Παρασκευή 15 Ιουνίου 2012

Ford 1.0 EcoBoost: ‘Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς’


Ο νέος 1.0 EcoBoost της Ford Motor – που λανσαρίστηκε με μεγάλη επιτυχία με το Focus στην Ευρώπη – κατέκτησε τον τίτλο ‘Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς’ 2012. 

Ο μικρός, υψηλής τεχνολογίας 3-κύλινδρος κινητήρας κατέκτησε δύο ακόμα βραβεία – ‘Καλύτερος Νέος Κινητήρας’ και ‘Καλύτερος Κινητήρας στην Κατηγορία Κάτω του 1.0L’ – τα οποία απένειμε το περιοδικό Engine Technology International και βασίστηκαν στην ψηφοφορία 76 συντακτών του ειδικού τύπου από 35 χώρες από όλο τον κόσμο.

Είναι η πρώτη φορά που η Ford κερδίζει τον τίτλο ‘Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς’ στην 13-χρονη ιστορία του θεσμού. Επιπλέον, ο 1.0 EcoBoost συγκέντρωσε την υψηλότερη βαθμολογία στην ιστορία των βραβείων.

«Ανεβάσαμε τον πήχη απίστευτα ψηλά όταν ξεκινήσαμε το σχεδιασμό του κινητήρα» δήλωσε ο Joe Bakaj, Ford vice president, Global Powertrain. «Θέλαμε να συνδυάζει εντυπωσιακή κατανάλωση, εκπληκτικές επιδόσεις , αθόρυβη λειτουργία και πολιτισμένο χαρακτήρα – και όλα αυτά από μία πολύ μικρή, 3-κύλινδρη μονάδα».

«Η ομάδα έδωσε λύση σε μία φαινομενικά ανέφικτη πρόκληση με μία συναρπαστική καινοτομία» πρόσθεσε ο Bakaj. «Έτσι γεννήθηκε μία μονάδα που άλλαξε τους κανόνες του παιχνιδιού για τους βενζινοκινητήρες σε όλο τον κόσμο».

Ο Dean Slavnich, πρόεδρος του θεσμού βραβείων ‘Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς’ και εκδότης του περιοδικού Engine Technology International δήλωσε: «Είναι μία νίκη που αρμόζει σε έναν πραγματικά ξεχωριστό κινητήρα».

Ο κινητήρας – μικρός για να χωρά στις διαστάσεις  μιας κόλλας χαρτιού A4 – σχεδιάστηκε στα τεχνικά κέντρα της Ford στο Dunton (Βρετανία) και το Merkenich (Γερμανία). Κατασκευάζεται στα εργοστάσια της Ford στην Κραϊόβα (Ρουμανία) και στην Κολωνία (Γερμανία).

Ο 1.0 EcoBoost  χρησιμοποιεί υπερσυμπιεστές χαμηλής αδράνειας για άμεση απόκριση στις εντολές του γκαζιού από τις χαμηλές στροφές και για πλούσια ισχύ όταν οι στροφές ανεβαίνουν στις 248.000 RPM

Μεταξύ των καινοτομιών του 1.0 EcoBoost είναι:

·         Μία πολλαπλή εξαγωγής, χυτή στην κυλινδροκεφαλή, μειώνει τη θερμοκρασία των καυσαερίων ώστε να επιτυγχάνεται η βέλτιστη αναλογία καυσίμου-αέρα σε μία ευρύτερη γκάμα στροφών

·         Ένα μοναδικό μπλοκ από χυτοσίδηρο συνεισφέρει στην προθέρμανση του κινητήρα ταχύτερα από ένα συμβατικό αλουμινένιο μπλοκ περιορίζοντας κατά περίπου 50% την απαιτούμενη ενέργεια για την προθέρμανση για μείωση της κατανάλωσης

·         Δύο βασικοί ιμάντες κίνησης στον κινητήρα τοποθετούνται σε 'μπάνιο' λαδιού συμβάλλοντας στην πιο αθόρυβη και αποδοτικότερη λειτουργία του κινητήρα

·         Η 'έκκεντρη' διάταξη του κινητήρα μειώνει τους κραδασμούς καταργώντας την ανάγκη χρησιμοποίησης ενεργοβόρου αντικραδασμικού άξονα

Ο κινητήρας 1.0 EcoBoost έκανε το ντεμπούτο του φέτος στο Focus στην Ευρώπη και αργότερα μέσα στη χρονιά θα διατίθεται με τα C-MAX και B-MAX. Ο 1.0 EcoBoost θα διατίθεται με μοντέλα της Ford στην Αμερική και σε Ασία και Αφρική από του χρόνου.

Το νέο Focus 1.0 EcoBoost 100 PS προσφέρει την καλύτερη κατανάλωση στην κατηγορία 4,8 l/100 km με εκπομπές CO2 109 g/km. Η έκδοση 125 PS καταναλώνει 5,0 l/100 km με εκπομπές CO2 114 g/km.

Στον πρώτο του πλήρη μήνα πωλήσεων σε όλη την Ευρώπη, υπήρξαν περισσότερες από 4.700 παραγγελίες για ένα Focus 1.0 EcoBoost, που αποτελούν το ένα τέταρτο όλων των παραγγελιών Ford Focus στις 19 παραδοσιακές Ευρωπαϊκές αγορές της Ford.

Η Ford Ευρώπης σκοπεύει να τριπλασιάσει την ετήσια παραγωγή οχημάτων εφοδιασμένων με αποδοτικούς βενζινοκινητήρες EcoBoost σε περίπου 480.000 μέχρι το 2015, από τις 141.000 μονάδες το 2011. Η εταιρία εκτιμά ότι από αυτά πάνω από 300.000 αυτοκίνητα θα εφοδιάζονται με 1.0 EcoBoost.

Το βραβείο ‘Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς’ απονέμει μία ομάδα 76 διακεκριμένων δημοσιογράφων του ειδικού τύπου από 35 χώρες από όλο τον κόσμο. Η κριτική επιτροπή αξιολογεί τομείς όπως οδηγησιμότητα, επιδόσεις, οικονομία, αθόρυβη λειτουργία και επιτυχημένη εφαρμογή προηγμένης τεχνολογίας. Η δημοτικότητα του 1.0 EcoBoost του χάρισε 28% περισσότερους βαθμούς από τον πλησιέστερο ανταγωνιστή και την υψηλότερη βαθμολογία από οποιονδήποτε άλλο κινητήρα στην ιστορία του θεσμού.

«Το γεγονός ότι μία τρικύλινδρη μονάδα κινεί ένα όχημα όπως το Ford Focus με τέτοια ευκολία αποδεικνύει ότι το μέλλον είναι πολύ ελπιδοφόρο για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης» δήλωσε ο Slavnich του περιοδικού Engine Technology International. «Η ισχύς, η απόκριση και η πολύ καλή κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες είναι η ‘κορυφή του παγόβουνου’ όταν πρόκειται για το συγκεκριμένο κινητήρα και γι αυτό που προσφέρει στους οδηγούς σήμερα. Συγχαρητήρια στη Ford!»

Υπήρξαν και άλλα εγκωμιαστικά σχόλια για τον 1.0 EcoBoost.

«Αν το downsizing είναι το μέλλον, τότε δεν υπάρχει καλύτερο παράδειγμα από αυτό τον κινητήρα. Ίδια ισχύς με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.6L που αντικαθιστά και υψηλότερη ροπή για αναβαθμισμένη οδηγησιμότητα» δήλωσε ο Βρετανός δημοσιογράφος John Simister.

Με καλή ροπή στις χαμηλές στροφές αυτός ο high-tech τρικύλινδρος turbo προσφέρει τις επιδόσεις ενός μικρού turbo diesel, αλλά χωρίς το θόρυβο και τους κραδασμούς» δήλωσε Christophe Congrega of French-based L’Automobile Magazine.

Δεν υπάρχουν σχόλια: