Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2014

Νέο Opel KARL: Μικρό και Ελκυστικό

Μικρό αλλά ευρύχωρο, εκθαμβωτικό και - το σημαντικότερο – απίστευτα προσιτό: αυτή είναι η πρόταση της Opel για όσους ενδιαφέρονται να αγοράσουν ένα βασικό μοντέλο από του χρόνου το καλοκαίρι. Το όνομά του: KARL, προς τιμή του γιου του ιδρυτή της εταιρίας. Οι πελάτες θα μπορούν να αποκτήσουν ένα ελκυστικό πεντάθυρο αυτοκίνητο μήκους 3,68m, με χώρους για πέντε άτομα πληρώνοντας κάτω από 10.000 Ευρώ. Επιπλέον, το νέο μοντέλο της οικογένειας Opel μπορεί να εφοδιάζεται με πολυάριθμες τεχνολογίες ασφάλειας, άνεσης και infotainment, απαράμιλλες στην κατηγορία. Στην καρδιά του KARL θα χτυπά ένας υπερσύγχρονος, χιλιάρης τρικύλινδρος κινητήρας τελευταίας γενιάς. Τα KARL, ADAM και Corsa θα αποτελέσουν την ισχυρότερη γκάμα μίνι και μικρών αυτοκινήτων Opel από το καλοκαίρι του 2015 – και τη νεαρότερη της αγοράς – που θα ικανοποιεί όλες τις ανάγκες και επιθυμίες.
«Μικρό, ζωηρό και με άποψη – το όνομα KARL εκφράζει τα προσόντα του αυτοκινήτου. Το νέο βασικό μοντέλο της Opel είναι ένα ώριμο αυτοκίνητο που απευθύνεται στην καρδιά και στο μυαλό,» εξηγεί ο CEO του Opel Group, Dr. Karl-Thomas Neumann. «Το KARL διαθέτει  τα κλασικά στοιχεία ενός Opel, από τον high-tech, αθόρυβο, χιλιάρη, τρικύλινδρο κινητήρα μέχρι το βραβευμένο σύστημα infotainment IntelliLink. Το Opel KARL είναι ιδανικό για όσους επιθυμούν ένα οικονομικό αυτοκίνητο που συνδυάζει καθημερινή χρηστικότητα με άνεση και σύγχρονες τεχνολογίες.»
Ζωηρές γραμμές και με άποψη
Στη εμπρός τμήμα του KARL διακρίνουμε το γνώριμο ‘χαμόγελο’ Opel που δημιουργείται από τη δυναμική χρωμιωμένη μπάρα με το έμβλημα της μάρκας. Από το πλάι, τρεις ακριβείς, έντονες γραμμές προσδιορίζουν το μικρότερο Opel. Το χαρακτηριστικό στοιχείο της ‘λεπίδας’ στα πλευρά του αμαξώματος δίνει το παρών στις πόρτες και παραπέμπει στην ανάγλυφη σχεδιαστική γλώσσα της Opel. Οι δύο ζωηρές γραμμές που διατρέχουν τις λαβές των θυρών δίνουν έμφαση στο δυναμικό, ποιοτικό χαρακτήρα. Μεγάλοι προβολείς και πίσω φώτα αναδεικνύουν τη ζωηρή εμφάνιση, διαμορφώνοντας μία συνολική σχεδίαση που προδίδει έμφαση στη λεπτομέρεια.
Τεχνολογίες και χαρακτηριστικά που ‘μιλάνε’ στη καρδιά
Ωστόσο, το σημαντικότερο είναι ότι: Το Opel KARL πέρα από την ελκυστική του εμφάνιση, θα εντυπωσιάσει και με τις ‘ενδότερες’ αρετές του. Κάτω από το καπό, παρουσιάζει με υπερηφάνεια την πιο προηγμένη τεχνολογία κινητήρων Opel. Ο νέος 1.0 ECOTEC με 55 kW/75 hp, ένας υπερσύγχρονος, χιλιάρης τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας με εντυπωσιακά αθόρυβη λειτουργία και απόδοση εξελίχθηκε ειδικά για το KARL. Οι οδηγοί μπορούν να ελέγχουν την ισχύ άριστα μέσω ενός σύγχρονου, ευκολόχρηστου πεντατάχυτου κιβωτίου. Το πλαίσιο και το σύστημα διεύθυνσης του KARL έχουν ρυθμιστεί με κριτήριο την εξαιρετική ασφάλεια και άνεση στην κορυφή της κατηγορίας του.
