Πέμπτη 6 Μαρτίου 2014

Peugeot 308: Car of the Year 2014

 Έχοντας ήδη κερδίσει μια σειρά διακρίσεων από τον ειδικό τύπο σε όλη την Ευρώπη, το νέο Peugeot 308 κατέκτησε και το βαρυσήμαντο τίτλο του Car of the Year για το 2014!

 

 

Τα μέλη του οργανισμού Car of the Year ανακήρυξαν, στα πλαίσια της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου της Γενεύης, το νέο Peugeot 308, ως Αυτοκίνητο της Χρονιάς για το 2014. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη διάκριση που μπορεί να λάβει ένα νέο μοντέλο στην Ευρωπαϊκή Ήπειρο.

 

Το νέο Peugeot 308 επιβραβεύτηκε με 307 βαθμούς, εξασφαλίζοντας μεγάλη διαφορά σε σχέση με τη δεύτερη δημοφιλέστερη επιλογή των εκλεκτόρων του θεσμού που συνέλλεξε 223 βαθμούς.  

 

Όντας ένα εντελώς νέο μοντέλο, το Peugeot 308, αποτελεί την αιχμή του δόρατος για τη νέα δυναμική πορεία της γαλλικής μάρκας. Βασισμένο στην προηγμένη πλατφόρμα EMP2, χαρακτηρίζεται από το σημαντικά μειωμένο βάρος, στοιχείο που προσφέρει σημαντικά οφέλη τόσο στην οδηγική αίσθηση, όσο και την οικονομία καυσίμου. Το μοναδικής αισθητικής μινιμαλιστικό εσωτερικό, με την ονομασία i-cockpit φέρνει μια επανάσταση, όχι απλά σε αισθητικό επίπεδο, αλλά και όσον αφορά την ποιότητα και την εργονομία, με όλες τις λειτουργίες του οχήματος να ελέγχονται από μια οθόνη αφής 9,7 ιντσών. Εφοδιασμένο με σύγχρονους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, ποιο συμπαγές, με μεγαλύτερη ευρυχωρία (420 λίτρα χώρου αποσκευών), κορυφαία ποιότητα και υψηλή απόδοση, το νέο Peugeot 308 κατακτά την μικρομεσαία κατηγορία.

 

Λαμβάνοντας το βραβείο από τον πρόεδρο της επιτροπής, Hakan Matsonο Διευθύνων Σύμβουλος της Peugeot,Maxime Picatδήλωσε: «Με το νέο Peugeot 308 είμαστε πεπεισμένοι ότι καταφέραμε ένα άλμα στην κατηγορία και το βραβείο Car of the Year” του 2014 που παραλαμβάνω σήμερα στο όνομα όλων εκείνων που συνέβαλαν στη δημιουργία και το λανσάρισμα του μοντέλου, αποτελεί την καλύτερη επιβεβαίωση για αυτό.

 

Το νέο Peugeot 308 είναι το 4ο μοντέλο της μάρκας που κατακτά τη συγκεκριμένη διάκριση μετά τα 307 (2002), 405 (1988) και 504 (1969).


84η ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΓΕΝΕΥΗΣ: Τετράτροχη πανδαισία

 Από την σήμερα, η καρδιά της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας θα χτυπά στη Γενεύη. Μέχρι την 16η Μαρτίου, η ελβετική πόλη θα αποτελεί το παγκόσμιο κέντρο της αυτοκίνησης. Η μεγάλης εμβέλειας ετήσια Έκθεση Αυτοκινήτου, είναι αναμφισβήτητα το κορυφαίο γεγονός και φέτος στο χώρο του αυτοκίνητου.
Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες παρουσιάζουν εκεί ότι πιο καινούργιο ετοίμασαν τους τελευταίους μήνες οι σχεδιαστές τους. Και είχαν πολύ δουλειά…
Οι περίπου 700 χιλ. επισκέπτες θα απολαύσουν μία τετράτροχη πανδαισία, εκτίθενται 900 αυτοκίνητα, στο Εκθεσιακό Κέντρο Palexpo με τις 7 αίθουσες των 80.047 τ.μ. Η ζήτηση έφτασε τα 83.000 τ.μ., αλλά οι διοργανωτές δεν μπόρεσαν να ανταποκριθούν...
Στους εκθεσιακούς χώρους, υπάρχουν 260 εκθέτες με 700 εταιρείες από 31 χώρες. Συνολικά 146 παγκόσμιες και πανευρωπαϊκές πρεμιέρας καταγράφονται φέτος στη Γενεύη. Ωστόσο το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στις 40, που αφορούν οχήματα με εναλλακτικές μορφές ενέργειες και σχεδόν μηδενικούς ρύπους. Σε μια εποχή που τα υγρά καύσιμα κοστίζουν πολύ, αυτό το κάτι άλλο, κεντρίζει τον επισκέπτη και τον υποψήφιο αγοραστή. Η υβριδική τεχνολογία συνάντησε τα Watts και έστησαν στη Γενεύη ένα μεγάλο πάρτι…
Εκεί στην ελβετική πόλη, παρουσιάζονται αυτοκίνητα μικρά, μεσαία, μεγάλα, ονειρικά και πειραματικά. Με έμφαση την άνεση, την οικονομία την προστασία του περιβάλλοντος και βέβαια την ασφάλεια. Πιο χαμηλά, πιο χαμηλά, διαλαλούν όλοι για την κατανάλωση και οι αυτοκινητοβιομηχανίες την κατεβάζουν. Μαζί και το CO2, που επηρεάζει και τα δικά μας τέλη κυκλοφορίας. Το 7,2% των αυτοκινήτων που παρουσιάζονται εκπέμπουν κάτω από 95 γρ./χλμ.
Η κρίση δεν εμπόδισε περισσότερους από 10.000 εκπροσώπους τύπους να ετοιμάζονται έχοντας ένα βαρύ πρόγραμμα με 65 (!) συνεντεύξεις τύπου μέσα στις δύο δημοσιογραφικές ημέρες της έκθεσης.
O πόλεμος των εντυπώσεων φέτος μεταξύ των κατασκευαστών στο ουδέτερο ελβετικό έδαφος έχει ως στόχο την άλωση των καταναλωτών. Παρουσιάστε νέα μοντέλα γιατί … χανόμαστε φαίνεται να είναι το σύνθημα. Tο όπλο που χρησιμοποιείται επί το πλείστον είναι η αχαλίνωτη δημιουργικότητα, συνδυασμένη με γενναίες δόσεις τεχνολογίας! Το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, θέλει να εκμεταλλευτεί την κρίση που ξεθωριάζει. Σε άλλη γη, σε άλλα μέρη.
Πίσω από τους προβολείς που φωτίζουν τις λαμπερές δημιουργίες των κατασκευαστών, είναι φανερή η αδιάκοπη προσπάθεια εκ μέρους τους για την παρουσίαση καινοτόμων, αλλά και συνάμα πρακτικών ιδεών.
Στο ετήσιο διεθνές «ραντεβού» τους στην Ευρώπη, τα περισσότερα εργοστάσια έχουν κάτι καινούργιο να προτείνουν, παρουσιάζοντας τα πειραματικά τους μοντέλα ή τα νέα αυτοκίνητα παραγωγής τους.

ALFA ROMEO

Η Alfa Romeo παρουσιάζει στη Γενεύη τις ανανεωμένες εκδόσεις Quadrifoglio Verde των Giulietta (έχει και την 60η επέτειο της)  και Mito. Η Giulietta QV φοράει τον αλουμινένιο κινητήρα 1750 με τους 240 ίππους. Συνδυάζεται με το αναβαθμισμένο αυτόματο κιβώτιο TCT με το διπλό συμπλέκτη και τις 6 σχέσεις. Από πλευράς επιδόσεων 0-100 σε 6,6 δεύτερα και τελική 240.
H MiTo QV χρησιμοποιεί το Multiair 1.4 με 170 άλογα.

AUDI

Ξεχωρίζει η παρουσίαση του S1, ενός πανίσχυρου μικρού με δίλιτρο κινητήρα με 231 άλογα και τετρακίνηση.

BMW

Πολλά και ενδιαφέροντα τα μοντέλα των Βαυαρών, αρχής γενομένης, από τη σειρά 2 Active Tourer, το πρώτο μοντέλο με κίνηση μπροστά αλλά και το πρώτο MPV. Ακόμη η ανανεωμένη Χ3, που μεγάλωσε λίγο, αλλά και η σειρά 4 Gran Coupe, που πολλαπλασιάζει τις επιλογές για όσους θέλουν ένα οικογενειακό αυτοκίνητο με έντονα sport χαρακτηριστικά και την πρακτικότητα του πεντάθυρου.

