Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2011

Toyota GT 86: Το πάθος επιστρέφει!

Μετά από μία περίοδο συστηματικής προετοιμασίας και ωρίμανσης της ιδέας, το πολυαναμενόμενο, συμπαγές 2+2 σπορ GT 86 της Toyota κάνει το παγκόσμιο ντεμπούτο του στο φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο.

Το GT 86 θα κυκλοφορήσει σε όλη την Ευρώπη το καλοκαίρι του 2012 ως το απόλυτα οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο. Εστιάζει στα βασικά συστατικά της εμπειρίας ενός κλασικού σπορ μοντέλου και ενσαρκώνει τη γνήσια οδηγική απόλαυση, απαντώντας άμεσα και με ακρίβεια στην παραμικρή εντολή του οδηγού στο γκάζι ή το τιμόνι. Απευθύνεται σε εκείνους που θεωρούν την οδήγηση περισσότερο πάθος παρά αναγκαιότητα.
Υιοθετώντας ένα χαμηλό, πολύ αεροδυναμικό αμάξωμα, το νέο GT 86 βασίζεται σε μία εντελώς νέα πλατφόρμα. Αποφεύγοντας ένα κινητήρα μεγάλου βάρους και κυβισμού για τις επιδόσεις του, το GT 86 επιστρέφει στις σπορ καταβολές της Toyota με το μοναδικό συνδυασμό συμπαγούς, εμπρός τοποθετημένου, επίπεδου βενζινοκινητήρα (boxer) και πίσω κίνησης (RWD).
Αυτή η μοναδική διάταξη του κινητήριου συνόλου συνδυάζεται με την παγκοσμίως πιο συμπαγή σχεδίαση 4θ μοντέλου, ελαφρύ βάρος, μειωμένη αδράνεια και χαμηλό κέντρο βάρους για βέλτιστη αναλογία ισχύος/βάρους. Τα χαρακτηριστικά αυτά χαρίζουν στο GT 86 ζωηρές, προσιτές επιδόσεις, συναρπαστική σπορ συμπεριφορά με ελάχιστες παρεμβάσεις από τα ηλεκτρονικά συστήματα και μέγιστη οδηγική απόλαυση.
Διαστάσεις που Υπόσχονται την Απόλυτη Σπορ Οδηγική Απόλαυση
Με μήκος 4.240 mm, ύψος μόλις 1.285 mm και μεταξόνιο 2.570 mm, το νέο GT 86 είναι το πιο συμπαγές τετραθέσιο σπορ αυτοκίνητο στον κόσμο. Τόσο το σύστημα κίνησης όσο και η θέση οδήγησης έχουν τοποθετηθεί όσο το δυνατόν πιο χαμηλά και πίσω για βέλτιστη ισορροπία, επιτυγχάνοντας σχεδόν τέλεια κατανομή βάρους 53:47. Η επίπεδη διάταξη του κινητήρα συνδυάζεται με το πολύ χαμηλό σημείο H του καθίσματος του οδηγού (χαμηλότερο από οποιουδήποτε μοντέλου παραγωγής της Toyota). Το GT 86 έχει κέντρο βάρους μόλις 460 mm.
Το GT 86 μεγιστοποιεί τα πλεονεκτήματα της ελάχιστης μάζας και αδράνειας επιπέδου supercar και του χαμηλού κέντρου βάρους χρησιμοποιώντας εμπρός γόνατα MacPherson και πίσω ανάρτηση με διπλά ψαλίδια, αλλά και μεγάλα ισχυρά αεριζόμενα δισκόφρενα σε εμπρός και πίσω τροχούς 17”. Έτσι οι οδηγοί αξιοποιούν στο έπακρο το γνήσιο σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου που ξεχωρίζει για την απόκριση, ευελιξία και ακρίβεια στο στρίψιμο.
Ο Παγκοσμίως Πρώτος Επίπεδος Κινητήρας D-4S
Ο δίλιτρος, ατμοσφαιρικός boxer του GT 86 είναι προϊόν συνεργασίας μεταξύ Subaru και Toyota και βασίζεται στην τεχνογνωσία και το αμοιβαίο πάθος τους για τα σπορ αυτοκίνητα. Στο νέο, επίπεδο τετρακύλινδρο 1998cc της Subaru, η Toyota πρόσθεσε την τεχνολογία D-4S. Με δύο μπεκ για άμεσο και ψεκασμό στον αυλό και υψηλή αναλογία συμπίεσης 12.5:1, η τεχνολογία D-4S αυξάνει την ισχύ και τη ροπή σε ένα μεγάλο εύρος στροφών του κινητήρα χωρίς θυσίες στην απόδοση καυσίμου ή τις περιβαλλοντικές επιδόσεις.