Σε αυτό το πνεύμα, το KARL θα εφοδιάζεται με πολυάριθμα χαρακτηριστικά ασφάλειας και άνεσης απροσδόκητα για τη συγκεκριμένη κατηγορία τιμής και η Opel θα μπορέσει και πάλι να προσφέρει υπερσύγχρονες τεχνολογίες σε προσιτές τιμές. Εκτός από το στάνταρ ESP με έλεγχο πρόσφυσης, ABS με Ηλεκτρονικό Κατανεμητή Πέδησης (Electronic Brake-force Distribution) και Hill Start Assist, που εμποδίζει την προς τα πίσω κύλιση του αυτοκινήτου κατά την εκκίνηση σε κεκλιμένη επιφάνεια, το KARL μπορεί να εφοδιάζεται με ένα ακόμα χαρακτηριστικό ασφάλειας με την Προειδοποίηση Απόκλισης από τη Λωρίδα Κυκλοφορίας - Lane Departure Warning. Με τη βοήθεια των εμπρός αισθητήρων της κάμερας που ‘σαρώνουν’ το δρόμο, προειδοποιεί τους οδηγούς με ηχητικό σήμα και ένα κίτρινο εικονίδιο που αναβοσβήνει στο ταμπλό οργάνων ότι άθελά τους αποκλίνουν από τη λωρίδα κυκλοφορίας.
Το KARL διαθέτει επίσης πρόγραμμα City mode που μειώνει την προσπάθεια του οδηγού στο τιμόνι μέσω ενός μπουτόν, μία λειτουργία ήδη γνωστή από τα ADAM και Corsa. Σε έναν άλλο τομέα τώρα, το Park Assist αποτρέπει τις ανεπιθύμητες προσκρούσεις στο παρκάρισμα εκδίδοντας μία ηχητική προειδοποίηση όταν το όχημα πλησιάζει σε εμπόδια κατά την οπισθοπορεία. Cruise control με περιοριστή ταχύτηταςδιασφαλίζει οδήγηση εντός των νόμιμων ορίων ταχύτητας, κάτι πολύ χρήσιμο στην κυκλοφορία της πόλης ή σε κατοικημένες περιοχές με όριο ταχύτητας 30 km/h. Οι προβολείς ομίχλης εγγυώνται βελτιωμένο φωτισμό σε αντίξοες καιρικές συνθήκες ενώ η ενσωματωμένη λειτουργία φωτισμού στροφών διασφαλίζει ασφαλέστερους ελιγμούς στο στρίψιμο για τον οδηγό και τους άλλους χρήστες των δρόμων.
Και η λίστα χαρακτηριστικών άνεσης, υποστήριξης και ασφάλειας KARL συνεχίζεται. Προαιρετικά θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα σε συνδυασμό με το θερμαινόμενο δερμάτινο τιμόνι παρέχουν ζεστασιά το χειμώνα. Οι καλοκαιρινές ημέρες μπορούν να γίνουν ακόμα πιο απολαυστικές με την προαιρετικήηλιοροφή.
Ελκυστικό και πρακτικό
Το μικρό Opel KARL δεν είναι ώριμο μόνο στον τομέα της άνεσης και της ασφάλειας. Η ευρύχωρη καμπίνα και το οδηγοκεντρικό cockpit του προσφέρουν στον οδηγό και τους επιβάτες μία αίσθηση ευρυχωρίας, ποιότητας και προσοχής στη λεπτομέρεια που μέχρι τώρα χαρακτήριζε αυτοκίνητα από ακριβότερες κατηγορίες. Οι ιδιοκτήτες του KARL θα μπορούν επίσης να είναι πλήρως συνδεδεμένοι με το βραβευμένοσύστημα infotainment IntelliLink της Opelπου επιτρέπει την άμεση ενσωμάτωση συσκευών Apple iOS & Android και φέρνει τον κόσμο ενός smartphone μέσα στο αυτοκίνητο.
Πέρα από την υπερσύχρονη τεχνολογία συνδεσιμότητας, το KARL είναι εξαιρετικά πρακτικό και ευρύχωρο παρά τις μικρές διαστάσεις του. Εξωτερικά, το KARL θα καταπλήξει από την πρώτη στιγμή με συνολικά δέκα διαφορετικές αποχρώσεις και διάφορα σχέδια ζαντών για ελαστικά 14 - 16 ιντσών. Επομένως το μικρότερο μοντέλο της Opel, που θα ολοκληρώσει τη γκάμα μικρών αυτοκινήτων της εταιρίας από του χρόνου το καλοκαίρι είναι  μία ελκυστική και πρακτική πρόταση με τιμή κάτω από 10.000 Ευρώ. 

