Παρασκευή 7 Μαρτίου 2014

BMW X4.

BMW X4.

H Pirelli στο Σαλόνι της Γενεύης

Η ‘κατά παραγγελία’ τεχνολογία της Pirelli βρίσκεται στο επίκεντρο της προσοχής στην84η Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης όπου τα πιο πολυαναμενόμενα μοντέλα κάνουν το ντεμπούτο τους με ελαστικά P Zero και Cinturatoπου κατασκευάστηκαν σαν εξοπλισμός ΟΕ ειδικά γι’ αυτά.

 

Τα ελαστικά αυτά διαθέτουν τα κατάλληλα προσόντα για να αναδείξουν τα χαρακτηριστικά και τις επιδόσεις των μοντέλων. Είναι φτιαγμένα κατά παραγγελία από τους ειδικούς της Pirelli σε συνεργασία με τους μηχανικούς του κάθε κατασκευαστή αυτοκινήτων – όπως στην περίπτωση των Ferrari California TLamborghini Huracàn καιMcLaren 650, καθώς και των τελευταίων μοντέλων AudiBMWJaguar και Mercedes.

 

Τα ελαστικά έχουν δοκιμαστεί και εγκριθεί από τους ίδιους ανθρώπους που σχεδίασαντα οχήματα και φέρουν ειδική σήμανση στο προφίλ τους που αποτελεί και την ταυτότητά τους και διευκολύνει την αντικατάστασή τους όταν έρχεται η κατάλληλη στιγμήΑυτή ηφιλοσοφία υποστηρίζεται από όλους τους κατασκευαστές premium αυτοκινήτωνοιοποίοι αναζητούν τεχνολογικά προηγμένα ελαστικά με συστήματα ελέγχου πρόσφυσης και με την εγγενή άνεση που χαρακτηρίζει τα κορυφαία μοντέλα τους.

 

Μαζί με τα αυτοκίνητα που εφοδιάζονται με ελαστικά Pirelli στην Έκθεση της Γενεύηςτοελαστικό P Zero έχει πετύχει 380 εγκρίσεις τύπου από το 2007, που σημαίνει ότι μέσα σε επτά χρόνια, οι μηχανικοί της Pirelli έχουν σχεδιάσει και εξελίξει 380 διαφορετικές εκδόσεις του P Zero: ένα ειδικό ελαστικό φτιαγμένο κατά παραγγελία για τις απαιτήσεις όλων των premium και υψηλού κύρους μοντέλων.

 

Ένα ακόμα ελαστικό με ρεκόρ εγκρίσεων τύπου στη γκάμα Pirelli είναι το Cinturato P7,το οποίο έχει λάβει 170 εγκρίσεις τύπου στη διάρκεια της πενταετούς ζωής του.

 

Κάθε έγκριση τύπου είναι απόλυτα προσαρμοσμένη στις ανάγκες κάθε μοντέλουπουσημαίνει ότι δεν είναι πλέον σωστό να μιλάμε για ένα P Zero ή Cinturato σαν εξοπλισμό ΟΕ, αλλά για μία οικογένεια ελαστικών από την οποία προέρχονται πολλές ειδικές εκδόσεις, αποκλειστικά σχεδιασμένες για τα οχήματα στα οποία τοποθετούνται.

 

Μεταξύ των πιο πρόσφατων νέων μοντέλων που φοράνε τα τελευταία ελαστικά Pirelliστην Έκθεση της Γενεύης είναι τα Audi TTSκαι SCabrioletη τελευταία γενιά BMWX5, Mercedes C Class και S600, καθώς και η Jaguar F TypeXFR και XJR.

 

Σε ό,τι αφορά την κατηγορία οχημάτων υψηλού κύρουςόλα τα πολυαναμενόμενααυτοκίνητα της Έκθεσης εφοδιάζονται με ειδικά ελαστικά PirelliFerrari California T,Lamborghini Huracàn και McLaren 650S.

 

 

ΠΑΝΩ ΑΠΟ 380 ΕΛΑΣΤΙΚΑ P ZERO ‘ΚΑΤΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΑ

Τα βασικά χαρακτηριστικά του P Zero είναι εξαιρετικό κράτημα σε στροφές και ευθείες,υψηλά πρότυπα ασφάλειας και - λόγω μειωμένων αποστάσεων ακινητοποίησης στο βρεγμένο και το στεγνό δρόμο - κορυφαία οδηγησιμότητα και άνεσηΤο P Zeroχρησιμοποιεί ειδικά Νανοσυνθετικά στη σχέδιο πέλματος και την έδραση για άνετη οδήγηση και σπορ επιδόσεις. Το σχέδιο πέλματος εγγυάται μέγιστη πρόσφυση σεβρεγμένο οδόστρωμα χάρη σε τρεις φαρδιές, διαμήκεις αυλακώσεις και βελτιστοποιεί την ακουστική άνεσηενώ το ασύμμετρο προφίλ πετυχαίνει ομοιόμορφη φθορά.

 

Η δομή του P Zero συγκρατεί την όποια παραμόρφωση του προφίλ ακόμα και σε πολύ υψηλές ταχύτητες (μέχρι 370 χλμ/ώρα).

 

Σήμερατο P Zero διατίθεται με μία γκάμα διαστάσεων από /50 έως /25, για ζάντες από17 έως 21.

 

 

CINTURATO P7: ΣΗΜΕΙΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ PREMIUM

 

Το Cinturato P7 – το πρώτο οικολογικό ελαστικό υψηλών επιδόσεων της Pirelli γιααυτοκίνητα με κινητήρες μεσαίου – μεγάλου κυβισμού – εξελίσσεται επίσης συνεχώς σε συνεργασία με παγκοσμίως κορυφαίους κατασκευαστές αυτοκινήτωνΜέσα σε πολύμικρό χρονικό διάστημα έχει κατακτήσει την πρώτη  θέση στην κατηγορία του και έχειαναδειχτεί πρώτο σε αρκετές διεθνείς δοκιμές ελαστικώνΕιδικότερατο Cinturato P7διασφαλίζει χαμηλές περιβαλλοντικές επιπτώσεις λόγω νανοϋλικών πλήρωσης (nano fillers) και ειδικών πολυμερών στις γόμεςπου πετυχαίνουν μείωση βάρους συγκριτικά με οποιοδήποτε ελαστικό αναφοράς στην κατηγορία του.

 

Επιπλέοντο Cinturato Pμειώνει την αντίσταση κύλισης κατά 20%, και κατ’ επέκτασητις εκπομπές CO2, όπως και την κατανάλωση κατά 4,2%. Η ασύμμετρη χάραξηπέλματοςπου προσφέρει μέγιστη ασφάλεια ακόμα και σε βρεγμένο οδόστρωμα και στις στροφές, μειώνει το θόρυβο κατά 30% συγκριτικά με οποιοδήποτε πρότυπο ελαστικό.Χάρη στην προηγμένη σχεδίασητο πέλμα του Cinturato P7 φθείρεται ομοιόμορφα,ώστε οι επιδόσεις να παραμένουν σταθερές σε όλη τη διάρκεια ζωής του ελαστικού.

 

ΕΝΑ ΕΙΔΙΚΟ P ZERO ΔΑΜΑΖΕΙ ΤΟ HURRICANE’ ΤΗΣ LAMBORGHINI

 

Η Pirelli έχει εξελίξει ειδικά ελαστικά P Zero για τη νέα Lamborghini HuracànΤοτελευταίο υπεραυτοκίνητο της SantAgata χρησιμοποιεί ελαστικά P Zero που κατασκευάστηκαν ειδικά σαν εξοπλισμός ΟΕ του μοντέλου, σε διαστάσεις 245/30ZR20μπροστά και 305/30ZR20 πίσω.

Η εξατομικευμένη προσέγγιση σημαίνει ότι τα ελαστικά Pirelli ανταποκρίνονται άρισταστις ιλιγγιώδεις επιδόσεις της Huracànη οποία επιταχύνει από στάση στα 100kph σε3,δευτ.μέχρι την τελική ταχύτητα που ξεπερνά τα 325kph.

 

Στην εξέλιξη των ειδικών ελαστικών P Zeroπου έχουν το διακριτικό L στο προφίλ τουςγια να δηλώσουν τη μάρκα στην οποία ανήκουν, χρησιμοποιήθηκε εκτενώς τεχνολογία προσομοίωσης που προέρχεται από τη Formula 1Αυτό σημαίνει ότι ο αριθμόςπραγματικών’ πρωτοτύπων ελαστικών κατά τη διάρκεια της φάσης έρευνας μειώθηκε κατά 50%.

 

Επιπλέονχάρη στη χρήση γομών προερχόμενων απευθείας από το μηχανοκίνητοαθλητισμότο κράτημα και η πρόσφυση έχουν αυξηθεί κατά 7% συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά P Zeroμία ακόμα απόδειξη της συνεχούς και σταθερής διαδικασίας εξέλιξης στην επιφανή οικογένεια ελαστικών Pirelli.

 

Συγκεκριμέναοι μηχανικοί της Pirelli συνεργάστηκαν με τους συναδέρφους τους στηLamborghini προκειμένου να βελτιστοποιήσουν το προφίλ των ελαστικών που παρέχουν μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής όταν στρίβουν και καλύτερη κατανομή πίεσης στο οδόστρωμα διασφαλίζοντας βελτιωμένη ευστάθεια σε όλες τις συνθήκες χρήσης.

 

Το ασύμμετρο σχέδιοπου υπογραμμίζεται από έναν εξωτερικό ώμο με μεγάλες σειρέςτακουνιώνεπιτρέπει βέλτιστη ευστάθεια στη σπορ οδήγηση, μειώνοντας τις αποστάσεις ακινητοποίησης κατά 5% χάρη στη χρήση νέων γομώνΤο εσωτερικό τμήμα φέρειπερισσότερες αυλακώσεις ώστε να πατά στο δρόμο με καλύτερη ελκτική πρόσφυση.Αυτή η εξέλιξη μειώνει την ολίσθηση και διασφαλίζει άριστη πρόσφυση μεταξύ ελαστικού και οδοστρώματος, βελτιώνοντας την ασφάλεια που αποτελεί πρωταρχικό στόχο τηςPirelli σε κάθε νέα εξέλιξη.

 

 

FERRARI ΚΑΙ PIRELLIΕΛΑΣΤΙΚΑ P ZERO ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΙΣΤΑ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

 

Η αυτοκινητοβιομηχανία στο σύνολό της ανέκαθεν αντλούσε έμπνευση από τον κόσμο της Formula 1Αυτό επιβεβαιώνεται απόλυτα στην περίπτωση της Ferrari:συμπεριλαμβανομένων των ελαστικών που φορά το τελευταίο μοντέλο από τοMaranelloΗ Ferrari California Tαπό τα πιο πολυαναμενόμενα αυτοκίνητα της Έκθεσηςτης Γενεύηςεφοδιάζεται με ελαστικά Pirelli P Zero σαν εξοπλισμό ΟΕ.

