Τρίτη 14 Δεκεμβρίου 2010

Ελληνικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2011



Ο τίτλος στην Giulietta

Η εκδήλωση έγινε στη «Τεχνόπολις» του Δήμου Αθηναίων (αίθουσα Κωστής Παλαμάς» σε μια πολύ ωραία ατμόσφαιρα. Οι καλεσμένοι από το χώρο του αυτοκινήτου εξέφρασαν την συγκρατημένη αισιοδοξία τους για το μέλλον της αγοράς το 2011, η οποία πηγάζει από τα νέα μέτρα της Κυβέρνησης αναφορικά με την απόσυρση και τους μειωμένους φόρους.
H Alfa Romeo Giulietta συγκέντρωσε την προτίμηση των περισσότερων εκλεκτόρων. Εξαιρετική ήταν η πορεία και του Chevrolet Spark που κατέκτησε πανάξια τη δεύτερη θέση , αφήνοντας στην 3η θέση το Audi A1 που επικράτησε του 4ου Nissan Juke.  Στην εκδήλωση απονεμηθήκαν τρία ακόμη ειδικά βραβεία. Το Βραβείο «Value for Money» που κατέκτησε Chevrolet Spark, το βραβείο «Ασφάλεια» που πήγε στη Mercedes-Benz και το βραβείο «Φιλικότητα προς το περιβάλλον» που πήγε στη Fiat για τον κινητήρα TwinAir.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

Alfa Romeo Giulietta  237
Chevrolet Spark        163
Audi A1                    106
Nissan Juke               103
Volvo S60/V60          98
Honda CR-Z              91
Citroen C3/DS3         87
Opel Meriva              49
Suzuki Swift               47
Mitsubishi ASX          45
Mini Countryman        24
Το SEAT Ibiza πρώτο στην λίστα των “πράσινων“ αυτοκινήτων



Κατά την χρονική περίοδο Ιανουάριου – Οκτωβρίου 2010, η SEAT παρουσίασε εξαιρετικά αποτελέσματα σχετικά με τις ταξινομήσεις αυτοκινήτων με εκπομπές χαμηλότερες των 130g CO2/km που σημείωσε, καταδεικνύοντας με αυτόν τον τρόπο την αφοσίωση της Ισπανικής μάρκας στην προστασία του περιβάλλοντος.
Σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε η εταιρεία ερευνών TNS στην Ισπανία, το SEAT Ibiza κατατάσσεται πρώτο μεταξύ των ταξινομημένων αυτοκινήτων με εκπομπές λιγότερες από 130g CO2/km, με 24.047 ταξινομήσεις, ενώ και συνολικά η SEAT ως μάρκα έρχεται πρώτη στις ταξινομήσεις αυτοκινήτων αυτής της κατηγορίας ρύπων με 42.029 ταξινομήσεις.
Η έρευνα αποκαλύπτει επίσης πως ένα στα δύο ταξινομημένα αυτοκίνητα SEAT εκπέμπει λιγότερο από 130g CO2/km και στην περίπτωση του Ibiza, επτά στα δέκα ταξινομημένα αυτοκίνητα κατατάσσονται στην κατηγορία των “πράσινων αυτοκινήτων”.
Παρά την υπάρχουσα οικονομική ύφεση οι ταξινομήσεις της SEAT, στην κατηγορία των «πράσινων αυτοκινήτων», αντιστοιχούν στο 43% των συνολικών ταξινομήσεων για το πρώτο δεκάμηνο του 2010 και αποδεικνύουν με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο την περιβαλλοντική συνείδηση της μάρκας.
FIAT 500 TWINAIR TURBO


Μικρό στο μάτι...

Το μοναδικό δικύλινδρο αυτοκίνητο παραγωγής είναι πλέον διαθέσιμο. Λίγα κυβικά, πολλά άλογα προσαρμοσμένα σε ένα γνωστό trendy όχημα.

