Η παραγωγή του κορυφαίου GS 450h υψηλών επιδόσεων, του τελευταίου μοντέλου της νέας γενιάς GS, ξεκίνησε ήδη στο Εργοστάσιο Tahara, επαρχία Aichi της Ιαπωνίας. Υιοθετώντας τη νέα, τολμηρότερη σχεδιαστική ταυτότητα Lexus και εφοδιασμένο με τη νέα γενιά Lexus Hybrid Drive, το GS 450h θα κυκλοφορήσει στην Ευρωπαϊκή αγορά στα μέσα του 2012
Το νέο GS με μία τολμηρή και δυναμική εξωτερική σχεδίαση επιβάλλεται με την παρουσία του στο δρόμο. Στο ανανεωμένο εσωτερικό παρατηρούμε ένα οδηγοκεντρικό cockpit με προηγμένες τεχνολογίες που αναβαθμίζουν την ασφάλεια και την άνεση. Υπάρχει περισσότερος χώρος για όλους τους επιβάτες και αισθητά αυξημένος χώρος αποσκευών.
Το GS σχεδιάστηκε για να προσφέρει στους πελάτες μία συναρπαστική οδηγική εμπειρία. Συνδυάζει ακρίβεια διεύθυνσης και άριστο έλεγχο αμαξώματος με εξαιρετική σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες και την οδηγική άνεση που αρμόζει σε ένα Lexus sedan υψηλών επιδόσεων.
Το GS 450h είναι το παγκοσμίως πρώτο sedan υψηλών επιδόσεων με κινητήρα μπροστά και πίσω κίνηση που εφοδιάζεται με ένα πλήρως υβριδικό σύστημα δύο ηλεκτροκινητήρων, με V6 βενζινοκινητήρα κύκλου Atkinson και τεχνολογία άμεσου ψεκασμού D-4S επόμενης γενιάς. Αποδίδοντας συνολική ισχύ 254 kW/345 DIN hp, το GS 450h επιταχύνει από 0-100 km/h σε 5,9 δεύτερα με τελική ταχύτητα 250 km/h. Η κατανάλωση καυσίμου έχει μειωθεί κατά 23% στα 5,9l/100 km, ενώ οι εκπομπές CO2 ξεκινούν από 137 g/km.
Το νέο Lexus GS , τέταρτης γενιάς κυκλοφορεί στην Ευρώπη σε τρία μοντέλα: GS 250, GS 350 AWD και το πλήρως υβριδικό GS 450h. Οι πωλήσεις του GS 450h θα ξεκινήσουν στα μέσα του 2012 σε όλες τις Ευρωπαϊκές αγορές
Η παραγωγή του GS 250 και του GS 350 AWD ξεκίνησε τον Ιανουάριο και τα μοντέλα αυτά ήδη κυκλοφορούν σε Ιαπωνία και ΗΠΑ. Η απόκριση των καταναλωτών είναι πολύ ισχυρή - σχεδόν 4.000 νέα GS έχουν ήδη πουληθεί στο διάστημα Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2012. Στην Ιαπωνία, οι παραγγελίες τους πρώτους μήνες πωλήσεων ήταν δέκα φορές πάνω από το μηνιαίο πλάνο πωλήσεων. Στην Αμερική, οι πωλήσεις GS για φέτος μέχρι σήμερα είναι τετραπλάσιες από πέρσι. Το GS 350 AWD θα λανσαριστεί το Μάρτιο στη Ρωσία και το GS 250 μέχρι τα μέσα του 2012 σε επίλεκτες Ευρωπαϊκές αγορές.
Τετάρτη 21 Μαρτίου 2012
Η Volvo Car Corporation αμφισβητεί τους στόχους και τη στρατηγική της Ε.Ε. για μείωση των εκπομπών CO2
Η Volvo Car Corporation προειδοποιεί ότι οι στόχοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα τίθενται σε κίνδυνο από την έλλειψη τόσο συγχρονισμένων ενεργειών όσο και πολιτικής κινήτρων στους καταναλωτές. Ένα βασικό ζήτημα είναι η ανάγκη για συνεχή στήριξη της αυτοκινητοβιομηχανίας, της έρευνας και της ανάπτυξης, συμπεριλαμβανομένης της ηλεκτροκίνησης. Ο Στέφαν Γιακόμπι (Stefan Jacoby), Πρόεδρος και CEO της Volvo Car Corporation, σε συνέντευξη τύπου στις Βρυξέλλες, εξέφρασε την έντονη ανησυχία του για τη μέχρι τώρα προσέγγιση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο θέμα της ηλεκτροκίνησης και των σχετικών αναγκαίων υποδομών.
"Η Volvo Car Corporation καλεί την Ε.Ε. να συντονιστεί άμεσα με τις εξελίξεις, δίνοντας τα σχετικά κίνητρα για να υποστηριχτεί έμπρακτα η έρευνα και η ανάπτυξη στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία κινδυνεύει να χάσει τη σημερινή τεχνολογική πρωτοπορία, αν αυτό αργήσει να συμβεί ή δε συμβεί καθόλου," δήλωσε ο Στέφαν Γιακόμπι. Και συνέχισε: "Σε βάθος χρόνου, αυτό θέτει σε κίνδυνο την ανταγωνιστικότητα της βιομηχανίας μας, καθώς επίσης και πολλές θέσεις εργασίας στην Ευρώπη."
Επιπλέον, η Volvo Car Corporation μοιράζεται τις ανησυχίες της σχετικά με τη βιωσιμότητα της Λευκής Βίβλου για τις Μεταφορές, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Σε αυτήν αναφέρεται πως οι εκπομπές αερίων που σχετίζονται με το φαινόμενο του θερμοκηπίου από τον τομέα των μεταφορών θα πρέπει να μειωθούν κατά τουλάχιστον 60% μέχρι το 2050 προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι της Ε.Ε.. Το έγγραφο κάνει λόγο επίσης για μείωση κατά 50% μέχρι το 2030 των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν συμβατικά καύσιμα και κινούνται στις πόλεις και στη συνέχεια σταδιακή συνέχιση της μείωσης, με στόχο την πλήρη απαγόρευσή τους σε αστικό περιβάλλον, έως το έτος 2050.
Στις Βρυξέλλες, περισσότεροι από 300 υψηλού επιπέδου επισκέπτες, από το χώρο της πολιτικής αλλά και της επιχειρηματικής κοινότητας, συμμετέχουν αυτές τις μέρες σε συνέδριο που καλύπτει ένα ευρύτερο φάσμα θεμάτων, όπως είναι οι υποδομές, τα κίνητρα, οι οικονομικές προτεραιότητες και το κόστος της παραγωγής που μπορεί να βελτιστοποιηθεί προκειμένου να γίνει πραγματικότητα το όραμα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη.
Δύσκολη πρόκληση για την αυτοκινητοβιομηχανία
"Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν μια πολύ δύσκολη πρόκληση όταν οι νομοθεσίες περί εκπομπών CO2 απαιτούν μεν τη διάθεση ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε προσιτές τιμές χωρίς δε να συνδυάζονται από σχετικά κίνητρα," δήλωσε ο Στέφαν Γιακόμπι. Το 2011 λιγότερα από 50.000 ηλεκτρικά οχήματα πουλήθηκαν σε όλο τον κόσμο, αριθμός που αντιστοιχεί σε μερίδιο αγοράς της τάξης του 0,1%. Ο αριθμός υποδηλώνει ότι η αγορά αυτοκινήτων θα συνεχίσει και τα επόμενα χρόνια να κυριαρχείται από τις παραδοσιακές, συμβατικές εκδόσεις οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. "Είναι πάρα πολύ νωρίς ακόμα για να απορρίψουμε τη συμβατική τεχνολογία και να περάσουμε κατευθείαν στο επόμενο στάδιο, σε αυτό της ηλεκτροκίνησης. Αυτό που εμείς μπορούμε και κάνουμε, είναι να βελτιώνουμε την αποδοτικότητα των κινητήρων βενζίνης και diesel. Κατά τα τελευταία δύο χρόνια η Volvo έχει μειώσει τις εκπομπές CO2 στα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης (πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα) κατά 13%", είπε ο Στέφαν Γιακόμπι.
Μη ρεαλιστικές προβλέψεις της Ε.Ε. για την ηλεκτροκίνηση
Αν και δεν υπήρξε επίσημος στόχος για την ανάπτυξη και την εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης από την Ε.Ε., μελέτες δείχνουν ότι πολλά κράτη-μέλη υπερεκτιμούν την ταχύτητα με την οποία γίνεται η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα.
Στη μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, «Ευρωπαϊκή Στρατηγική για Καθαρά και Ενεργειακά Αποδοτικά Οχήματα», προβλέπεται τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα (έτσι όπως τα ξέρουμε μέχρι τώρα αλλά και τύπου plug-in) να έχουν μόνο 3-4% μερίδιο αγοράς μέχρι το 2020, ενώ γίνεται λόγος για αύξηση του μεριδίου αυτού κατά 30% μέχρι το 2030.
"Αμφότερες οι προβλέψεις δεν είναι ρεαλιστικές. Λαμβάνοντας υπόψη την έλλειψη συντονισμένων κυβερνητικών ενεργειών για την παροχή κινήτρων και το υψηλό κόστος των συστημάτων συσσωρευτών των υβριδικών αυτοκινήτων, το μερίδιο αγοράς για τα ηλεκτρικά οχήματα δύσκολα θα ξεπεράσει το 1% μέχρι το 2020," ανέφερε ο Στέφαν Γιακόμπι.
Απαραίτητες οι επιδοτήσεις και τα κίνητρα
Ένα μεγάλο εμπόδιο για τη γρήγορη διάθεση των ηλεκτρικών οχημάτων στους δρόμους, είναι ότι το κόστος των συστημάτων αλλά και της σχετικής τεχνολογίας γενικότερα, δε μειώνεται αρκετά γρήγορα. "Η προσπάθεια για τον περιορισμό του κόστους από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, δε φτάνει από μόνη της για να κάνει τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα πιο ελκυστικά για τον τελικό καταναλωτή. Το επιπλέον κόστος για τα συστήματα των ηλεκτροκινητήρων και των μπαταριών, είναι πολύ μεγάλο. Οι επιδοτήσεις και τα κίνητρα από όλες τις χώρες της Ευρώπης είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για να μεγαλώσουν τα μερίδια των ηλεκτρικών οχημάτων και να υποστηριχθούν τα νέα μοντέλα στην αγορά. Δυστυχώς όμως, όλες αυτές οι αναγκαίες πρωτοβουλίες, τίθενται σε κίνδυνο από την τρέχουσα οικονομική κρίση," ανέφερε ο Στέφαν Γιακόμπι. Για να δείξει την αποφασιστικότητά της να είναι ηγέτης στην ηλεκτροκίνηση, η Volvo Car Corporation το 2012 βάζει το νέο Volvo V60 Plug-in Hybrid στην παραγωγή. "Το V60 Plug-in Hybrid είναι ένα καταπληκτικό αυτοκίνητο και έχουμε δει τεράστιο ενδιαφέρον από την αγορά. Ωστόσο, ενώ έχουμε προσπαθήσει σκληρά για να φέρουμε την τιμή του κάτω από τις 50.000 €, απαιτούνται τα επιπλέον κίνητρα για να επιτευχθεί η διάθεσή του σε ένα μεγαλύτερο εύρος πελατών."
Η τεχνολογική υπεροχή της Ευρώπης σε κίνδυνο
Η ευρεία διάδοση της ηλεκτροκίνησης πρέπει να επιτευχθεί μέσω της συνεργασίας μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών, των κυβερνήσεων, των παρόχων υποδομών και ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς και των επιστημονικών ιδρυμάτων. Στην Κίνα, για παράδειγμα, η κυβέρνηση έχει διαθέσει 15 δισεκατομμύρια δολάρια Η.Π.Α. για την υποστήριξη της έρευνας και της ανάπτυξης της εγχώριας βιομηχανίας ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Αυτό ξεπερνά κατά πολύ τις σχετικές δεσμεύσεις τόσο από την Ε.Ε. όσο και τις Η.Π.Α. σχετικά με την ηλεκτροκίνηση.
"Η Volvo Car Corporation καλεί την Ε.Ε. να συντονιστεί άμεσα με τις εξελίξεις, δίνοντας τα σχετικά κίνητρα για να υποστηριχτεί έμπρακτα η έρευνα και η ανάπτυξη στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία κινδυνεύει να χάσει τη σημερινή τεχνολογική πρωτοπορία, αν αυτό αργήσει να συμβεί ή δε συμβεί καθόλου," δήλωσε ο Στέφαν Γιακόμπι. Και συνέχισε: "Σε βάθος χρόνου, αυτό θέτει σε κίνδυνο την ανταγωνιστικότητα της βιομηχανίας μας, καθώς επίσης και πολλές θέσεις εργασίας στην Ευρώπη."
Επιπλέον, η Volvo Car Corporation μοιράζεται τις ανησυχίες της σχετικά με τη βιωσιμότητα της Λευκής Βίβλου για τις Μεταφορές, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Σε αυτήν αναφέρεται πως οι εκπομπές αερίων που σχετίζονται με το φαινόμενο του θερμοκηπίου από τον τομέα των μεταφορών θα πρέπει να μειωθούν κατά τουλάχιστον 60% μέχρι το 2050 προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι της Ε.Ε.. Το έγγραφο κάνει λόγο επίσης για μείωση κατά 50% μέχρι το 2030 των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν συμβατικά καύσιμα και κινούνται στις πόλεις και στη συνέχεια σταδιακή συνέχιση της μείωσης, με στόχο την πλήρη απαγόρευσή τους σε αστικό περιβάλλον, έως το έτος 2050.
Στις Βρυξέλλες, περισσότεροι από 300 υψηλού επιπέδου επισκέπτες, από το χώρο της πολιτικής αλλά και της επιχειρηματικής κοινότητας, συμμετέχουν αυτές τις μέρες σε συνέδριο που καλύπτει ένα ευρύτερο φάσμα θεμάτων, όπως είναι οι υποδομές, τα κίνητρα, οι οικονομικές προτεραιότητες και το κόστος της παραγωγής που μπορεί να βελτιστοποιηθεί προκειμένου να γίνει πραγματικότητα το όραμα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη.
Δύσκολη πρόκληση για την αυτοκινητοβιομηχανία
"Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν μια πολύ δύσκολη πρόκληση όταν οι νομοθεσίες περί εκπομπών CO2 απαιτούν μεν τη διάθεση ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε προσιτές τιμές χωρίς δε να συνδυάζονται από σχετικά κίνητρα," δήλωσε ο Στέφαν Γιακόμπι. Το 2011 λιγότερα από 50.000 ηλεκτρικά οχήματα πουλήθηκαν σε όλο τον κόσμο, αριθμός που αντιστοιχεί σε μερίδιο αγοράς της τάξης του 0,1%. Ο αριθμός υποδηλώνει ότι η αγορά αυτοκινήτων θα συνεχίσει και τα επόμενα χρόνια να κυριαρχείται από τις παραδοσιακές, συμβατικές εκδόσεις οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. "Είναι πάρα πολύ νωρίς ακόμα για να απορρίψουμε τη συμβατική τεχνολογία και να περάσουμε κατευθείαν στο επόμενο στάδιο, σε αυτό της ηλεκτροκίνησης. Αυτό που εμείς μπορούμε και κάνουμε, είναι να βελτιώνουμε την αποδοτικότητα των κινητήρων βενζίνης και diesel. Κατά τα τελευταία δύο χρόνια η Volvo έχει μειώσει τις εκπομπές CO2 στα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης (πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα) κατά 13%", είπε ο Στέφαν Γιακόμπι.
Μη ρεαλιστικές προβλέψεις της Ε.Ε. για την ηλεκτροκίνηση
Αν και δεν υπήρξε επίσημος στόχος για την ανάπτυξη και την εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης από την Ε.Ε., μελέτες δείχνουν ότι πολλά κράτη-μέλη υπερεκτιμούν την ταχύτητα με την οποία γίνεται η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα.
Στη μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, «Ευρωπαϊκή Στρατηγική για Καθαρά και Ενεργειακά Αποδοτικά Οχήματα», προβλέπεται τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα (έτσι όπως τα ξέρουμε μέχρι τώρα αλλά και τύπου plug-in) να έχουν μόνο 3-4% μερίδιο αγοράς μέχρι το 2020, ενώ γίνεται λόγος για αύξηση του μεριδίου αυτού κατά 30% μέχρι το 2030.
"Αμφότερες οι προβλέψεις δεν είναι ρεαλιστικές. Λαμβάνοντας υπόψη την έλλειψη συντονισμένων κυβερνητικών ενεργειών για την παροχή κινήτρων και το υψηλό κόστος των συστημάτων συσσωρευτών των υβριδικών αυτοκινήτων, το μερίδιο αγοράς για τα ηλεκτρικά οχήματα δύσκολα θα ξεπεράσει το 1% μέχρι το 2020," ανέφερε ο Στέφαν Γιακόμπι.
Απαραίτητες οι επιδοτήσεις και τα κίνητρα
Ένα μεγάλο εμπόδιο για τη γρήγορη διάθεση των ηλεκτρικών οχημάτων στους δρόμους, είναι ότι το κόστος των συστημάτων αλλά και της σχετικής τεχνολογίας γενικότερα, δε μειώνεται αρκετά γρήγορα. "Η προσπάθεια για τον περιορισμό του κόστους από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, δε φτάνει από μόνη της για να κάνει τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα πιο ελκυστικά για τον τελικό καταναλωτή. Το επιπλέον κόστος για τα συστήματα των ηλεκτροκινητήρων και των μπαταριών, είναι πολύ μεγάλο. Οι επιδοτήσεις και τα κίνητρα από όλες τις χώρες της Ευρώπης είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για να μεγαλώσουν τα μερίδια των ηλεκτρικών οχημάτων και να υποστηριχθούν τα νέα μοντέλα στην αγορά. Δυστυχώς όμως, όλες αυτές οι αναγκαίες πρωτοβουλίες, τίθενται σε κίνδυνο από την τρέχουσα οικονομική κρίση," ανέφερε ο Στέφαν Γιακόμπι. Για να δείξει την αποφασιστικότητά της να είναι ηγέτης στην ηλεκτροκίνηση, η Volvo Car Corporation το 2012 βάζει το νέο Volvo V60 Plug-in Hybrid στην παραγωγή. "Το V60 Plug-in Hybrid είναι ένα καταπληκτικό αυτοκίνητο και έχουμε δει τεράστιο ενδιαφέρον από την αγορά. Ωστόσο, ενώ έχουμε προσπαθήσει σκληρά για να φέρουμε την τιμή του κάτω από τις 50.000 €, απαιτούνται τα επιπλέον κίνητρα για να επιτευχθεί η διάθεσή του σε ένα μεγαλύτερο εύρος πελατών."
Η τεχνολογική υπεροχή της Ευρώπης σε κίνδυνο
Η ευρεία διάδοση της ηλεκτροκίνησης πρέπει να επιτευχθεί μέσω της συνεργασίας μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών, των κυβερνήσεων, των παρόχων υποδομών και ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς και των επιστημονικών ιδρυμάτων. Στην Κίνα, για παράδειγμα, η κυβέρνηση έχει διαθέσει 15 δισεκατομμύρια δολάρια Η.Π.Α. για την υποστήριξη της έρευνας και της ανάπτυξης της εγχώριας βιομηχανίας ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Αυτό ξεπερνά κατά πολύ τις σχετικές δεσμεύσεις τόσο από την Ε.Ε. όσο και τις Η.Π.Α. σχετικά με την ηλεκτροκίνηση.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)