 

Η California οφείλει το ‘T’ του ονόματός της σε ένα κινητήρα Turboο οποίος στο πνεύματων νέων κανονισμών της Fμειώνει την κατανάλωση καυσίμου κατά 15%. Η Pirelliανέκαθεν βασιζόταν στην εμπειρία της σαν μοναδικός προμηθευτής ελαστικών στηνκορυφαία κατηγορία του μηχανοκίνητου αθλητισμούστην εξέλιξη ειδικών ελαστικών για το αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί την τεχνογνωσία της Fαλλά με μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας και χρήσης.

 

Τα νέα ελαστικά που φέρουν τα γνωρίσματα F01’ στο προφίλ τους διατίθενται σε διαστάσεις 19 και 20 ιντσών.

 

Στη φάση εξέλιξης αυτών των μοναδικών ελαστικών P Zeroοι μηχανικοί της Pirelliεπικεντρώθηκαν κυρίως στις γόμες προκειμένου να μειώσουν την παραγωγή θερμότηταςκαι σε εσωτερικά υλικάγια βέλτιστη κατανομή των ποικίλων δυνάμεωνΤοαποτέλεσμα όλης αυτής της δουλειάς είναι μειωμένη αντίσταση κύλισης της τάξης του10-15%.

 

Μία ακόμα προτεραιότητα ήταν η δομή του ελαστικούπου σχεδιάστηκε εξ αρχής για όσοτο δυνατόν καλύτερη προσαρμογή στις τεχνικές εξελίξεις της Californiaκυρίως τους νέους αποσβεστήρες, αλλά χωρίς συμβιβασμούς στην άνεση και τη σπορ εμπειρία πουενσαρκώνει η FerrariΗ τέλεια συνεργασία μεταξύ του νέου συστήματος διεύθυνσης καιτων ελαστικών βοήθησε να επιτευχθούν καλύτερα επίπεδα απόκρισης όπου το P Zeroσυμβάλει σε μία απόσταση ακινητοποίησης έως 34 m.

 

ΜΙΑ ΙΤΑΛΙΚΗ ΠΙΝΕΛΙΑ ΣΤΗ ΝΕΑ MCLAREN 650S: ΕΛΑΣΤΙΚΑ PIRELLI P ZERO

 

Η τεχνολογική συνεργασία μεταξύ Pirelli και McLaren Automotive κάνει ακόμα μεγαλύτερα βήματα με το λανσάρισμα της νέας McLaren 650S. Το τελευταίο μέλος στηγκάμα McLaren Automotive γιορτάζει την παγκοσμίως πρώτη του εμφάνιση στην 84ηΈκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης και εφοδιάζεται αποκλειστικά με ειδικά ελαστικά Pirelli.

 

Η McLaren 650S φορά στάνταρ Pirelli P Zero Corsa - 235/35 R19 μπροστάκαι 305/30 R20 πίσωΌπως συνέβη με τις 12C και 12C Spider, μέσα από τις διαδικασίες εξέλιξηςπροέκυψε μία προηγμένη έκδοση του P Zero Corsa Asimmetrico, με την ονομασία‘MC1’, ειδικά προσαρμοσμένη ώστε  να εναρμονίζεται με τα χαρακτηριστικά της 650S.Στην εξέλιξη και παραγωγή των ελαστικών εφαρμόστηκαν οι πιο σύγχρονες τεχνολογίεςσε επίπεδο τόσο υλικών όσο και διαδικασιών.

 

Το προφίλ των ασύμμετρων εμπρός ελαστικών της McLaren 650S βελτιστοποιεί τηναεροδυναμική απόδοση καιμε τη νέα σχεδίαση του πλευρικού τοιχώματος, ο συντελεστής οπισθέλκουσας των P Zero Corsa έχει βελτιωθεί κατά 5%Σαν αποτέλεσμα, βελτιώνεται η κατανάλωση, χωρίς θυσίες στην οδηγησιμότητα και το κράτημα σε βρεγμένο οδόστρωμα .

 

Οι βελτιώσεις στο προφίλ των εμπρός ελαστικών αύξησαν την ακαμψία του πέλματοςκατά 13%  περίπου, αναβαθμίζοντας τις συνολικές επιδόσεις.

Οι γόμες των νέων ελαστικών της McLaren 650S είναι εξαιρετικά προηγμένες καθώς προέρχονται από την εμπειρία της Pirelli στη Formula 1™ και άλλα πρωταθλήματα του μηχανοκίνητου αθλητισμούαναπόσπαστο στοιχείο του DNA της Ιταλικής φίρμας πάνω από 100 χρόνια.

 

Το Pirelli P Zeroένα ελαστικό προσανατολισμένο περισσότερο προς την άνεση και στηνκαθημερινή οδήγηση, μπορεί να τοποθετείται εναλλακτικά, χωρίς πρόσθετο κόστος, ενώ παράλληλα η Pirelli έχει εξελίξει και χειμερινά ελαστικά Sottozero 3 για τη McLaren 650S.

 

PIRELLI ΚΑΙ MERCEDES ΕΝΩΝΟΥΝ ΤΙΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣΥΝΕΧΙΣΗΣ ΤΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

Η Pirelli εφοδιάζει όλα τα μοντέλα Mercedes τελευταίας γενιάς με ελαστικά κατάπαραγγελίαA ClassCLAη νέα C Classτη ναυαρχίδα S Class και τη ML SUVΑυτά ταελαστικά μπορούν να αναγνωρίζονται από τη χαρακτηριστική σήμανση MOExtended στο προφίλ.

