Τρίτη 17 Ιουλίου 2012

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το Volvo Ocean Race 2011-12


·       Μεγάλος νικητής του αγώνα το σκάφος της Groupama

·       Αναμφίβολα το πιο συναρπαστικό Volvo Ocean Race όλων των εποχών

·       Καταρρίφθηκαν όλα τα ρεκόρ δημοσιότητας, προβολής και επισκεψιμότητας στην ιστορία του Volvo Ocean Race ενώ παράλληλα πρωτοφανή ήταν τα έσοδα του αγώνα

·       Η σελίδα του αγώνα στο Facebook κατέγραψε περισσότερους από 200.000 fans



Μετά από σχεδόν εννέα ολόκληρους μήνες στη θάλασσα, ο ιστιοπλοϊκός μαραθώνιος του Volvo Ocean Race 2011-12 ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία! Τελευταία πράξη του 39.270 ναυτικών μιλίων αγώνα, το 9ο και μικρότερο από τα υπόλοιπα σκέλος του, από το Lorient της Γαλλίας στο Galway της Ιρλανδίας καθώς και η τελευταία - επίσης βαθμολογούμενη - παράκτια ιστιοδρομία, που ακολούθησε. Ο 11ος αγώνας της σειράς των Volvo Ocean Race ήταν αναμφίβολα ο πιο συναρπαστικός απ' όλους, στην 39χρονη ιστορία του θεσμού! Ταυτόχρονα, ήταν σίγουρα και ο πιο επιτυχημένος επικοινωνιακά για τις δύο εταιρείες "ιδιοκτήτριες" του θεσμού, τη Volvo Car Corporation και το Volvo Group.



Οι τέσσερις πρώτες ομάδες τερμάτισαν πολύ κοντά η μία στην άλλη, ενδεικτικό του έντονου ανταγωνισμού, με το τελικό αποτέλεσμα να κρίνεται κυριολεκτικά στο τελευταίο σκέλος του αγώνα. Μεγάλος νικητής – αν και πρωτοεμφανιζόμενο - το Γαλλικό σκάφος της Groupama με skipper τον Γάλλο Φρανκ Καμμάς (Franck Cammas), που συγκέντρωσε συνολικά 253 βαθμούς.



Στη δεύτερη θέση, με 231 βαθμούς, τερμάτισε το σκάφος της CAMPER με πλήρωμα τη διάσημη ιστιοπλοϊκή ομάδα Emirates Team New Zealand και skipper τον Αυστραλό Κρις Νίκολσον (Chris Nicholson). Τρίτο με 226 βαθμούς, τερμάτισε το σκάφος της PUMA Ocean Racing by Berg με skipper τον Αμερικανό Κεν Ριντ (Ken Read). Στις τρεις επόμενες θέσεις τερμάτισαν με τη σειρά τα σκάφη των Team Telefonica, Abu Dhabi Ocean Racing και Team Sanya, με 213, 131 και 51 βαθμούς αντίστοιχα.



To Volvo Ocean Race 2011-12 εκτός των γενικά δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στους τέσσερις ωκεανούς απ' όπου πέρασε, είχε να αντιμετωπίσει και την κακή παγκόσμια οικονομική συγκυρία, τον κίνδυνο της πειρατείας στον Ινδικό ωκεανό αλλά και τις μεγάλες ζημιές που παρουσίασαν τα περισσότερα από τα σκάφη. Οι τελευταίες ήταν απόρροια των υψηλών ταχυτήτων, της έντονης καταπόνησης των σκαφών λόγω της ιδιαίτερα ανταγωνιστικής ιστιοπλοΐας - κυριολεκτικά στο όριο - και των ρίσκων που έπαιρναν οι ομάδες, στην προσπάθειά τους για την κατάκτηση της νίκης, ενώ φυσικά και ο παράγων τύχη είχε τη δική του συμμετοχή.



Παρ' όλες τις αντιξοότητες το εφετινό Volvo Ocean Race αποδείχθηκε ο πιο επιτυχημένος αγώνας όλων των εποχών, με εκατομμύρια επισκέπτες να απολαμβάνουν τη φιλοξενία στα ειδικά θεματικά πάρκα που είχαν στηθεί από τους διοργανωτές σε κάθε λιμάνι που συμμετείχε! Χαρακτηριστικά, στο Galway της Ιρλανδίας, τελευταίο λιμάνι του αγώνα, οι επισκέπτες στις 9 μέρες λειτουργίας του θεματικού πάρκου ξεπέρασαν τις 900.000!