Με διάμετρο x διαδρομή 86 mm x 86 mm, ο νέος κινητήρας παράγει 200 DIN hp στις 7000 rpm και μέγιστη ροπή 205 Nm στις 6600 rpm, χαρίζοντας στο GT 86 ζωηρές, συναρπαστικές επιδόσεις.
Ο επίπεδος τετρακύλινδρος κινητήρας συνδυάζεται με εξατάχυτο μηχανικό ή εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Το μηχανικό κιβώτιο προσφέρει γρήγορες, ακριβείς αλλαγές μέσω του επιλογέα κοντών διαδρομών, ενώ η αυτόματη μετάδοση θα ελέγχεται από σπορ χειριστήρια (paddles) στο τιμόνι.
Η ισχύς μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, βελτιστοποιώντας την ελκτική πρόσφυση και το κράτημα σε όλες τις οδηγικές συνθήκες.
Το ABS και το VSC (που μπορεί να απενεργοποιηθεί) του GT 86 έχουν ρυθμιστεί ώστε να συνδυάζουν τη δυναμική ευστάθεια στο όριο των επιδόσεων του αυτοκινήτου με την ελάχιστη δυνατή παρέμβαση για να μην θίγεται η γνήσια οδηγική εμπειρία.
Νοσταλγική Σχεδίαση – Συνδυασμός Κλασσικού Στυλ και Λειτουργικής Αισθητικής
Βασισμένο στη σχεδιαστική φιλοσοφία ‘Neo Functionalism’, το GT 86 συνδυάζει τους τεχνικούς περιορισμούς των συμπαγών διαστάσεων, το χαμηλό κέντρο βάρους και την άριστη αεροδυναμική εμπνευσμένη από την τεχνολογία της F1 με ένα νοσταλγικό στυλ που θυμίζει προηγούμενα σπορ μοντέλα Toyota.
Στο τολμηρό, απλό αλλά κλασσικό στυλ διακρίνουμε δύο βασικούς πυλώνες της νέας σχεδιαστικής γλώσσας Toyota: εμπρός σχεδίαση Under Priority, που προβάλλει ένα διευρυμένο κάτω αεραγωγό, εστιάζοντας στο κάτω τμήμα του αυτοκινήτου για μία χαρακτηριστική, πιο δυναμική εμφάνιση και ένα στυλ Keen Look για σαφήνεια, ευφυΐα, έκφραση.
Η νέα σχεδιαστική γλώσσα αναδεικνύεται από τα ‘Scorpion’ στοιχεία στον κάτω αεραγωγό που προσδίδουν στο GT 86 μία ακόμα πιο επιθετική, αθλητική εμφάνιση. Άλλες σπορ λεπτομέρειες περιλαμβάνουν αποκλειστικές 17άρες ζάντες αλουμινίου, πίσω αεροτομή, διπλές απολήξεις εξάτμισης και το λογότυπο 86 που παραπέμπει στα έμβολα και υπογραμμίζει το μοναδικό συνδυασμό κινητήρα boxer τοποθετημένου μπροστά και πίσω κίνησης (RWD).
Μέσα στην καμπίνα, το οδηγοκεντρικό cockpit επαναπροσδιορίζει την έννοια της σπορ οδήγησης με πλήρη αναθεώρηση της εργονομίας και λειτουργίας όλων των χειριστηρίων. Ο οδηγός χειρίζεται το GT 86 έχοντας την αίσθηση ότι αποτελεί φυσική προέκταση του σώματός του.
Οι πλάτες των καθισμάτων και οι επιφάνειες των μαξιλαριών είναι σχεδιασμένες για να παρέχουν βέλτιστη στήριξη κατά τις διαμήκεις και εγκάρσιες επιταχύνσεις. Επιπλέον, το σχήμα του εμπρός καθίσματος είναι μελετημένο με γνώμονα άνεση του οδηγού και την ελεύθερη πρόσβαση στο λεβιέ ταχυτήτων.
