Δευτέρα 8 Νοεμβρίου 2010

Η BMW ανακοινώνει τη μαζική παραγωγή σπορ αυτοκινήτου με plug-in υβριδική τεχνολογία

Στο Εκθεσιακό Κέντρο της Λειψίας η BMW παρουσιάζει ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο με τεχνολογία δρόμου, βασισμένο στη σχεδιαστική μελέτη BMW Vision EfficientDynamics. Αυτή η παρουσίαση θα προσφέρει στους εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης μία πρώτη ευκαιρία να διαπιστώσουν πώς είναι να οδηγείς ένα 2+2-θέσιο με την ισχύ καινοτόμου υβριδικού συστήματος. Η σχεδιαστική μελέτη BMW Vision EfficientDynamics αντιπροσωπεύει το μέλλον της οδηγικής απόλαυσης. Από τότε που έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο IAA 2009 έχει κατακτήσει αρκετά βραβεία για τη φουτουριστική σχεδίαση και την επαναστατική τεχνολογία του κινητήρα της. Με ύψος μόλις 1.24 m, το 2+2-θέσιο υιοθετεί το χαρακτηριστικό σχήμα BMW προσαρμοσμένο με συνέπεια στην αισθητική γοητεία και τις δυναμικές επιδόσεις. Πόρτες σε σχήμα φτερών διευκολύνουν την είσοδο και στις δύο σειρές καθισμάτων, ενώ τα εκτενή αεροδυναμικά  μέτρα μειώνουν το συντελεστή οπισθέλκουσας στο 0,22. Ο συνδυασμός ενός 3-κύλινδρου turbo diesel με έναν υβριδικό σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα και έναν πλήρως υβριδικό κινητήρα στον πίσω άξονα παράγει συνολική ισχύ 241 kW/328 bhp.
Η πρωτοποριακή τεχνολογία BMW ActiveHybrid επιτρέπει επιδόσεις σπορ αυτοκινήτου, ενώ ο χρόνος επιτάχυνσης από στάση στα 100 km/h είναι μόλις 4,8 δευτερόλεπτα – με μέση κατανάλωση στην Ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών (KV01) 3,76 lit/100 km, και εκπομπές CO2 99 grams/km (1,3 l/100km και  33g CO2/km EU-PHEV ECE-R101).
 Αυτή η μοναδική σχέση μεταξύ δυναμικών επιδόσεων και κατανάλωσης προέρχεται από την υψηλή απόδοση όλων των εξαρτημάτων του κινητήρα, από τον έξυπνο συνδυασμό ισχύος και των τριών κινητήρων και από το ακριβές σύστημα διαχείρισης ενέργειας συμπεριλαμβανομένης της ανάκτησης ενέργειας μέσω πέδησης. Επιπλέον, η μελέτη BMW Vision EfficientDynamics θεωρείται ένα plug-in υβριδικό μοντέλο. Η επαναφορτιζόμενη μπαταρία πολυμερών λιθίου που είναι κεντρικά τοποθετημένη σε ένα διάμηκες στοιχείο του πλαισίου και σχεδιασμένη ειδικά γι’ αυτό το υβριδικό σπορ αυτοκίνητο μπορεί να φορτίζεται πλήρως σε μια συμβατική ηλεκτρική πρίζα σε δυόμισι ώρες μόνο. Με αποκλειστική χρήση ηλεκτρικής ενέργειας το αυτοκίνητο έχει αυτονομία περίπου 50 km με μηδενικές εκπομπές ρύπων, ενώ ένα ρεζερβουάρ diesel 24 λίτρων επεκτείνει τη συνολική ακτίνα δράσης του αυτοκινήτου στα 700 km. Το BMW Group πραγματοποιεί εκτενείς δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας που μετά το MINI E σύντομα θα συμπεριλάβουν το BMW ActiveE εν όψει της προετοιμασίας ενός γνήσιου ηλεκτροκίνητου μοντέλου για μαζική παραγωγή στο εργοστάσιο της BMW στη Λειψία από το 2013 όπως το Megacity Vehicle.
Μείωση -57,8% στην αγορά αυτοκινήτου τον Οκτώβριο.

Με βάση επίσημα στοιχεία, σχεδόν 13.000 θέσεις εργασίας έχουν ήδη χαθεί στο
χώρο του αυτοκινήτου από την αρχή της κρίσης το 2008.