CITROEN

Παρουσιάζει την έκδοση παραγωγής του Cactus. Το 4,16 μέτρων μίνι πολυχρηστικό έχει ιδιαίτερο στυλ που ενισχύεται κι άλλο από τα φουσκωτά προστατευτικά με αέρα (airbumps) που έχει περιφερειακά προκειμένου να υπάρχουν επιπτώσεις από μικρο-χτυπήματα. Σε περίοπτη θέση και η νέα γενιά του μικρού C1, ενώ ξεχωρίζει και Cross Tourer εκδοχή του C5 για όσους αναζητούν ένα περιπετειώδες limo βάγκον με off road αέρα.

FERRARI

Η California T συναρπάζει και μαγεύει με το υπέροχο ανοιχτό αμάξωμα αλλά και τον νέο υπετροφοδοτούμενο κινητήρα 3,8 λίτρων και 560 ίππων.

FIAT  

Παγκόσμια πρώτη για το Panda Cross. Εξωτερικά ξεχωρίζει από τα πρόσθετα αισθητικά στοιχεία του αμαξώματός του (πλαστικά και χρωμιωμένα), τις ακόμα πιο τονισμένες ποδιές μπροστά και πίσω, τα πιο φουσκωμένα φτερά, τις μεγαλύτερες ράγες οροφής και τις καινούργιες 15άρες ζάντες. Θα διατίθεται ως 0.9 TwinAir με 90 ίππους και ως diesel. Δίπλα του και το ανανεωμένο 500, με μικροαλλαγές στο σχεδιασμό και μεγαλύτερη γκάμα κινητήρων.

FORD

Το νέο Focus έχει πιο σύγχρονη και χαρακτηριστική εμφάνιση  και καινούργιους κινητήρες. Είναι το πρώτο μη υβριδικό, βενζινοκίνητο οικογενειακό αυτοκίνητο στην Ευρώπη που σπάει το φράγμα των 100 γραμμαρίων CO2 ανά χιλιόμετρο. Το Focus 99 g/km εφοδιάζεται με την ανανεωμένη έκδοση 100 ίππων του τρικύλινδρου 1.0 EcoBoost,
Θα διατίθεται όμως και με τον ολοκαίνουργιο EcoBoost των 1.500 κυβικών. Αυτός θα είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις, με 150 και 180 ίππους αντικαθιστώντας τον αντίστοιχο 1.600. Ταυτόχρονα θα υπάρχει και ο επίσης καινούργιος πετρελαιοκινητήρας 1.5 TDCi –και εδώ αντικαθίσταται ο αντίστοιχος 1.600  - επίσης σε δύο εκδόσεις με 95 και 120 ίππους. Συνολικά οι νέοι κινητήρες θα είναι μέχρι 19% πιο οικονομικοί σε σχέση με αυτούς που αντικαθιστούν.

HONDA

Ελαφρύ φρεσκάρισμα για το Civic, με επανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, πίσω κρύσταλλο και νέες αποχρώσεις μέσα. Από κοντά και το πρωτότυπο Civic Type-R, η έκδοση παραγωγής του οποίου αναμένεται το 2015. Το πρωτότυπο ελάχιστα πρέπει να διαφέρει από το μοντέλο παραγωγής, το οποίο θα έχει έναν turbo 2.000 κυβικών η απόδοση του οποίου θα είναι 320 ίπποι...


HYUNDAI  

Το Intrado Concept είναι ότι πιο σύγχρονο έχει να επιδείξει αυτή τη στιγμή η μάρκα σχεδιαστικά καθώς μιλάει τη γλώσσα «fluidic sculpture ΙΙ». Διαθέτει πλαίσιο από ανθρακονήματα ενώ οι μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματος κατασκευάστηκαν από ατσάλι υψηλής αντοχής. Το εσωτερικό είναι λιτό σχεδιαστικά, με κυρίαρχο το πορτοκαλί χρώμα, τις δερμάτινες επιφάνειες και τον LED πίνακα οργάνων.
Κάτω από το καπό, έχει τοποθετηθεί κινητήρας εναλλακτικού καύσιμου και συγκεκριμένα κυψελών υδρογόνου, ενώ θα διαθέτει μπαταρία ιόντων-λιθίου 36 kWh. Ο πλήρης ανεφοδιασμός του μοντέλου πραγματοποιείται σε μόλις λίγα λεπτά και η αυτονομία του φτάνει μέχρι και τα 600 χλμ.


JEEP

Εντυπωσιακή η τέταρτη γενιά του Cherokee. Με νέο μοντέρνο σχεδιασμό.Ως μέλος της οικογένειας FIAT χρησιμοποιεί και ιταλικούς κινητήρες. Όπως τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα Multijet II turbo, με 140 ίππους και μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή με 170 ίππους και αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων! Θα υπάρχουν επίσης και δύο βενζινοκινητήρες 2.4 και V6 3.2 λίτρων.
Ίσως ακόμη πιο ενδιαφέρον, έχει το νέο μικρό Jeep Renegade των μόλις 4,2 μ. , αποκλειστικά τετρακίνητο και με τους ιταλικούς κινητήρες των 0,9 TwinAir και 1.3 λίτρων diesel.

ΚΙΑ

Το νέο Soul EV κάνει το Ευρωπαϊκό ντεμπούτο του. Είναι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της μάρκας. Προσθιοκίνητο ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία υψηλής χωρητικότητας 27kWh ιόντων πολυμερών λιθίου. Η ισχύς προέρχεται από έναν 81,4kW ηλεκτροκινητήρα που παράγει 285 Nm ροπής. Έχει αυτονομία για περίπου 200 χιλιόμετρα οδήγησης με μία μόνο φόρτιση.


MERCEDES

Επιβλητική η νέα S-Class Coupe, ένα υπερπολυτελές αυτοκίνητο 5 μέτρων με βασικό κινητήρα τον V8 4.7 με τους 455 ίππους. Σαφώς πιο προσιτή η V-Class, αντικαταστάτης του Viano, με πολλές θέσεις και την γκάμα να ξεκινά από τα 2,1 λίτρα diesel.

MINI  

Στο φετινό Σαλόνι παρουσιάζεται το MINI Clubman Concept, το οποίο ενσαρκώνει μία νέα φιλοσοφία. Όντας 26 εκ. μακρύτερο και σχεδόν 17 εκ. φαρδύτερο από το υπάρχον MINI Clubman, το Concept ξεχωρίζει με το σοφιστικέ, cool στυλ και τη φινέτσα του. Τέσσερις πόρτες και πέντε καθίσματα προσφέρουν άφθονο ωφέλιμο χώρο, κατάλληλο για άτομα με δραστήριο lifestyle.
Ξεχωρίζει για τα κλασικά σχεδιαστικά στοιχεία MINI όπως εξαγωνική μάσκα, Side Scuttles, Black Band, κοντοί πρόβολοι και ελλειψοειδείς εμπρός και πίσω προβολείς, αναγνωρίσιμα από κάθε οπτική γωνία.

NISSAN

Ακόμη πιο ριζοσπαστικό το νέο Juke, με ανανεωμένο σχεδιασμό και βελτιωμένη αποδοτικότητα.

OPEL  

Κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Σαλόνι και είναι ένα καθαρόαιμο όχημα υψηλών επιδόσεων. Πρόκειται για το OPC EXTREME, 100 κιλά ελαφρύτερο από ένα συμβατικό Astra OPC χάρη στα εξαρτήματα από ανθρακονήματα. Με 300 άλογα.
Εκεί είναι και νεότερο μέλος της οικογένειας lifestyle μοντέλων πόλης το Adam Rocks, me μήκος 3,74 μ. και αστείρευτο κέφι για ζωή – μέσα και έξω από την πόλη. Με μία ηλεκτρική, αναδιπλούμενη, υφασμάτινη οροφή Swing Top στάνταρ και μοναδικά πλαστικά προστατευτικά αμαξώματος, εγκαινιάζει μία νέα, εξειδικευμένη κατηγορία της αγοράς. Είναι το πρώτο τρίθυρο mini-crossover πόλης με μήκος κάτω των 4.00 m Το Rocks, το οποίο είναι ψηλότερο κατά 15 χιλ.,  εκτός από τα νέα τολμηρά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά λανσάρει και νέο κινητήρα. Εφοδιάζεται με το νέο, τρικύλινδρο 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo της OPEL  με 115 ίππους.

PEUGEOT

Ένα από τα μοντέλα της γνωστής τριλογίας, είναι και το 108, ανανεωμένο και αυτό, το μοναδικό που αλλάζει και όνομα ή μάλλον νούμερο, αφήνοντας πίσω το 107. Κοντά του και το υπέρμετρα για τη κατηγορία του ευρύχωρο 308 SW που δέχεται στις αποσκευές 610 λίτρα.

