Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2014

Kia GT4 Stinger 315 ίππων


Ένα υψηλής ισχύος σπορ αυτοκίνητο εστιασμένο στη σχέση μεταξύ οδηγού και μηχανής έκανε το παγκόσμιο ντεμπούτο το 2014 στο North American InternationalAuto Show
Διαμόρφωση 2+2 θέσεων, 315 υπερτροφοδοτούμενοι ίπποι και εξατάχυτο μηχανικόκιβώτιο κάνουν το GT4 Stinger «εργαλείο» απευθυνόμενο στους ενθουσιώδεις οδηγούς.
Το GT4 Stinger εμπνεύστηκε από τους «gearheads» στο σχεδιαστικό τμήμα της Kiaστην πόλη Irvine της Καλιφόρνιαγενέτειρα εικονικών πρωτοτύπων, όπως τοTrack'ster και το Cross GT.

 

Aαναπολώντας τις ένδοξες μέρες των καθαρόαιμωνοικονομικώνσπορ αυτοκίνητων, η Kia Motors Αμερικής (KMAπαρουσίασε στο North American InternationalAuto Show (NAIAS), το πιο επιθετικό πρωτότυπο αυτοκίνητο της μάρκαςτο GTStingerΗ εντυπωσιακή νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Kia κινείται σε μια νέα τολμηρή κατεύθυνση με την εισαγωγή του GTStingerΤο νέο πρωτότυπο ανεβάζει το πήχη των επιδόσεων, με έναπισωκίνητο  2+2 σπορ αυτοκίνητο που φέρνει τον άνθρωπο σε απόλυτη αρμονία με την μηχανή ,στο δρόμο ή στην πίστα. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το GTStinger είναι το «άγριο παιδί» της Καλιφορνέζικης ομάδα σχεδιασμού της Kiaγενέτειρας το 2012 του προκατόχου τουconcept car Track'sterOπως και το Track'ster, η αγωνιστική του διάθεση είναι εμφανής!

 

«Η χαρά της οδήγησης ήταν η νούμερο ένα προτεραιότητα στο σχεδιασμό του GTStinger»δήλωσε ο Tom Kearns, επικεφαλής σχεδιαστής, του Αμερικάνικου Σχεδιαστικού Κέντρου της Kia(KDCA) . " Είναι ένα 2+2 σπορ αυτοκίνητο που μπορεί να ξεχωρίσει στις συνθήκες καθημερινής οδήγησης, ενώ επίσης νιώθει «σαν το σπίτι του» στην πίστα. Πρόκειται για την αγνότητα, την απλότητα και τη διαχρονικότητα. Το GTStinger είναι μια ιστορική αναδρομή στις ημέρες όπου η οδήγηση ενός αυτοκινήτου ήταν μια έντονη εμπειρία που δεν φιμωνόταν με ηλεκτρονικάβοηθήματα".

 

Παίρνοντας θάρρος από την επιτυχία της Kia εντός πίστας σε σειρά αγώνων του «Pirelli WorldChallenge» συμμετέχοντας με ένα ζευγάρι υπερτροφοδοτούμενων  GTS-class Optima, η ομάδα σχεδιασμού της Kia Αμερικής, προσέγγισε τον σχεδιασμό του GTStinger έχοντας σαν γνώμονατην μείωση του βάρους, τη λειτουργικότητα και την καθαρόαιμη οδηγική απόλαυση. Το πρωτότυπο αποφεύγει τα πολυτελή στολίδια των παραδοσιακών  Grand Touring οχημάτων και αγκαλιάζει την βασική εμπειρία της πραγματικής επαφής με το όχημα. «Αν κάποιος ρωτήσει αν ηKia έχει την δυνατότητα να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο σαν το GTStinger» σημείωσε οKearns «θα επισήμανα απλά ότι η Kia συμμετέχει σε αγώνες (και κερδίζει) με αντιπάλους μερικέςαπό τις πιο θρυλικές μάρκες επιδόσεων του κόσμου".

 

H Kia Racing και ο συνεργάτης Kinetic Motorsports κατέκτησαν το «Grand-Am Continental TireSports Car Challenge Drivers and Team Championships» το 2012 με το Forte Koup και ετοιμάζουν τα υπερτροφοδοτούμενα Optima για συμμετοχή  στο «Pirelli World Challenge» του2014 για τρίτη συνεχή χρονιά, μετά από την κατάκτηση της 2ης θέσης στο πρωτάθλημα κατασκευαστών το περασμένο έτος.