Το τιμόνι έχει διάμετρο μόλις 365 mm, τη μικρότερη που έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ σε Toyota, ενώ το δερμάτινο φινίρισμα είναι κάτι στο οποίο κατέληξαν οι σχεδιαστές μετά από αναλυτικά σχόλια και υποδείξεις των οδηγών δοκιμών για βέλτιστη λαβή σε όλους τους ελιγμούς και κινήσεις.
Ο πίνακας τριών οργάνων που εκτείνεται γύρω από ένα μεγάλο στροφόμετρο, σχεδιάστηκε με ιδιαίτερη έμφαση στη θέση, τις κλίμακες και τη γραμματοσειρά των ενδείξεων, διασφαλίζοντας βέλτιστη ορατότητα ‘με μια ματιά’ και αναγνωσιμότητα κατά τη διάρκεια της σπορ οδήγησης.
Ο σπορ χαρακτήρας του cockpit προβάλλεται από επιφάνειες με εμφάνιση ανθρακονημάτων, μία σπορ ολόμαυρη επένδυση οροφής, κόκκινες ραφές στην ταπετσαρία, διακόπτες αεροπορικού τύπου και ελαφρά, αλουμινένια πεντάλ.
Κληρονομιά 50 Χρόνων στα Σπορ Αυτοκίνητα με Κινητήρα Μπροστά και Πίσω Κίνηση
Αν και το GT 86 λανσάρεται ως το μοναδικό στον κόσμο μοντέλο με επίπεδο κινητήρα τοποθετημένο μπροστά και πίσω κίνηση (RWD) δεν είναι το πρώτο. Την ‘τιμή’ αυτή κατέχει το Sports 800 της Toyota με δικύλινδρο boxer κινητήρα, που η εταιρία άρχισε να εξελίσσει το 1962. Από τότε, η Toyota έχει δημιουργήσει μία μακρά παράδοση στη δημιουργία συναρπαστικών, οδηγοκεντρικών, πισωκίνητων σπορ αυτοκινήτων με τον κινητήρα τοποθετημένο μπροστά που έχουν αποδειχτεί άκρως δημοφιλή στο κοινό και επιτυχημένα στο χώρο του ανταγωνισμού. Το πανέμορφο 2000 GT, ένα δίλιτρο straight-six παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο 1965, και συνετέλεσε στην παγκόσμια φήμη της εταιρίας ως κατασκευάστριας σπορ αυτοκινήτων.
Τα πρώτα μοντέλα Celica που λανσαρίστηκαν το 1971, χρησιμοποιούσαν πίσω κίνηση και πήραν εξαιρετικές κριτικές για την ευελιξία τους. Και οι τέσσερις γενιές Supra είχαν straight-six κινητήρες και πίσω κίνηση (RWD). Το MR2 που εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1984 έγινε διάσημο – και όχι άδικα - σαν ένα από καλύτερα σπορ αυτοκίνητα όλων των εποχών. Ωστόσο, πηγή έμπνευσης για το Toyota GT 86 ήταν τελικά το Corolla Levin AE86 το οποίο φημιζόταν για το γνήσιο δυναμισμό και την αυθεντική οδηγική απόλαυση που προσέφερε.
Το πισωκίνητο Corolla Levin AE8 με κινητήρα μπροστά, συμπαγείς διαστάσεις, ελαφρύ βάρος, άριστη ισορροπία και κορυφαία αναλογία ισχύος/βάρους το ανέδειξαν σε must μοντέλο για αγώνες ράλι και πίστες όσο διάστημα διήρκεσε η παραγωγή του (1983-1987).
Γνήσιο, ελαφρύ εργαλείο με την αίσθηση και την ‘ενεργή διάδραση’ ενός αυτοκινήτου που οδηγείται σαν προέκταση του σώματος, το GT 86 αναβιώνει άριστα το συναρπαστικό πνεύμα του τελευταίου Corolla Levin AE 86, ενώ χάρη στις πολυάριθμες δυνατότητες εξατομίκευσης μοιράζεται τον ίδιο στόχο με τον ιδιοκτήτη του: να είναι ένα προσιτό αυτοκίνητο που εξελίσσεται