Abarth 695 biposto: Tο «μικρότερο των supercars»

Η πίστα "Riccardo Paletti" στο Varano de' Melegari (Parma) επιλέχθηκε για την παρουσίαση στον διεθνή τύπο του νέου Abarth 695 biposto, που αποτελεί τον ιδανικό συνδυασμό ενός αυτοκίνητου δρόμου και ενός αγώνων, ή αλλιώς αποτελεί τη «μετάφραση» των αγώνων σε ένα αυτοκίνητο που φτιάχτηκε για καθημερινή χρήση. Τη χρονιά που το θρυλικό Fiat Abarth 695 γιορτάζει τα 50α του γενέθλια, η Abarth παρουσιάζει το νέο Abarth 695 biposto, το οποίο έκανε την επίσημη παρουσίαση του στο φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Διαθέσιμο για παραγγελίες από τον Ιούνιο αυτού του χρόνου, το σύγχρονο είδωλο της μάρκας έχει ήδη δεχτεί έναν αριθμό παραγγελιών που υπερκαλύπτουν την παραγωγή του παρόντος έτους.

Η επιτυχία του μοντέλου είχε προεξοφληθεί από τον μεγάλο ενθουσιασμό με τον οποίο υποδέχτηκαν το Abarth 695 biposto οι κυριότερες ευρωπαϊκές αυτοκινητικές εκδηλώσεις στις οποίες πήρε μέρος: Goodwood, Festival of Speed, LeMans Classic, Lignières Historique, Salon Privée. Για να μην αναφέρουμε και το Gumball 3000, μια φημισμένη εκδήλωση για υπεραυτοκίνητα η οποία, για πρώτη φορά, υιοθέτησε ένα επίσημο αυτοκίνητο: το 695 biposto. Τώρα το «μικρότερο των supercars» είναι έτοιμο να εξαπολύσει τους 190 ίππους του στους δρόμους της Ευρώπης, με τις πρώτες παραδόσεις να έχουν οριστεί για το τέλος του έτους.

Το υψηλής αδρεναλίνης αυτοκίνητο δημιουργήθηκε από την Officine Abarth στο Τορίνο, όπου η προσεγμένη κατασκευή από εξειδικευμένο προσωπικό και η προσοχή στη λεπτομέρεια, χαρακτηριστικά των ξεχωριστών αυτοκινήτων της Abarth, συναντούν την κορυφαία τεχνολογία των αγώνων.

Το 695 biposto είναι η επιτομή της φιλοσοφίας του Carlo Abarth – που συνοψίζεται στο σλόγκαν «Κυριακή στην πίστα και Δευτέρα στο γραφείο» – ο οποίος ήθελε να προσφέρει σε όλους την ευκαιρία να ζουν το πάθος τους κάθε μέρα, κάνοντας συνηθισμένα προϊόντα να είναι εξαιρετικά και κάνοντας συνηθισμένους ανθρώπους να αισθάνονται σαν οδηγοί αγώνων κάθε μέρα.

Η Abarth ήθελε να θέσει στον εαυτό της μια πρόκληση: να βρει την τέλεια ισορροπία σε ένα αυτοκίνητο, ώστε να εγγυάται στους δρόμους τα ίδια συναισθήματα που δημιουργεί το 695 Assetto Corse στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές πίστες στο Trofeo Abarth, και να το κάνει νόμιμο και ασφαλές.

Για να επιτευχθεί αυτό επιβλήθηκαν ριζικές επιλογές για την επίτευξη των στόχων και των εξαιρετικών επιδόσεων:
  • 190 ίπποι από τον κινητήρα 1.4 T-Jet, το πιο δυνατό Abarth που δημιουργήθηκε ποτέ, με ειδική ισχύ 139 ίππων/λίτρο, ένα απόλυτο ρεκόρ για αυτή την κατηγορία κινητήρων!
  • Βάρος μόλις 997 kg, με αναλογία βάρους/ίππο 5,2 kg/HP!
  • Επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε μόλις 5.9''!
  • 230 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα!
  • Εκπληκτική ευελιξία, χάρη στο περιορισμένο βάρος, φαρδύτερα μετατρόχια και μικρών διαστάσεων αμάξωμα με κοντό μεταξόνιο και περιορισμένο «πρόβολο».
Ο μόνος τρόπος να εγγυηθεί κανείς ότι αυτοί οι στόχοι του προγράμματος θα μπορούσαν να επιτευχθούν, ήταν να χρησιμοποιηθούν στοιχεία και τεχνολογίες δανεισμένα από τον κόσμο των αγώνων σε ένα αυτοκίνητο για καθημερινή χρήση στους δρόμους, με διακεκριμένο "DNA" ερχόμενο από την εμπειρία στις πίστες σε όλο τον κόσμο. Αυτό βοηθάει στο να είναι το Abarth 695 biposto «το μικρότερο των supercars». Ενδεικτικά, οι τεχνικές προδιαγραφές περιλαμβάνουν μεγάλο εμπρός intercooler, υψηλής απόδοσης κιτ εισαγωγής BMC, σύστημα εξαγωγής με ενεργό βαλβίδα Abarth από την Akrapovic, ρυθμιζόμενα αμορτισέρ Extreme Shox, σύστημα πέδησης από τη Brembo, «υπερελαφρές» ζάντες 18 ιντσών της OZ και rollbar από τιτάνιο από την Poggipolini.

Όπως και στα αγωνιστικά αυτοκίνητα, το εσωτερικό του 695 biposto είναι σχεδιασμένο για να προσφέρει την μέγιστη δυνατή εργονομία με ταυτόχρονη μείωση του βάρους. Γι' αυτόν ακριβώς το λόγο ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει καθίσματα Abarth Corsa από τη Sabelt, έγχρωμη οθόνη TFT 7" και λεπτομέρειες που τονίζουν το χαρακτήρα του 695 biposto.
 
Σχεδίαση με στόχο τις επιδόσεις

Το ξεχωριστό στιλ του Abarth 695 biposto είναι το αποτέλεσμα πολύ συγκεκριμένων απαιτήσεων: της εξασφάλισης των καλύτερων δυνατών επιδόσεων χωρίς να θυσιαστεί η χαρακτηριστική κομψότητα του ιταλικού στιλ και τα αναγνωρίσιμα εμβληματικά στοιχεία της σχεδίαση Abarth.

Το εξωτερικό του Abarth 695 biposto χαρακτηρίζεται από μερικά ελκυστικά και μυώδη στοιχεία: ο εμπρός προφυλακτήρας έχει πλήρως ανασχεδιαστεί για να εγγυηθεί την μέγιστη εισροή αέρα χάρη στην χρήση ανθρακονημάτων, όπως και στον πίσω προφυλακτήρα, που σμιλεύτηκε έτσι ώστε να βελτιστοποιήσει τη ροή αέρα και να φιλοξενήσει την εξάτμιση Abarth by Akrapovic. Οι δοκιμές στην αεροδυναμική σήραγγα είχαν ως αποτέλεσμα επανασχεδιασμό της πίσω αεροτομής, που τώρα είναι πιο «τονισμένη», ενώ η αποτελεσματική απαγωγή της θερμότητας από τα φρένα εξασφαλίζεται και από τη σχεδίαση των ζαντών αλουμινίου της OZ. Το αμάξωμα χαρακτηρίζεται από το ολοκαίνουργιο ματ χρώμα Performance Grey, και τονίζεται με τελειώματα τιτάνιου στο εμπρός καπό και τις χειρολαβές.

Στον πίσω χώρο -όπου δεν υπάρχουν καθίσματα- χαρακτηριστική είναι η επένδυση από ειδικό υλικό, το οποίο, όπως και το αμάξωμα, υπενθυμίζει το χρώμα και την υφή της ασφάλτου. Επιπρόσθετα, ένα δίχτυ ασφαλείας που κρατάει στη θέση τους τις αποσκευές και οι ζώνες ασφαλείας τεσσάρων σημείων συνδέονται με το rollbar. Και στις δυο περιπτώσεις υπάρχει ένα άρωμα αγώνων, αφού είναι κατασκευασμένα από τη Sabelt, διεθνές σήμα αναφοράς στον κόσμο των αγώνων και τεχνικό συνεργάτη πολλών επαγγελματιών οδηγών και ομάδων. Η ίδια εταιρεία έχει φροντίσει και τα εξαιρετικά καθίσματα.
 
