Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2013

Νέο Honda Civic 1.6 i-DTEC: Στην αιχμή της πετρελαιοκίνησης


Η 9η γενιά του Honda Civic που παρουσιάστηκε γιαπρώτη φορά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης 2011 και συνδυάζει τηνπρακτικότητα με την ευρυχωρία, εφοδιάζεται τώρα με τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 i-DTEC, τον πρώτο εκπρόσωπο της  νέας φιλοσοφίας Earth Dreams Technology της Honda. Ο νέος πετρελαιοκινητήρας 1.600 κυβ. εκατ. συνδυάζει ανταγωνιστική ισχύ(120 PS) και ροπή 300 Nm με εκπομπές CO2 μόλις 94 g/km, εξισορροπώντας άριστα την οικονομία καυσίμου με τις επιδόσεις. Η διάθεση του αυτοκινήτου στην Ελληνικήαγορά αναμένεται το Μάρτιο 2013. Με τιμή κοντά στα 22.000 ευρώ.

Ο νέος κινητήρας 1.6 i-DTEC σχεδιάστηκε ειδικά για την Ευρωπαϊκήαγορά προκειμένου να ικανοποιήσει τις συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις τωνΕυρωπαίων πελατών για κινητήρες diesel χαμηλών ρύπων. Θα παράγεται από μία νέα γραμμή παραγωγής στο Ευρωπαϊκόεργοστάσιο της Honda στο Swindon της Μεγάλης Βρετανίας.  Ο 1.6 i-DTEC diesel θα χρησιμοποιείταιεπίσης στο νέο CR-V (το οποίο κατασκευάζεται στο HUM) μέσα στο2013, ενώ η φιλοσοφία Earth Dreams Technology θα εφαρμοστεί σε όλους τους μελλοντικούς κινητήρες της Honda. Η νέα φιλοσοφία των κινητήρων Earth Dreams Technology της Honda εκτός από το νέο πετρελαιοκινητήρα θαεφαρμοστεί σε όλους τους μελλοντικούς κινητήρες Honda.

«Πρόκειται για μία εντελώς νέα προσέγγιση» είπε ο Tetsuya Miyake, Project Leader του κινητήρα 1.6 i-DTEC. «Δενπροϋπήρχαν σημεία αναφοράς επειδή οι στόχοι θα ήταν πολύ χαμηλοί. Ήμασταναποφασισμένοι να δημιουργήσουμε τα δικά μας πρότυπα, τα οποία οι ανταγωνιστέςμας θα ακολουθήσουν». 

Ο Ελαφρύτερος Diesel στην κατηγορία του
Ο νέος 1.6 i-DTEC της Honda είναι ο ελαφρύτερος diesel στην κατηγορία του,ζυγίζοντας 47kg λιγότερο από τον 2.2 i-DTEC της Honda. Κάθε εξάρτημα έχει επανασχεδιαστεί με κριτήριο τη μείωση του βάρους καιτων διαστάσεων, ενώ προηγμένες τεχνικές παραγωγής είχαν ανάλογη συμβολή.
Το πάχος τωντοιχωμάτων των κυλίνδρων έχει μειωθεί στα 8mm, συγκριτικά με τα 9mm του 2.2 i-DTEC, σημαντικό για κινητήρα diesel.  Επιπλέον ελαφρύτερα έμβολα καιμπιέλες έχουν χρησιμοποιηθεί στον 1.6 i-DTEC. Κύριος στόχος για τους μηχανικούς εξέλιξης της Honda ήταν η μείωση της μηχανικής τριβής του κινητήρα 1.6 i-DTEC σε επίπεδα βενζινοκινητήρα. «Όλα ταπεριστρεφόμενα μέρη βελτιστοποιήθηκαν με γνώμονα τη μείωση της τριβής» σχολίασεο Tetsuya Miyake. «Αυτό όχι μόνο μειώνει τις εκπομπές ρύπων και την κατανάλωση αλλάβελτιώνει και την απόκριση του κινητήρα, με ή χωρίς γκάζι, δημιουργώνταςσυνθήκες για πιο απολαυστική οδήγηση. Έχουμε μειώσει τη μηχανική τριβή τουκινητήρα σε επίπεδο αντίστοιχο ενός σημερινού κινητήριου συνόλου βενζίνης, πουείναι εξαιρετικό επίτευγμα».

Νέο Σύστημα Μετάδοσης
Ένα νέο ελαφρύ και συμπαγέςσύστημα μετάδοσης χρησιμοποιείται στο νέο 1.6 i-DTEC Civic. Το      6-τάχυτο μηχανικό σύστημαείναι κατά 7kg ελαφρύτερο από το αντίστοιχο του 2.2 i-DTEC βοηθώντας τον κινητήρανα παράγει μέγιστη ροπή 300NM. Το νέο σύστημα κιβωτίου προσφέρει:
·       Κορυφαίααπόδοση μετάδοσης
·       Ομαλήκαι ακριβή αίσθηση κατά την αλλαγή σχέσεων
·       Νέο σύστημα όπισθεν με αυξημένηικανότητα μετάδοσης ροπής και πιο αθόρυβη λειτουργία

Αεροδυναμική
Το νέο Civic 1.6 i-DTEC διαθέτει μεγαλύτερα και διαφορετικής κλίσης εμπρός και πίσω σπόιλερ γιαπεραιτέρω μείωση της αντίστασης του αέρα και βελτίωση των αεροδυναμικώνεπιδόσεων και μείωση των εκπομπών CO2. Διαθέτει τις ίδιες ποδιές μαρσπιέ και ενεργέςγρίλιες αεραγωγού του μοντέλου Civic 2.2 i-DTEC που συμβάλλουν στη βελτίωση τηςαεροδυναμικής απόδοσης. Στις χαμηλές ταχύτητες, όπου η αεροδυναμική είναιλιγότερο κρίσιμη, οι γρίλιες παραμένουν ανοιχτές. Στις υψηλές ταχύτητες,κλείνουν για να επιτυγχάνεται βέλτιστη αεροδυναμική ισορροπία  και να μειώνεται η άνωση του εμπρόςτμήματος.  


Οδική συμπεριφορά
Στο Civic 1.6 i-DTEC έγιναν ρυθμίσεις στην εμπρός ανάρτηση με νέα σαϊλεντμπλόκ στα ψαλίδια πουβοηθούν στην αύξηση της εγκάρσιας ακαμψίας σύγκλισης κατά 24%. Αυτή η ρύθμισηαναδεικνύει τα χαρακτηριστικά του νέου κινητήρα με βελτιστοποίηση τηςγραμμικότητας, της ευστάθειας και της οδικής συμπεριφοράς ώστε να διατηρείται ησταθερότητα και ο έλεγχος κυρίως στις υψηλές ταχύτητες.

Βελτιώσεις εσωτερικού
Το νέο Civic 1.6-litre i-DTEC έχει υποστεί αρκετές βελτιώσεις γιαπεριορισμό των εισερχόμενων θορύβων στην καμπίνα κυρίως, χρησιμοποιώντας τοσύστημα Active Noise Cancellation (ANC), το οποίο σχεδιάστηκε για δραστική μείωση τωνχαμηλόσυχνων θορύβων στο εσωτερικό του. Μικρόφωνα καταγράφουν τους θορύβουςχαμηλών συχνοτήτων από το σύστημα κίνησης που εισέρχονται στην καμπίνα, καιαποστέλλουν σήμα στη μονάδα ελέγχου του ANC. Η μονάδα ελέγχου αποκρίνεταιαποστέλλοντας ένα ακριβές ηχητικό σήμα αντίστροφης φάσης στον ενισχυτή, πουοδηγεί τα ηχεία στις πόρτες και το subwoofer στο πίσω ράφι.

 

Οδηγοκεντρικό

Η σχεδίαση του εσωτερικού όλων των μοντέλων Civic είναι οδηγοκεντρική. Από το κάθισματου οδηγού, τα όργανα δείχνουν να τον αγκαλιάζουν και να τον τοποθετούν στοκέντρο της οδηγικής εμπειρίας, απόλυτα χαλαρό αλλά με πλήρη έλεγχο. Όλα ταχειριστήρια είναι άριστα τοποθετημένα και οι όποιες πληροφορίες θέλει ο οδηγός  είναι άμεσα διαθέσιμες.
Ο εσωτερικός σχεδιασμός του Civic είναι εμπνευσμένος από το κόκπιτ μαχητικών αεροσκαφών και των αγωνιστικών αυτοκινήτων, επιτρέποντας τηνεύκολη πρόσβαση και λειτουργία σε όλα τα χειριστήρια.

Ευρυχωρία, ευελιξία και άνεση
Το νέο Civic 1.6 i-DTEC διατηρεί τηνπρακτικότητα, την ευρυχωρία και την απαράμιλλη ευελιξία του Civic. Το αυτοκίνητο έχει την πιοευρύχωρη καμπίνα στην κατηγορία C, και κορυφαίο χώρο αποσκευών 401 L,που μπορεί να αυξηθεί κατά 76 Lπροσθέτοντας τον πρακτικό υποδαπέδιο θάλαμο. Προσφέρει 1431mm χώρο στην περιοχή των ώμων μεταξύ οδηγού και συνοδηγού και 795mm διαμήκη απόσταση (μεταξύ οδηγού και πίσω επιβατών).
Ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα υπάρχειαποθηκευτικός χώρος για 2 μπουκάλια 1L και 2 μπουκάλια 350ml. Πρίζα ρεύματος, είσοδοι USB και Aux-in περιλαμβάνονται. Για λόγουςευκολίας, οι αποθηκευτικοί χώροι είναι τοποθετημένοι στη φυσική γραμμή κίνησηςτου οδηγού.

Idle Stop
Το Civic 1.6 i-DTEC εφοδιάζεται στάνταρ με το σύστημα Idle Stop της Honda που μειώνει την κατανάλωση κατάπερίπου 5g/km και συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 94g/km. Εκπομπές CO2 κάτω από 100g σημαίνουν ότι το Civic καλύπτει πολλά φορολογικά κίνητρα. Όταν ο οδηγός σταματά και επιλέγεινεκρά στο κιβώτιο, ο κινητήρας σταματά αυτόματα και με το άφημα του συμπλέκτηκαι με την επιλογή μιας σχέσης επανεκκινεί αυτόματα.

 

Ασφάλεια 5 αστέρων στο Euro NCAP
Το 5θυρο Honda Civic  θεωρείται ως ένα από ασφαλέστερα αυτοκίνητατης Ευρώπης, σύμφωνα με τα αποτελέσματα των ανεξάρτητων crash tests του Euro NCAP. Η κορυφαία κατάταξη του Civic με 5 αστέρια στον τομέα της ασφάλειας αντανακλά τηδέσμευση της Honda στη συνολική ασφάλεια των οχημάτων, Οι μηχανικοί της Honda εστιάζουνόχι μόνο στην ασφάλεια των επιβατών αλλά και των άλλων χρηστών των δρόμων όπωςείναι οι πεζοί και οι δικυκλιστές.