γκάμα μοντέλων της. Έτοιμη για το 2012, η Opel έχει λανσάρει τη νέα έκδοση φυσικού αερίου ecoFLEX του επταθέσιου Zafira Tourer με την καλύτερη αυτονομία CNG (Compressed Natural Gas) 530 km – πολύ πάνω από το στόχο των 500 km. Το Zafira Tourer 1.6 CNG Turbo ecoFLEX έχει 110 kW/150 hp, ροπή 210 Nm και αναπτύσσει τελική ταχύτητα 200 km/h. Το όχημα χρησιμοποιεί 4,7 kg (7.2 m3) φυσικού αερίου στα 100 km στο μικτό κύκλο, που είναι τουλάχιστον 6% καλύτερο από το προηγούμενο μοντέλο Zafira CNG.