Kits αναβάθμισης

Η λίστα των τεχνικών αναβαθμίσεων στα πλαίσια της προσωποποίησης για το 695 biposto εκφράζει την αγωνιστική του καταγωγή με ακόμη πιο ξεκάθαρο τρόπο: επιλέγοντας το kit "Racing Windows" εξοπλίζετε το αυτοκίνητο σας με σταθερά εμπρός παράθυρα με συρόμενα panels από polycarbonate, διαθέσιμα σε αυτοκίνητο δρόμου κανονικής παραγωγής για πρώτη φορά.

Μένοντας στο αντικείμενο «παγκόσμιες πρωτιές», το 695 biposto είναι το πρώτο αυτοκίνητο με νόμιμες προδιαγραφές για χρήση στο δρόμο που προσφέρεται με ένα κιβώτιο με dog rings, κάνοντας τις αλλαγές των ταχυτήτων προς τα πάνω τόσο γρήγορες και εύκολες που ο εξειδικευμένος οδηγός δεν χρειάζεται καν να χρησιμοποιήσει το συμπλέκτη. Αυτό το μοναδικό, αποκλειστικό χαρακτηριστικό, δημιουργήθηκε από την εμπειρία που η Bacci Romano απέκτησε σε πίστες όλου του κόσμου, είναι κατάλληλο για τους πολύ έμπειρους οδηγούς και προσφέρεται στο "Dog Ring" kit ως εναλλακτικό για το πεντατάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Για να εξασφαλίσει τη μοναδική αίσθηση ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου, το κιβώτιο dog-ring συνδυάζεται με ένα μηχανικό μπλοκέ διαφορικό, με ειδική κονσόλα στο ταμπλό και «τούνελ» από ανθρακονήματα, καθώς και ένα νέο, εξαιρετικής ακρίβειας «οδηγό» σε σχήμα Η για το μοχλό ταχυτήτων.

Η λίστα των τεχνικών και αποδοτικών αναβαθμίσεων δεν θα ήταν ολοκληρωμένη χωρίς ένα kit προορισμένο για την πίστα, αφιερωμένο στους οδηγούς που θέλουν να πάνε το δικό τους 695 biposto στο όριο: στο "track kit" περιλαμβάνονται τα καθίσματα Abarth Corse by Sabelt, οι ζώνες ασφαλείας 4 σημείων με έγκριση τύπου για αγωνιστική χρήση, ο ψηφιακός καταγραφέας δεδομένων MXL2 από την Aim για συνεχή παρακολούθηση και της παραμικρής πτυχής της απόδοσης του αυτοκινήτου και το ειδικό κράνος 695 biposto, επίσης  με έγκριση τύπου.
 
Κιβώτιο και κινητήρας

Με βάρος μόλις 997 kg και τον κινητήρα 1.4 T-Jet, που για πρώτη φορά αποδίδει 190 ίππους σε αυτοκίνητο δρόμου, το Abarth 695 biposto προσφέρει την καλύτερη αναλογία βάρους/ισχύος (5,2 κιλά/ίππο) και την καλύτερη επιτάχυνση (0–100 χλμ./ώρα σε 5.9") στην κατηγορία του, επιτυγχάνοντας τελική ταχύτητα η οποία φτάνει τα 230 χλμ./ώρα.

Πιο συγκεκριμένα, ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1.4 είναι χωρητικότητας 1.368 κ.εκ., 4κύλινδρος, 16βάλβιδος και είναι ο ίδιος που χρησιμοποιείται στο 695 Assetto Corsa για το Trofeo Abarth και στο μονοθέσιο της Formula 4. Στο 695 biposto, ο κινητήρας αποδίδει την μέγιστη ισχύ των 190 ίππων στις 5.500 στροφές και τη μέγιστη ροπή του των 250 Nm στις 3.000 στροφές.

Η ειδική ισχύς είναι 139 ίπποι/λίτρο, ένα απόλυτο ρεκόρ στην κατηγορία του κινητήρα αυτού, αλλά το χαρακτηριστικό που δημιουργεί την μεγαλύτερη έκπληξη είναι η ταχύτητα με την οποία ανταποκρίνεται το αυτοκίνητο στο πάτημα του γκαζιού.