RENAULT

Μαγνητίζει η νέα τρίτη κατά σειρά γενιά Twingo. Το μοντέλο αλλάζει προσανατολισμό και ποντάρει στο lifestyle. Υπάρχουν οι πολύ ωραίες καμπύλες του αμαξώματος, μαζί με τους χαρακτηριστικούς τετράγωνους προβολείς ομίχλης, ενώ το βασικό χαρακτηριστικό του νέου Twingo είναι ότι δείχνει πειστικά τρίθυρο αν και για πρώτη φορά στην ιστορία του είναι πεντάθυρο. Στο πισωκίνητο  αυτοκίνητο κάτω από το πίσω καπό θα βρουν θέση ο  900άρης Turbo των 90 ίππων, καθώς κι ένας τρικύλινδρος diesel.

SEAT

Δύναμη που φαίνεται έχει το Leon Cupra 280, το ισχυρότερο μοντέλο παραγωγής στην ιστορία της SEAT. Tο 280 δεν είναι τίποτα άλλο από την ιπποδύναμη του πανίσχυρου αυτού Leon. Η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους εμπρός τροχούς, ενώ είναι εξοπλισμένο με όλα τα σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα, από τα οποία ξεχωρίζει το DCC το οποίο ρυθμίζει την σκληρότητα της ανάρτησης. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 5΄΄7. Εξωτερικά, ξεχωρίζει από τις ζάντες των 19 ιντσών, τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων και τις μαύρες λεπτομέρειες του αμαξώματος.

SKODA  

Εντυπωσιακό το πρωτότυπο Vision C. Το μήκος του αμαξώματος είναι 4,7 μέτρα και το εκθεσιακό μοντέλο, φοράει κινητήρα TSi 1,4 λίτρων διπλού καυσίμου (βενζίνης-φυσικού αερίου). Πρόκειται, για έναν κινητήρα με CO2  μόλις 91 γρ./χλμ. Στη Γενεύη είναι όμως και η off road εκδοχή της Octavia Combi με αμάξωμα 33 χιλ. ψηλότερα από το έδαφος, 17άρες ζάντες και ηλεκτρουδραυλικό συμπλέτη Haldex 5ης γενιάς.

ΤΟΥΟΤΑ

Ανάμεσα στα πολλά και ενδιαφέροντα μοντέλα της TOYOTA διακρίνουμε και το νέο Aygo, που φυσικά όπως και τα άλλα δύο της συμπαραγωγής αλλάζει και αυτό. Ξεxωρίζει από τη νέα σε σχήμα V μάσκα που εναρμονίζεται με το Yaris και περισσότερο με το Auris. Κινητήρες οι γνωστοί τρικύλινδροι 1.0 και 1.2 με 68 και 82 ίππους αντίστοιχα.

VOLVO   

Η Volvo παρουσιάζει το τρίτο – και τελευταίο – από τα πρωτότυπα που αποκαλύπτουν το σχεδιαστικό ύφος της μάρκας για τα επόμενα χρόνια. Λέγεται VOLVO Concept Estate και, όπως δηλώνει το όνομά του, έχει φόρμα που παραπέμπει σε αμάξωμα estate ή wagon, όπως συνηθέστερα αποκαλείται.  
Η μεγάλη απόσταση από το ταμπλό έως τον εμπρός άξονα, η ιδιαίτερα κομψή σιλουέτα σε σκούρο καφέ χρώμα και η εντυπωσιακή γυάλινη οροφή, χαρίζουν μία πολύ δυναμική όψη στο Concept Estate. H εμπρός όψη του Concept Estate είναι ιδιαίτερα χαρακτηριστική, με το έντονα χαμηλωμένο καπό και τη γρίλια που δίνει την εντύπωση ότι αιωρείται. Ταυτόχρονα, τα φώτα ημέρας σε σχήμα Τ είναι πολύ χαρακτηριστικά και θα αποτελέσουν σχεδιαστική υπογραφή των Volvo στο μέλλον.  

VW  


Στη Γενεύη η VW παρουσιάζει το ανανεωμένο Polo αλλά και την  off road εκδοχή του, το CrossPolo, με κίνηση στους εμπρός τροχούς, πλαστικές προσθήκες και αισθητικές επεμβάσεις σε διάφορα σημεία του αμαξώματος, 17άρες ζάντες και αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Με καινούργιο τρικύλινδρο turbo κινητήρα 1.0 TSI, που με τη βοήθεια άμεσου ψεκασμού αποδίδει 95 άλογα. Με αυτόν θα εξοπλίζεται η έκδοση Polo TSI BlueMotion, που θα εκπέμπει, χάρη και στη βελτιωμένη αεροδυναμική όσο και στα «πράσινα» ελαστικά της, μόλις 94 γρ. CO2. Με στιλιστικές αναβαθμίσεις και πιο ισχυρούς κινητήρες παρουσιάζεται και το νέο Scirocco.