Αντίστοιχα επιτυχημένη ήταν και η προβολή του αγώνα από τα Μ.Μ.Ε. και κυρίως το διαδίκτυο. Με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία να ανακοινώνονται σε μερικές εβδομάδες, όλα δείχνουν ότι τα online άρθρα γύρω από το Volvo Ocean Race 2011-12 ήταν υπερδιπλάσια σε σχέση με τον προηγούμενο αγώνα ενώ ανάλογη ήταν και η αύξηση στη θέαση ιστοσελίδων στο επίσημο website του αγώνα. Με επίσημα στοιχεία διαθέσιμα μόνο για τα πρώτα 7 σκέλη του αγώνα – από τα 9 συνολικά – το επίσημο website του αγώνα είχε 109 εκατομμύρια page views, 91% περισσότερες από τις συνολικές page views του αγώνα του 2008-09.



Παράλληλα, την ίδια περίοδο είχαν δημοσιευτεί περισσότερα από 51.000 άρθρα σε μεγάλα websites, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 70% σε σχέση με τον προηγούμενο αγώνα. Στο Facebook, περισσότεροι από 200.000 ήταν οι fans ενώ η εφαρμογή Race Tracker, που έδινε τη δυνατότητα να ακολουθεί κάποιος τον αγώνα live σε 24ωρη βάση, είχε περισσότερους από 16 εκατομμύρια μοναδικούς επισκέπτες και περισσότερες από 234 εκατομμύρια page views.



Το επόμενο Volvo Ocean Race 2014-15 θα ξεκινήσει και πάλι από το Αλικάντε της Ισπανίας. Υπάρχουν σχέδια για αντικατάσταση του τύπου του σκάφους που χρησιμοποιήθηκε στους τελευταίους τρεις αγώνες – Volvo Open 70 – από ένα άλλο τύπο σκάφους που επίσης θα διακρίνεται από ενιαίο σχεδιασμό για όλες τις ομάδες αλλά θα είναι σημαντικά φθηνότερο στην κατασκευή του. Στόχος είναι ο προϋπολογισμός για κάθε ομάδα να μην ξεπεράσει τα 12–15 εκατομμύρια ευρώ, από περίπου 25 εκατομμύρια που ήταν το αντίστοιχο ποσό για το Volvo Ocean Race 2011-12. Με τα νέα οικονομικά δεδομένα αναμένεται ο αριθμός των ομάδων που θα συμμετάσχουν τόσο στο επόμενο Volvo Ocean Race 2014-15 όσο και σε αυτό που θα ακολουθήσει, να είναι τουλάχιστον οκτώ. Υπενθυμίζεται ότι για λόγους που έχουν να κάνουν τόσο με τον καλύτερο προγραμματισμό όσο και την πληρέστερη κάλυψη του αγώνα από τα Μ.Μ.Ε., ο ιδανικός αριθμός των σκαφών που συμμετέχουν στο Volvo Ocean Race είναι έξι έως δέκα το πολύ.



Τον επόμενο μήνα αναμένεται να οριστικοποιηθεί ο σχεδιασμός του νέου σκάφους και να ξεκινήσει η κατασκευή του σχετικού καλουπιού. Τον Δεκέμβριο θα ανακοινωθεί η διαδρομή που θα ακολουθήσει το Volvo Ocean Race 2014-15, με τις πόλεις-λιμάνια που ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν να είναι πάρα πολλές και την τελική επιλογή να γίνεται τους επόμενους μήνες! Τον Ιούνιο του 2013 θα έχουμε την ολοκλήρωση του πρώτου σκάφους, με τα υπόλοιπα να ακολουθούν με ρυθμό περίπου ένα σκάφος κάθε επτά εβδομάδες. Η εκκίνηση του Volvo Ocean Race 2014-15 θα δοθεί στα τέλη του 2014.


Δεν υπάρχουν σχόλια: