Τρίτη 14 Δεκεμβρίου 2010

FIAT 500 TWINAIR TURBO


Μικρό στο μάτι...

Το μοναδικό δικύλινδρο αυτοκίνητο παραγωγής είναι πλέον διαθέσιμο. Λίγα κυβικά, πολλά άλογα προσαρμοσμένα σε ένα γνωστό trendy όχημα.

Ένας κινητήρας ξεκινά: ήχος κοινότοπος, καθημερινός. Ένα αυτοκίνητο λειτουργεί, μια διαδρομή αρχίζει. Ποτέ δεν άντεχα το στατικό, τα στάσιμο, το ακίνητο. Κάτι που ξεκινάει με θέλγει. Ότι φεύγει με ταξιδεύει. Με τούτο το μικρό αυτοκίνητο πραγματικά σου αλλάζει η διάθεση. Και πάνω απ΄όλα, ο ήχος του κινητήρα ΔΕΝ είναι κοινότοπος...
Με την οικονομική κρίση να απλώνεται, απαιτούνται ριζοσπαστικές λύσεις. Οι Ιταλοί μοιάζουν να έπεσαν στη μαρμίτα της ανάπτυξης. Ζουν στους δικούς τους ρυθμούς, σχεδιάζοντας το παρόν, που αποτελεί την επένδυση για το μέλλον. Πήραν την τάση της εποχής, το downsizing, και την εφάρμοσαν σε υπερθετικό βαθμό. Δημιούργησαν έναν κινητήρα μόλις στα 875 κ.εκ. Οι κύλινδροι είναι δύο και μας φέρνουν θύμησες από το 500αράκι το παλιό, το αυθεντικό, αν θέλετε, που μεσουράνησε τη δεκαετία του ’60 και λίγο μετά. Τα άλογα δεν ξεπερνούσαν τότε τα 23 . Σήμερα έχουμε 85! Ο ήχος αντίστοιχος, αλλά πώς να περιγράψουμε το κροτάλισμά του, αφού στη σύγχρονη εποχή δεν υπάρχουν παραστάσεις από ανάλογο μοτέρ. Ο κινητήρας νέος, αλλά η τεχνολογία MultiAir γνωστή. Η πεταλούδα γκαζιού καταργείται, όπως και ο εκκεντροφόρος εισαγωγής, ενώ χρησιμοποιείται μια υδραυλική μονάδα ανεξάρτητη για κάθε κύλινδρο, με στόχο την καλύτερη πλήρωση των θαλάμων.
Σήμερα η προσέγγιση αλλάζει: τότε το 500 ήταν ένα λαϊκό αυτοκινητάκι που έπρεπε να είναι προσιτό. Σήμερα το 500 είναι μόδα, και μάλιστα ακριβή, με χαμηλό ωστόσο κόστος χρήσης.
Στο δρόμο, το 500 δεν διαφέρει και πολύ σε σχέση με τα τετρακύλινδρα αδέλφια του. Μόνον όταν ο κινητήρας δουλεύει στο “ρελαντί” ή κοντά στο όριο περιστροφής του, καταλαβαίνεις ότι είναι δικύλινδρος. Τότε είναι που γίνεται περισσότερο αντιληπτός ο “πριονωτός” ήχος. Οι κραδασμοί δεν πέρασαν ποτέ στην καμπίνα, χάρη στη ράβδο εξισορρόπησης που χρησιμοποιείται και, μόνο αν ανοίξεις το καπό, θα διαπιστώσεις πως όντως υπάρχουν. Ανάλογα, η καλή μόνωση κλείνει την πόρτα στο θόρυβο. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 11΄΄, με τη μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου να ευνοεί την τελική ταχύτητα, που φθάνει τα 173 χλμ./ώρα, αλλά και την κατανάλωση, η οποία, πέφτει στα 4,1 λίτρα/100 χλμ. Σε αυτό συμβάλλει και το σύστημα Start & Stop. Η εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση, αποδείχτηκε έμπρακτα στον διαγωνισμό οικονομίας που διοργανώθηκε στην παρουσίαση του μοντέλου, στη Λίμνη Πλαστήρα. Με επίκεντρο το εξαιρετικό ξενοδοχειακό συγκρότημα KAZARMA.
Με τα 95 γρ./χλμ. CO2 που εκπέμπει, σε καμιά περίπτωση δεν μπορείτε να παραβλέψετε την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας που σας προσφέρει. Πρέπει να όμως να σκεφτείτε και τα (από) 13.650 ευρώ που κοστίζει...

Δεν υπάρχουν σχόλια: