Η Toyota Motor Corporation (TMC) ανακοίνωσε
ότι οι παγκόσμιες συνολικές πωλήσεις των πλήρως υβριδικών οχημάτων της
ξεπέρασαν τα 4 εκατομμύρια στις 30 Απριλίου. Οι συνολικές Ευρωπαϊκές πωλήσεις
των πλήρως υβριδικών οχημάτων άγγιξαν τις 423.000 μονάδες.
Δίνοντας προτεραιότητα σε θέματα περιβάλλοντος και έχοντας την άποψη ότι τα
φιλικά προς το περιβάλλον αυτοκίνητα μπορούν να κάνουν τη διαφορά μόνον εφόσον
χρησιμοποιούνται ευρέως, η TMC έχει προσπαθήσει να προωθήσει τα πλήρως υβριδικά οχήματα
της για μαζική χρήση στην αγορά.
Η Toyota λανσάρισε το Coaster Hybrid EV τον Αύγουστο
του 1997 στην Ιαπωνία και ακολούθησε το Toyota Prius -το
παγκοσμίως πρώτο υβριδικό επιβατικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής- το Δεκέμβριο
του 1997. Οι πωλήσεις του Prius ξεκίνησαν σε
Ευρώπη, Β. Αμερική και αλλού το 2000. Η δεύτερη γενιά Toyota Prius λανσαρίστηκε
το 2003 τότε που η TMC άρχισε να εφαρμόζει την πλήρως υβριδική τεχνολογία Toyota σε οχήματα
όπως minivan, SUV, πισωκίνητα sedan και συμπαγή hatchback. Ειδικότερα,
η τρίτη γενιά Prius που
λανσαρίστηκε το Μάιο του 2009 γνώρισε ισχυρή υποστήριξη από πελάτες σε όλο τον
κόσμο με αποτέλεσμα οι συνολικές παγκόσμιες πωλήσεις των υβριδικών οχημάτων της
TMC να ξεπεράσουν
τα 3 εκατομμύρια μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου του 2011.
Στην Ευρώπη, μοντέλα Toyota με πλήρως υβριδική τεχνολογία είναι τα Toyota Prius, Toyota Auris Hybrid και το
προσεχές Toyota Yaris Hybrid. Τα δύο
τελευταία κατασκευάζονται στις παραγωγικές εγκαταστάσεις της εταιρίας επί
Ευρωπαϊκού εδάφους. Αργότερα μέσα στη χρονιά, η Toyota θα λανσάρει
το Toyota Prius+ και το Prius Plug-in Hybrid. Η TMC παραμένει
πιστή στην υπόσχεσή της να αυξήσει περαιτέρω την προϊοντική γκάμα της όπως και
τον αριθμό των χωρών και περιοχών στις οποίες εμπορεύεται υβριδικά οχήματα.
Η TMC εμπορεύεται
αυτή τη στιγμή 19 πλήρως υβριδικά επιβατικά μοντέλα σε περίπου 80 χώρες και
περιοχές σε όλο τον κόσμο. Φέτος, τα υβριδικά οχήματα αποτελούν το 15% των
παγκόσμιων πωλήσεων οχημάτων της TMC, ενώ στην Ευρώπη, τα πλήρως υβριδικά οχήματα έχουν
μερίδιο 10% επί των πωλήσεων μοντέλων Toyota και Lexus.
Μέχρι τις 30 Απριλίου, 2012, η TMC υπολόγισε ότι από τα πλήρως υβριδικά οχήματά της
από το 1997 εξοικονομήθηκαν σχεδόν 26 εκατομμύρια τόνοι εκπομπών CO2– που
θεωρείται κύρια αιτία της κλιματικής αλλαγής – συγκριτικά με τις αντίστοιχες
εκπομπές συμβατικών βενζινοκίνητων οχημάτων παρόμοιων διαστάσεων και επιδόσεων.
Η οικονομία καυσίμου, περίπου 9 δις λίτρα, αντιστοιχεί στη συνολική ετήσια
κατανάλωση βενζίνης και diesel μιας χώρας όπως το Βέλγιο το 2010.
Έχοντας δώσει ιδιαίτερη έμφαση στις υβριδικές τεχνολογίες – πρωτίστως τεχνολογίες εξαρτημάτων απαραίτητων
για τη δημιουργία οχημάτων φιλικών προς το περιβάλλον – η TMC σχεδιάζει να
συνεχίσει την προσπάθεια ώστε να αυξήσει περαιτέρω τις επιδόσεις, να μειώσει το
κόστος και να επεκτείνει την προϊοντική γκάμα της, παράλληλα με τη σειρά των μη
υβριδικών, φιλικών προς το περιβάλλον μοντέλων, θέλοντας να προσφέρει
αυτοκίνητα δημοφιλή για τους καταναλωτές.
Η Toyota Motor Europe σκοπεύει να
αυξήσει το μερίδιο πωλήσεων των πλήρως υβριδικών οχημάτων Toyota και Lexus το 2012 σε
14%.