Ένας κινητήρας ξεκινά: ήχος κοινότοπος, καθημερινός. Ένα αυτοκίνητο λειτουργεί, μια διαδρομή αρχίζει. Ποτέ δεν άντεχα το στατικό, τα στάσιμο, το ακίνητο. Κάτι που ξεκινάει με θέλγει. Ότι φεύγει με ταξιδεύει. Με τούτο το μικρό αυτοκίνητο πραγματικά σου αλλάζει η διάθεση. Και πάνω απ΄όλα, ο ήχος του κινητήρα ΔΕΝ είναι κοινότοπος...
Με την οικονομική κρίση να απλώνεται, απαιτούνται ριζοσπαστικές λύσεις. Οι Ιταλοί μοιάζουν να έπεσαν στη μαρμίτα της ανάπτυξης. Ζουν στους δικούς τους ρυθμούς, σχεδιάζοντας το παρόν, που αποτελεί την επένδυση για το μέλλον. Πήραν την τάση της εποχής, το downsizing, και την εφάρμοσαν σε υπερθετικό βαθμό. Δημιούργησαν έναν κινητήρα μόλις στα 875 κ.εκ. Οι κύλινδροι είναι δύο και μας φέρνουν θύμησες από το 500αράκι το παλιό, το αυθεντικό, αν θέλετε, που μεσουράνησε τη δεκαετία του ’60 και λίγο μετά. Τα άλογα δεν ξεπερνούσαν τότε τα 23 . Σήμερα έχουμε 85! Ο ήχος αντίστοιχος, αλλά πώς να περιγράψουμε το κροτάλισμά του, αφού στη σύγχρονη εποχή δεν υπάρχουν παραστάσεις από ανάλογο μοτέρ. Ο κινητήρας νέος, αλλά η τεχνολογία MultiAir γνωστή. Η πεταλούδα γκαζιού καταργείται, όπως και ο εκκεντροφόρος εισαγωγής, ενώ χρησιμοποιείται μια υδραυλική μονάδα ανεξάρτητη για κάθε κύλινδρο, με στόχο την καλύτερη πλήρωση των θαλάμων.
Σήμερα η προσέγγιση αλλάζει: τότε το 500 ήταν ένα λαϊκό αυτοκινητάκι που έπρεπε να είναι προσιτό. Σήμερα το 500 είναι μόδα, και μάλιστα ακριβή, με χαμηλό ωστόσο κόστος χρήσης.
Στο δρόμο, το 500 δεν διαφέρει και πολύ σε σχέση με τα τετρακύλινδρα αδέλφια του. Μόνον όταν ο κινητήρας δουλεύει στο “ρελαντί” ή κοντά στο όριο περιστροφής του, καταλαβαίνεις ότι είναι δικύλινδρος. Τότε είναι που γίνεται περισσότερο αντιληπτός ο “πριονωτός” ήχος. Οι κραδασμοί δεν πέρασαν ποτέ στην καμπίνα, χάρη στη ράβδο εξισορρόπησης που χρησιμοποιείται και, μόνο αν ανοίξεις το καπό, θα διαπιστώσεις πως όντως υπάρχουν. Ανάλογα, η καλή μόνωση κλείνει την πόρτα στο θόρυβο. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 11΄΄, με τη μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου να ευνοεί την τελική ταχύτητα, που φθάνει τα 173 χλμ./ώρα, αλλά και την κατανάλωση, η οποία, πέφτει στα 4,1 λίτρα/100 χλμ. Σε αυτό συμβάλλει και το σύστημα Start & Stop. Η εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση, αποδείχτηκε έμπρακτα στον διαγωνισμό οικονομίας που διοργανώθηκε στην παρουσίαση του μοντέλου, στη Λίμνη Πλαστήρα. Με επίκεντρο το εξαιρετικό ξενοδοχειακό συγκρότημα KAZARMA.
Με τα 95 γρ./χλμ. CO2 που εκπέμπει, σε καμιά περίπτωση δεν μπορείτε να παραβλέψετε την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας που σας προσφέρει. Πρέπει να όμως να σκεφτείτε και τα (από) 13.650 ευρώ που κοστίζει...