Η αγορά αυτοκινήτου τον περασμένο μήνα περιορίστηκε στις 7.807 ταξινομήσεις,
καταγράφοντας πτώση -57,8% ως προς το μέσο όρο των αντίστοιχων μηνών της περιόδου
2004-2009 (18.493 ταξινομήσεις) ή -33,4% ως προς τον Οκτώβριο του 2009.
Από τις αρχές του χρόνου, η αγορά έχει φθάσει τις 131.038 ταξινομήσεις, παρουσιάζοντας
κάμψη -44,5%, ως προς το μέσο όρο των δεκάμηνων των ετών 2004-2009 ή -32,0%, ως προς
το δεκάμηνο του 2009.
Όπως έχει επισημανθεί, η δραματική κάμψη των πωλήσεων αυτοκινήτων οφείλεται όχι μόνο
στην οικονομική κρίση, αλλά και στην εκτεταμένη φορολόγηση που υπέστη η αγορά του
αυτοκινήτου.
Από την καταρρέουσα αγορά του αυτοκινήτου δεν προκύπτει μόνο σημαντική υστέρηση των
φετινών σχετικών δημοσιονομικών εσόδων (της τάξης των 350-400 εκατομμυρίων ευρώ),
ως προς τα ήδη χαμηλά όρια που είχαν τεθεί στον προϋπολογισμό, αλλά επίσης έχει επέλθει
σοβαρότατη μείωση στην απασχόληση.
Με βάση επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η απασχόληση στους κλάδους που σχετίζονται με
το αυτοκίνητο μειώθηκε το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους κατά -6,4%, σε σχέση με το
πρώτο τρίμηνο του 2009, ενώ ήδη υπολειπόταν κατά -6% σε σχέση με το 2008. Με βάση
αυτά τα στοιχεία, από τις αρχές του 2008 ως τις αρχές του 2010, οι απώλειες σε θέσεις
εργασίας σωρευτικά είναι 12.723.
Η προκαλούμενη ανεργία, εκτός των κοινωνικών συνεπειών που επιφέρει, επιβαρύνει τα
δημόσια οικονομικά, άμεσα και έμμεσα. Με βάση υπολογισμούς του ΙΟΒΕ, μόνο από την
καταβολή των επιδομάτων ανεργίας και τη μη καταβολή εργοδοτικών εισφορών, το κόστος από
την απώλεια 15.000 θέσεων εργασίας στον κλάδο αυτοκινήτου (όπως εκτιμάται για την περίοδο
από τις αρχές της κρίσης ως τα τέλη του 2010), θα ανέλθει σε 270 εκατομμύρια ευρώ.
Οι δεκάδες χιλιάδες επιχειρήσεις ανά την επικράτεια που δραστηριοποιούνται στην αγορά
αυτοκινήτου, έχοντας μειωθεί αριθμητικά σε επίπεδα που είναι αναλογικά χαμηλότερα από
τις υπόλοιπες αγορές της ΕΕ, με προφανείς επιπτώσεις στη γεωγραφική κάλυψη των
καταναλωτών, ζητούν από την κυβέρνηση να λάβει πρωτοβουλίες επειγόντως, εφαρμόζοντας
μέτρα στήριξης που δεν θα απαιτήσουν κρατική εκταμίευση, αντίθετα θα προσφέρουν
δημοσιονομικό όφελος.
Best Seller το Honda Jazz

Ξεπέρασαν τα 3,5 εκατομμύρια μονάδες οι συνολικές πωλήσεις του Honda Jazz παγκοσμίως, ενώ πρόσφατα η Honda Motor Co., Ltd. ανακοίνωσε ότι οι συνολικές πωλήσεις του Honda Jazz στην Ιαπωνική αγορά ξεπέρασαν το 1,5 εκατομμύριο μονάδες, από τον Ιούνιο του 2001 που λανσαρίστηκε η πρώτη γενιά του μοντέλου. Το Jazz ή Fit πωλείται σε περίπου 115 χώρες και δέχεται πολύ θετικές κριτικές για τα μοναδικά χαρακτηριστικά του όπως η ευρύχωρη καμπίνα που βασίζεται σε τεχνολογίες αποδοτικής διάταξης χώρων οι οποίες αξιοποιούν την πρωτοποριακή κεντρική διάταξη του ρεζερβουάρ, οι ευέλικτες διατάξεις των καθισμάτων (magic seats) και η εξαιρετική άριστη οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου.