Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου 2010

Αλλαγές στα ασφάλιστρα των Ι.Χ.



Της Έφης Καραγεώργου


Σας αρέσουν τα γρήγορα αυτοκίνητα και έχετε προτίμηση στο κόκκινο χρώμα, είστε δε μικρότερος από 35 χρονών; Τότε το ασφάλιστρο του Ι.Χ. σας θα είναι σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με εκείνον που έχει πατήσει τα 40 και οδηγεί ένα γκρι ή άσπρο σεντάν...
Στο εξής το ύψος των ασφαλίστρων στα Ι.Χ. θα καθορίζεται με βάση το μοντέλο, την ταχύτητα, την ενεργητική και παθητική ασφάλεια, και ακόμα θα εξαρτάται από το χρώμα του αυτοκινήτου, την ηλικία, το φύλο και το επάγγελμα του οδηγού.
Οι ελληνικές εταιρείες υιοθετούν πλέον τα ίδια μοντέλα υπολογισμού του ασφαλιστικού κινδύνου με αυτά που ισχύουν στις ΗΠΑ και την Ευρώπη. Είναι τα «παραμετρικά συστήματα τιμολόγησης» καθώς λαμβάνουν υπόψη τους σειρά από παραμέτρους προκειμένου να κοστολογήσουν το ασφάλιστρο που θα καταβάλλεται για το Ι.Χ.

Η νέα κοστολόγηση έχει να κάνει και με την αύξηση των κατώτατων ορίων αποζημίωσης που θα καταβάλουν στα θύματα τροχαίων οι ασφαλιστικές από την 1η Ιανουαρίου 2011 (στις 750.000 ευρώ ανά θύμα από 500.000 ευρώ μέχρι τώρα).
Όπως αναφέρουν ασφαλιστικοί πράκτορες, αλλάζουν πολλά στον τρόπο τιμολόγησης. Για παράδειγμα, μέχρι 35 ετών στις περισσότερες εταιρείες σήμερα ισχύει το βασικό ασφάλιστρο, ενώ στις ηλικίες 35-55 παρέχεται έκπτωση, καθώς στη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα οι περισσότεροι είναι οικογενειάρχες και συνεπώς πιο προσεκτικοί οδηγοί. Στις μεγαλύτερες ηλικίες το ασφάλιστρο αυξάνεται και πάλι, καθώς μειώνονται τα αντανακλαστικά του οδηγού.
Μία άλλη παράμετρος έχει να κάνει με την περιοχή που κινείται περισσότερο ο οδηγός. Δηλαδή, εκείνος που έχει π.χ. κόκκινο σπορ αυτοκίνητο και κινείται καθημερινά στο κέντρο της Αθήνας θα πληρώσει 700 ευρώ το χρόνο ασφάλιστρο, ενώ εκείνος που οδηγεί ένα άσπρο, μπλε ή γκρι σεντάν θα πληρώσει μόλις 400 ευρώ...
Εφεξής το πιο βασικό κριτήριο για τον υπολογισμό του ασφάλιστρου είναι το είδος του Ι.Χ. αν δηλαδή είναι πολυμορφικό, σπορ, τζιπ, κάμπριο κλπ., η ιπποδύναμη και η έκδοση του μοντέλου.
Σύμφωνα με μελέτες σε ΗΠΑ και Ευρώπη που στηρίζονται σε στατιστικές, τα πολυμορφικά οδηγούνται από οικογενειάρχες και έχουν τα μικρότερα ποσοστά σε ατυχήματα σε σχέση με τα GTI που οδηγούνται από νέους στην ηλικία.
Επίσης οι στατιστικές έχουν δείξει ότι τα περισσότερα ατυχήματα προκαλούνται από οδηγούς με κόκκινα αυτοκίνητα, καθώς τρακάρουν με μεγαλύτερη συχνότητα σε σχέση με τα άσπρα, μαύρα, μπλε Ι.Χ.!
Η ενεργητική και παθητική ασφάλεια του Ι.Χ. με βάση το σύστημα αξιολόγησης της Ε.Ε. , έχει να κάνει επίσης με την τιμολόγηση, αφού το όχημα που στα crash tests, συγκεντρώνει πολλά αστέρια ασφάλειας (με άριστα τα 5 αστέρια), έχει έκπτωση μέχρι και 10% στο ασφάλιστρό του.
Βέβαια, η κάθε εταιρεία θα ακολουθήσει τη δική της τιμολογιακή πολιτική, πάντα όμως συνυπολογίζοντας τα παραπάνω κριτήρια. Και αξίζει να σημειωθεί ότι οι γυναίκες οδηγοί θεωρούνται πιο προσεκτικές και για αυτό ανταμείβονται με χαμηλότερο ασφάλιστρο...
Πηγή:www.capital.gr