Η νέα τεχνολογία που έχουν εξελίξει από κοινού οι μηχανικοί της Mercedes με αυτούςτης Pirelliσυνδυάζει τα πλεονεκτήματα της συνέχισης της οδήγησης μετά από κλατάρισμα με επίπεδα άνεσης που χαρακτηρίζουν το Γερμανό κατασκευαστή, συμβάλλοντας στην οικονομία ενέργειας.

 


Παγκόσμια πρεμιέρα για τη νέα Mercedes S-Class Coupe

H νέα S-Class Coupe έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της και κλέβει τα βλέμματα όλων με την εντυπωσιακή της παρουσία. Κάποιοι την ονόμασαν «Πραγματική Κυρία!», αφού καταφέρνει να συνδυάσει τις κλασικές αναλογίες ενός μεγάλου, σπορτίφ κουπέ αμαξώματος με τη μοντέρνα πολυτέλεια και την τεχνολογία αιχμής που ενσωματώνει.

Η διανομή της έχει προγραμματιστεί για το δεύτερο εξάμηνο του 2014 και θα διατίθεται με κινητήρα Vbiturbo, 4663 ccH S500 Coupe θα αποδίδει335 kW (455 hp), ενώ η ροπή στρέψης θα φτάνει τα 700 Νm. Η εμπειρία οδήγησης αυτού του δυνατού κινητήρα θα υποστηρίζεται από τον ήχο του συστήματος εξάτμισης, ο οποίος θα «μιλάει» στο συναίσθημααφού το σύστημα περιλαμβάνει δύο πτερύγια που ανοίγουν και κλείνουν πνευματικά, ανάλογα με την ταχύτητα του κινητήρα. Όταν τα πτερύγια ανοίγουν, τα καυσαέρια φεύγουν από διαφορετική διαδρομή από το πίσω σιλανσιέ, ώστε ο ήχος του αυτοκινήτου να είναι ακόμη πιο δυνατός. Το σημείο ανοίγματος των πτερυγίων εξαρτάται από το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλεχτεί – στο πρόγραμμα S τα πτερύγια ανοίγουν νωρίτερα απ’ ότι στο πρόγραμμα Ε. Ο εξαιρετικός, δυναμικός ήχος από την εξάτμιση ακούγεται μόλις η S-Class Coupe πάρει μπροστά.

Το σύστημα MAGIC BODY CONTROLη πρώτη «ανάρτηση με μάτια», έκανε το παγκόσμιο ντεμπούτο του στην S-Class. Με τη λειτουργία curvetilting, η Coupe έκδοση θα έχει ακόμη μία πρωτιά στον κόσμο της αυτοκίνησης σε αυτοκίνητα παραγωγής: το αυτοκίνητο θα γέρνει με τρόπο όμοιο με αυτόν μίας μηχανής ή ενός σκιέρ. Η εγκάρσια επιτάχυνση που επενεργεί πάνω στους επιβάτες μειώνεται όπως όταν κάποιος οδηγεί σε απότομες στροφές και οι επιβάτες κάθονται πιο σταθερά. Ειδικά σε επαρχιακούς δρόμους, η νέα λειτουργία curve tilting αυξάνει την οδηγική απόλαυση και την άνεση.

Όπως η S-Class Saloonέτσι και η νέα Coupe διατίθεται με πολλά νεά συστήματα υποβοήθησης, που κάνουν την οδήγηση ακόμη πιο άνετη και ασφαλή. Τα συστήματα Intelligent Drive περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων το σύστημα φρεναρίσματος PRE SAFE® με ανίχνευση πεζών, τοDISTRONIC PLUS με Steer Assist & Stop&Go Pilotτο BAS PLUS με υποβοήθηση διασταυρώσεων, το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, το προσαρμοζόμενο σύστημα φώτων AdaptiveHigh-beam Assist Plus και το σύστημα νυχτερινής υποβοήθησης όρασηςNight View Assist PlusTo σύστημα COLLIZION PREVENTION ASSISTPLUS περιλαμβάνει μία επιπρόσθετη λειτουργία, εκτός από το σύστημα προσαρμοζόμενου φρεναρίσματος, το οποίο παρέχει προστασία από συγκρούσεις από την ταχύτητα των 7 χλμ/ώρα: εάν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης και ο οδηγός δεν αντιδράσει έγκαιρα, το σύστημα φρανάρει αυτόνομα σε ταχύτητα έως τα 105 χλμ/ώρα, μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο τον κίνδυνο σύγκρουσης με το προπορευόμενο όχημα, εάν αυτό επιβραδύνει ή σταματήσει να κινείται. Το σύστημα επίσης φρενάρει αντιδρώντας σε σταματημένα οχήματα σε ταχύτητα έως 50 χλμ/ώρα και μπορεί να αποφύγει οπίσθιες συγκρούσεις σε ταχύτητες έως 40 χλμ/ώρα.

Οι προβολείς full-LED με τα εικονικά «φρύδια» που λειτουργούν ως φώτα ημέρας, δίνουν στην S-Class Coupe μία ιδιαίτερη αίσθηση αυτοπεποίθησης και διακριτικότητας. Τα καμπυλωτά «φρύδια»  έχουν εξελιχθεί περαιτέρω με ημικυκλικές αντίστροφες καμπύλες. 
Σε συνδυασμό με το στάνταρ σύστημα φωτισμού LED Intelligent Light System, διατίθεται και έκδοση με 47 κρυστάλλους Swarovski. 17 τριγωνικοί κρύσταλλοι σχηματίζυν τα φώτα ημέρας ενώ τα φλας αποτελούνται από 30 καμπύλους κρυστάλλους.

Όπως και στην S-Class Saloon, το σύστημα προστασίας επιβατών PRE-SAFE® έχει επεκταθεί, προσφέροντας το σύστημα PRE-SAFE® PLUSToPRE-SAFE® PLUS μπορεί να αναγνωρίσει ενδεχόμενη οπίσθια σύγκρουση και να προειδοποιήσει τα αυτοκίνητα που ακολουθούν, αναβοσβήνοντας σε πολύ υψηλή συχνότητα τα φώτα έκτακτης ανάγκης. Εάν ο κίνδυνος σύγκρουσης παραμένει, το σύστημα εφαρμόζει αυτόματατο ποδόφρενο στο ακινητοποιημένο όχημα, ώστε να εξαλειφθεί ο κίνδυνοςτραυματισμού του αυχένα από το τράνταγμα που προκαλείται από την οπίσθια σύγκρουση.

Για το εσωτερικό της S-Class Coupe διατίθεται πλήθος χαρακτηριστικών που το κάνουν εξαιρετικά πολυτελές και άνετο. Για παράδειγμα, το πακέτοAIR-BALANCE που περιλαμβάνει τη λειτουργία ψεκασμού αρώματος και ιονισμού του αέρα, ή το θερμαινόμενο υποβραχιόνιο που περιλαμβάνεται στο πακέτο Warmth ComfortΕάν ο εξοπλισμός περιλαμβάνει το προαιρετικό πακέτο Seat Comfort, τότε τα μπροστινά καθίσματα διαθέτουν τη λειτουργία μασάζ ENERGIZING που στηρίζεται στην αρχή του hot-stone.

Σε συνεργασία με την εταιρεία Burmester, έχουν εξελιχθεί δύο ειδικά διαμορφωμένα ηχοσυστήματα για το συγκεκριμένο μοντέλο: τοBurmester® surround sound system και το Burmester® High-End 3Dsurround sound system.

H S-Class Coupe έχει μία πανοραμική οροφή που εκτείνεται σε περισσότερο από τα δύο τρίτα της συνολικής οροφής του αυτοκινήτου. Με επιφάνεια περίπου 1,32 τετραγωνικών μέτρων είναι κατά 150% περίπου μεγαλύτερη από αυτή του προηγούμενου μοντέλου. Το σύστημα MAGICSKY CONTROL δίνει τη δυνατότητα να τροποποιηθεί η διαφάνεια της οροφής με το πάτημα ενός κουμπιού, από ανοιχτόχρωμη σε σκουρόχρωμη. Όταν το φως είναι δυνατό, η οροφή είναι σχεδόν τελείως διαφανής και δίνει την αίσθηση του ανοιχτού αυτοκινήτου, ακόμα και όταν ο καιρός είναι κρύος. Όταν έχει σκοτάδι ή η αναλογία του εξωτερικού φωτισμού που μπαίνει στο εσωτερικό δεν ξεπερνά το 1%, τότε η οροφή σκουραίνει, μειώνοντας αποτελεσματικά την υπερ-θέρμανση της καμπίνας, για ακόμη μεγαλύτερη άνεση. Φυσικά, με το πτυσσόμενο σκίαστρο, δίνεται η δυνατότητα να σκιαστεί τελείως το εσωτερικό της S-Class Coupe.

Μπροστά από το υποβραχιόνιο βρίσκεται το μαύρο, γυαλιστερό touchpad(προαιρετικός εξοπλισμός) με χρωμιωμένο πλαίσιο. Όπως σε έναsmartphone, με το touchpad δίνεται η δυνατότητα ελέγχου της κεντρικήςμονάδας με τις κινήσεις των δακτύλων. Με το touchpad ο χρήστης μπορεί να «γράφει» γράμματα, αριθμούς και ειδικά σύμβολα σε όλες τις γλώσσες που υποστηρίζει η κεντρική μονάδα. Διάφορα χειριστήρια, π. χ. αυτό για το σύστημα πολυμέσων, βρίσκονται σε πλήκτρα σε σχήμα ημικύκλιου μπροστά από την κεντρική κονσόλα.

Στον προαιρετικό εξοπλισμό της S-Class Coupe ανήκει και το head-updisplay, η οθόνη που φέρνει σημαντικές πληροφορίες στο παρ-μπριζ, ακριβώς μπροστά στο οπτικό πεδίο του οδηγού, ώστε να τον αποσπά όσο το δυνατό λιγότερο από την κυκλοφορία. Το σύστημα ενημερώνει για την ταχύτητα του αυτοκινήτου, τα όρια ταχύτητας, δίνει οδηγίες πλοήγησης και εμφανίζει μηνύματα από τα διάφορα συστήματα υποβοήθησης.

Το τεχνικό υπόβαθρο αυτού του συστήματος είναι ένα ειδικό κατοπτρικό οπτικό σύστημα με πολύχρωμη οθόνη, ανάλυσης 480 x 240 pixels που λειτουργεί με πολύ ισχυρά LED. Προβάλλει την εικόνα σε χώρο 21 x 7 cmμέσα στο οπτικό πεδίο του οδηγού, ενώ η προβολή είναι υψηλής ευκρίνειας και δείχνει σαν να βρίσκεται δύο μέτρα μακριά από το καπώ.Ένας ειδικός φωτο-ευασίθητος αισθητήρας βρίσκεται κοντά στην κορυφή της οροφής και προσαρμόζει αυτόματα τη φωτεινότητα του head-updisplay ανάλογα με τις συνθήκες του εξωτερικού φωτισμού.

ŠKODA Vision C: Το επόμενο μεγάλο βήμα της ŠKODA

 

 

ŠKODA VisionC, το πρωτότυπο πεντάθυρο κουπέ της SKODA
Το επόμενο βήμα εξέλιξης της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της ŠKODA
Με εκφραστικόδυναμικό, συναισθηματικό και φιλικό προς το περιβάλλον σχεδιασμό.
Με εκπομπές ρύπων μόλις 91gr CO, πληροί ήδη την οδηγία που θα εφαρμοστεί το 2020 από την Ε.Ε.
Τεχνολογία που βρίσκεται κοντά στην γραμμή παραγωγής, χαμηλό βάρος και άριστηαεροδυναμική (CW: 0,26)
Σύγχρονα συστήματα infotainment με μεγάλες οθόνες για οδηγό και επιβάτες

 

Η δυναμική παρουσία της ŠKODA, που εκφράζεται με την παρουσίαση νέωνμοντέλων καθώς και με τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας, περνά πλέον στο επόμενο στάδιοεξέλιξης με την παρουσίαση του εντυπωσιακού πρωτότυπου ŠKODA VisionC . Το πεντάθυρο κουπέ που κλέβει την παράσταση αποτελεί το επόμενο βήμα εξέλιξης του σχεδιασμού της Μάρκαςενώ ταυτόχροναεπιδεικνύει έμπρακτα την δυναμική της. Το ŠKODA VisionC εντυπωσιάζει με την εκφραστική και δυναμική γλώσσα σχεδίασής του, με την σύγχρονη τεχνολογία που ενσωματώνει, με τις εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές ρύπων του, με το χαμηλό του βάρος και με την κορυφαία αεροδυναμική του.  

 

Η ŠKODA βρίσκεται σε διαρκή εγρήγορση“, είπε ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. «Σημείο εκκίνησης και σημείο αναφοράς για την εξέλιξη του design της γκάμας μας,αποτέλεσε το πρωτότυπο VisionD πριν από 3 χρόνιαΜε την παρουσίαση του νέου ŠKODA VisionC περνάμε σε ένα επόμενο στάδιο, όπου το design αποκτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία και εκφράζει τόσο την συναισθηματική πλευρά όσο και τη δυναμική της Μάρκας. Το ŠKODA VisionC επιδεικνύει τα υψηλά επίπεδα του σχεδιασμού και της διαθέσιμης τεχνολογίας μας, ενώ παράλληλα υπογραμμίζει τη δυναμική και την αξία μιας αυτοκινητοβιομηχανίας που «κουβαλάει» περισσότερα από 110 χρόνια παράδοσης. Τα επόμενα χρόνια θέλουμε να μεγαλώσουμε ακόμα περισσότερο και να ενισχύσουμε τη θέση μας παγκοσμίως με τη παρουσίαση νέων μοντέλων κορυφαίου επιπέδου», συμπλήρωσε ο Prof. Dr. Vahland.

 

 

Με ελκυστική κομψότητα, δυναμισμό και στυλ  

 

Το ŠKODA VisionC είναι ένα πεντάθυρο κουπέ με ιδιαίτερα εκφραστικό και κομψό στυλη σχεδίαση του οποίουεξελίσσει εμφατικά τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία που υιοθέτησε η Μάρκα πριν από τρία χρόνιαΟι κομψέςγραμμές τονίζουν ακόμα περισσότερο τις εντυπωσιακές αναλογίες του αμαξώματοςενώ ο αρχισχεδιαστής τηςŠKODA Jozef Kabaň και η ομάδα του πέτυχαν μία

 

 

εκπληκτική εναλλαγή απαλών και ανάλαφρωνκοίλων και κυρτών επιφανειών με έντονες ακμέςΟι επιφάνειεςκαι οι αναλογίες εντυπωσιάζουν με την ξεκάθαρη τοποθέτησή τουςκάτι που ισχύει και

για το παιχνίδι με τις σκιές και το φως, ενώ για τον Kabaň η «αποφυγή κάθε τι περιττού» αποδεικνύεται καθοριστική.  

 

Μπροστινό μέρος με έντονη προσωπικότητα

 

Το μπροστινό μέρος του ŠKODA VisionC ξεχωρίζει με τον έντονο χαρακτήρα και τη γεμάτη δυναμισμό εμφάνισή του. Χαρακτηρίζεται από τη μεγάλη μάσκα, καθώς και από τους τριγωνικού σχεδιασμού προβολείς,που παραπέμπουν σε ακριβά κρύσταλλα. Παράλληλα σε συνδυασμό με τους επίσης τριγωνικούς προβολείς ομίχλης δημιουργείται ένα εκφραστικό, τρισδιάστατο πρόσωπο με 4 “μάτια”. Η μάσκα διατηρεί μεν τις καμπύλες τηςαλλά είναι πιο επίπεδη και πιο μεγάλη σε σχέση με τα σύγχρονα μοντέλα της ŠKODA. Τα κάθετα πτερύγιασε αυτό το πρωτότυπο μοντέλο είναι κατασκευασμένα από κρύσταλλο δουλεμένο στο χέρι και συμπληρώνονται από διακριτικό κρυφό φωτισμό. Τη δυναμική και κομψή εμφάνιση ολοκληρώνει η μεγάλη εισαγωγή αέρα, πουκαταλαμβάνει σχεδόν όλο το πλάτος.

 

Το καπό κατεβαίνει χαμηλά, ενώ περιβάλλεται από μια ανάγλυφη επιφάνειαδημιουργώντας μια ελαφριάκαμπύλη που ξεκινά από την εμπρός κολώνα και καταλήγει στο σημείο σύνδεσης με τους προβολείς και τη μάσκα. «Με τον τρόπο αυτό διεγείρουμε οπτικά το συναίσθημα και δημιουργούμε την αίσθηση της διαρκούς κίνησης»αναφέρει μεταξύ άλλων ο Jozef Kabaň.

 

 

Κομψό και δυναμικό σχήμα κουπέ

 

Το προφίλ του ŠKODA VisionC είναι απόλυτα καθαρό, ενώ ο Kabaň αναφέρει χαρακτηριστικά πως «η φόρμα πρέπει να είναι από μόνη της γοητευτική. Δεν χρειαζόμαστε περιττές γωνίες και ακμές». Η κλίση του παρμπρίζ και οι μικροί προβολείς ομίχλης υπογραμμίζουν το δυναμισμό του πεντάθυρου κουπέ, ενώ η χαρακτηριστικήέντονη κεντρική γραμμή ξεκινά από το καπό και επεκτείνεται στις πόρτες και τις πλευρικές επιφάνειες. Ηδυναμική σιλουέταη κλίση της οροφής πάνω από την τελευταία κολώναη κομψήχωρίς κάποιο εμφανέςσκαλοπάτιροή των γραμμώντα παράθυρα χωρίς πλαίσια και η δυναμική μετάβαση από τα πλάγια προς το πίσωμέρος δημιουργούν ένα σύνολο υψηλής αισθητικής.  

 

Η βασική γραμμή των παραθύρων, όπως συμβαίνει άλλωστε σε όλα τα μοντέλα της ŠKODA, ανεβαίνει ελαφρώς προς τα πίσω, ενώ κλείνει με μια έντονη καμπύλη στο μικρό, πίσω παράθυρο της πόρτας. Αυτό το χαρακτηριστικό για τη ŠKODA σχεδιαστικό στοιχείο, που οι designers το ονομάζουν “πτερύγιο”, εμφανίσθηκε για πρώτη φορά στη νέα Octavia και χρησιμοποιείται και πάλι ως στοιχείο αναγνώρισης και στο ŠKODAVisionC.

 

 

 

Ιδιαίτερο εύρημα αποτελούν οι χειρολαβές στις πόρτες του ŠKODA VisionC, καθώς οι σχεδιαστές απλά τις “εξαφάνισαν”. Στην πραγματικότητα βρίσκονται ενσωματωμένες αόρατα στις εξωτερικές επιφάνειες, ενώ προκειμένου οι πόρτες να ανοίξουν πρέπει κανείς απλά να τοποθετήσει το χέρι του μπροστά τους. Στη συνέχεια εμφανίζονται αυτόματα και μπορούν να χρησιμοποιηθούν.  

 

Τα πίσω φτερά δείχνουν ιδιαίτερα δυναμικάχάρη στους τονισμένους θόλους των τροχών. Παράλληλα τα πίσωφώτα γυρίζουν προς τα πλάγια και εισέρχονται αρκετά μέσα στο αμαξωμαγεγονός που ενισχύει κι άλλοσεσυνδυασμό με το μεγάλο μεταξόνιο, αλλά και τις ζάντες αλουμινίου των 19 ιντσών, το δυναμισμό του ŠKODAVisionC.

 

 

Το πίσω μέρος εκπλήσσει και συναρπάζει  

 

Το πίσω μέρος είναι δυναμικό και συναρπαστικόενώ ταυτόχρονα εκπλήσσει με την τρισδιάστατη διαμόρφωσητου. Η νέα σχεδίαση των φωτιστικών σωμάτων σχηματίζει το κλασικό για τα μοντέλα ŠKODA σχήμα «C» , αλλάείναι πλέον χωρισμένο σε δύο μέρη.  

 

Η εμφάνιση της πέμπτης πόρτας εκπλήσσει κι αυτή με τη σειρά της, τόσο με τη συνολική αντισυμβατική της εικόνα όσο και με το «σκαλοπάτι» που διαθέτει. Το τελευταίο επηρεάζει θετικά και τον αεροδυναμικό συντελεστήCW . Οι τριγωνικές επιφάνειές της (οι σχεδιαστές κάνουν λόγο για “κυβιστικά τριγωνικά στοιχεία”) προσδιορίζουν σαφώς το ŠKODA VisionC ως μέλος της οικογένειας ŠKODA.

 

 

Με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και φιλικό προς το περιβάλλον

 

Το ŠKODA VisionC εντυπωσιάζει εκτός από τη σχεδίαση και με την πρακτικότητά του αλλά και με τη φιλικότητά του προς το περιβάλλον. Το συγκεκριμένο πρωτότυπο απεικονίζει με εμφατικό τρόπο τις δυνατότητες των μηχανικών της ŠKODA, καθώς ο σχεδιασμός, η τεχνολογία, οι χώροι, η πρακτικότητα και το σχήμα κουπέ που μιλά στο συναίσθημα συνδέονται μεταξύ τους και δημιουργούν ένα απόλυτα πειστικό σύνολο.  

 

Το ŠKODA VisionC επιδεικνύει κορυφαίες τιμές εκπομπών ρύπων χάρη στην πρωτοποριακή κίνησή του μεφυσικό αέριο (CNG)το χαμηλό βάρος και την εξαιρετική αεροδυναμική τουΚάτω από το καπό βρίσκεται κρυμμένος ένας turbo κινητήρας 1.4 TSi/ 110 ίππωνο οποίος λειτουργεί τόσο με φυσικό αέριο (CNG) όσο καιμε βενζίνη και προσφέρει τελική ταχύτητα που ξεπερνά τα 214 χλμ./ ώρα.  

 

Λειτουργώντας με φυσικό αέριο η κατανάλωση είναι μόλις 3,4 κιλά ή 5,1 m3 για κάθε 100 χιλιόμετρατιμή που αντιστοιχεί σε εκπομπή CO2 μόλις 91 γραμμαρίων το χιλιόμετρο. Η τιμή αυτή υπογραμμίζει το ρεαλιστικό χαρακτήρα του πρωτότυπου και κυμαίνεται σημαντικά πιο χαμηλά από το όριο εκπομπής CO2 που έχει θεσπίσει η Ε.Ε. για το 2020. Με τον τρόπο αυτό η ŠKODA

 

αποδεικνύει πως και τα ελκυστικά μοντέλα της μεγαλο/μεσαίας κατηγορίας με συμβατική τεχνολογία κινητήρων μπορούν να ικανοποιήσουν τις πιο αυστηρές προδιαγραφές εκπομπής CO2.

 

Οι μηχανικοί της ŠKODA έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση στην αεροδυναμική και στο χαμηλό βάρος του VisionC. Έτσι χάρη στον ιδανικό συνδυασμό του design και των τεχνολογικών βελτιώσεων ο συντελεστής αεροδυναμικής αντίστασης Cw είναι μόλις 0,26.

 

Για τη μείωση του βάρους η ŠKODA χρησιμοποίησε συνθετικά υλικά ενισχυμένα με ανθρακονήματα (CFK) γιατη δεξαμενή αερίουκαθώς και κράμα ελαφρού χάλυβα ενώ πολλά τμήματα του αμαξώματος όπως τα φτερά, το καπό και οι πόρτες έχουν κατασκευαστεί από αλουμίνιο.   

 

 

Τέλειος συνδυασμός κομψότητας και άνεσης στο εσωτερικό

 

Τo ŠKODA VisionC αποκαλύπτει και τη φιλοσοφία του εσωτερικού σχεδιασμού που θα υιοθετηθεί  και στα μελλοντικά μοντέλα της Μάρκας. Χαρακτηριστικός είναι και πάλι ο συνδυασμός κοίλων και κυρτών επιφανειώνκαι η χρήση σύγχρονων υλικών υψηλής ποιότητας.

 

Το εσωτερικό του ŠKODA VisionC προσφέρει γενναιόδωρους χώρους επιβατών και συμπληρώνεται από  4ατομικά καθίσματαΤα όργανα και τα χειριστήρια βρίσκονται σωστά τοποθετημένα και πληρούν τις πιο σύγχρονες εργονομικές απαιτήσεις, ενώ το σύστημα infotainment αποτελεί σημείο αναφοράς, τόσο με την προετοιμασία των πληροφοριών όσο και με την απεικόνισή τους σε μεγάλες οθόνες για οδηγό και συνοδηγό.  

 

Μπροστά από τον οδηγό βρίσκεται τοποθετημένος ο πινάκας οργάνων με την πληροφόρηση να εμφανίζεται σε τρισδιάστατη απεικόνιση. Τις εντυπώσεις όμως κλέβει το σύστημα multimedia με την οθόνη αφής να προεξέχει,δίνοντας την αίσθηση ότι αιωρείται.

 

Τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού βρίσκονται τοποθετημένα στην κεντρική κονσόλα. Ιδιαίτερα κομψήείναι η ενοποίηση του ταμπλό με τις πόρτες όπου μια συνεχής φωτεινή γραμμή συνδέει τα δύο στοιχεία οπτικά,τονίζοντας ταυτόχρονα και το πλάτος το αυτοκινήτου. Εκτείνεται σε όλο το μήκος της πόρτας, περιβάλλει τα υποβραχιόνια για να καταλήξει στους εντατήρες των ζωνών ασφαλείας. Ταυτόχρονα οι πόρτες έχουν επενδυθεί μεκρυστάλλινα διακοσμητικά στοιχεία με κρυφό φωτισμό.

 

Για του επιβάτες των πίσω καθισμάτων υπάρχει διαθέσιμη μια αναδιπλούμενη Multimedia οθόνη, ενώ σε οθόνηπου βρίσκεται ενσωματωμένη στο πίσω μέρος της κεντρικής κονσόλας εμφανίζονται πληροφορίες σχετικά με τη λειτουργία του αυτοκινήτου.  

 

Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στην άνεση των πίσω επιβατών. Έτσι στις πλάτες των καθισμάτων υπάρχουν αεραγωγοί που μπορούν να ρυθμιστούν μεμονωμένα, ενώ τα προσκέφαλα, όταν δεν

 

χρησιμοποιούνται είναι ενσωματωμένα στην πλάτη προκειμένου να μην περιορίζουν το οπτικό πεδίο του οδηγού προς τα πίσω.

 

Ο χώρος αποσκευών του ŠKODA VisionC εντυπωσιάζει με τη χωρητικότητά και την πρακτικότητα που προσφέρει. Η 5η πόρτα ανοίγει διάπλαταμε αποτέλεσμα η φόρτωση και η εκφόρτωση να είναι μια απλήδιαδικασία. Επιπρόσθετα το πορτμπαγκάζ ενσωματώνει μια σειρά “Simply Clever λύσεων , όπως άγκιστρα για τσάντες ή ιμάντες ενσωματωμένους στο δάπεδο για την ασφάλιση των αποσκευών.