 

Δύναμη, Ισορροπία και Επιδόσεις

Κάτω από το χαμηλό σφηνοειδές καπό του GTStinger βρίσκεται ένας βελτιωμένοςυπερτροφοδοτούμενος κινητήρας της Kia 2,0 λίτρων βενζίνης, άμεσου ψεκασμού (GDI-T),τετρακύλινδρος, με εντυπωσιακή απόδοση 315 ίππων. "Τα αγωνιστικά μας Optimaχρησιμοποιούν τον ίδιο κινητήρα που μπορεί να αποδώσει πάνω από 400 ίππους" είπε ο Kearns"Γιατί λοιπόν να μην να μην εφοδιάσουμε το πρωτότυπό μας με λίγη από την δύναμη που τόσο πολύ αρέσει στον κόσμο;”

 

Αυτή η ισχύς περνάει στο δρόμο μέσω εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου με κοντή κλιμάκωση και μεταδίδεται στους πίσω τροχούς, που είναι εφοδιασμένοι με ελαστικά Pirelli P-Zero διαστάσεων275/35R/20, ενώ οι εμπρός τροχοί διαθέτουν Pirelli P-Zero 235/35R/20 που εγγυώνταιπρόσφυση και αντοχή στα δυναμικά φορτία. Η ζάντα 20ιντσών διαθέτει κεντρικό μπουλόνι καιείναι από αλουμινίου και ανθρακονήματα για αυξημένη αντοχή και μειωμένο βάρος. Μέσα από τους τεράστιους τροχούς διακρίνονται τα φρένα Brembo Gran Turismo δύο τεμαχίων, 15ιντσών,με διάτρητους δίσκους και τετραπίστονες δαγκάνες με ισχυρή δύναμη επιβράδυνσης .

 

Το αμάξωμα του GTStinger σε μεταλλικό χρώμα «Ignition Yellow» που θυμίζει γλυπτό είναι εφοδιασμένο με ​​ανεξάρτητη ανάρτηση με διπλά ψαλίδια. Με μικρότερο μεταξόνιο (2,618m) και συνολικό μήκος (4,310m) από ένα sedan Forte, πλάτος (1,889m) φαρδύτερο από ένα Cadenzaκαι με ύψος οροφής (1,249m) σχεδόν 23 εκατοστά χαμηλότερο από ένα Kia Rio, είναι προφανές ότι το GTStinger έχει απειλητική εμφάνισηΖυγίζει μόλις 1.303 κιλά με σχεδόν τέλεια κατανομή βάρους 52% εμπρός και 48% πίσω. Το GTStinger διαθέτει επίσης μια κοντή κρεμαγιέρα γιαάμεση απόκριση και έλεγχο χωρίς συμβιβασμούς.

 

Απλότητα στον Σχεδιασμό

Οι σχεδιαστές, σαν γνώστες της σχεδιαστικής φιλοσοφίας που καθορίζεται από Kia MotorsCorporation και τον πρόεδρο & διευθύνων σύμβουλο σχεδιασμού Peter Schreyer, αναγνώρισαν αμέσως τα κύρια χαρακτηριστικά του GTStingerΗ μορφή της σιλουέτας του GTStinger είναι απλή αλλά και ισχυρή. Η τελευταία τάση του εταιρικού σχεδιασμού της Kia έχει την μάσκα να βρίσκεται χαμηλά στο έδαφος για μέγιστη ψύξη του κινητήρα και την επαγωγή ψυχρού αέρα. Η μάσκα διαθέτει ένα πολυεπίπεδο μαύρο περίγραμμα με ανοιχτόχρωμο τελικό περίγραμμα, ενώ τα κάθετα τοποθετημένα φωτιστικά σώματα LED διαθέτουν δίπλα τους διακριτικούς αεραγωγούς για την ψύξη των εμπρός φρένων. Μία αεροτομή από ανθρακονήματα τοποθετημένη κάτω από τονεμπρός προφυλακτήρα παρέχει επιπλέον κάθετη δύναμη όταν το αυτοκίνητο κινείται με μεγάλη ταχύτητα και κρατά τα εμπρός ελαστικά του GTStinger σε σταθερή επαφή με την άσφαλτο .

 

Το μακρύ καπό ανεβαίνει απαλά και καλύπτει ανάγλυφα τους εμπρός θόλους των τροχώνδημιουργώντας δύο προεξέχοντα μυώδη φτερά πάνω από τα μπροστινά ελαστικά. Δύο κομμάτια χρώμιο προσθέτουν οπτικό ενδιαφέρον στο εμπρός καπό.

Οι διαφανείς κολώνες Α παρέχουν ορατότητα πάνω από 270 μοίρες από το κάθισμα του οδηγού. Οι οριζόντιες σχισμές στις κολώνες Α συνεισφέρουν στη μείωση του βάρους και την βελτίωση της ορατότητας προς τα έξω. Τιμώντας το πρωτότυπο Kia Soul, ο σχεδιασμός της οροφής δίνει την αίσθηση ότι αιωρείται και στηρίζεται μόνο από τις κολώνες Cπροσδίδοντας επιθετική εμφάνιση στο προφίλ. «Είναι σαν το GTStinger να φοράει γυαλιά ηλίου γύρω- γύρω» σημειώνει Kearns.Ο σχεδιασμός των πλαϊνών μαρσπιέ έχει ενσωματωμένους αεραγωγούς για την ενίσχυση της ροής αέρα προς τα πίσω φρένα.

 

Το πλαϊνό πίσω μέρος του αμαξώματος διευρύνεται για να καλύψει τους θόλους των μεγάλων τροχών με πλάτος 27της PirelliΤο οπίσθιο γυάλινο κάλυμμα ανοίγει για να αποκαλύψει τοναποθηκευτικό χώρο και τις άνω βάσεις των πίσω αμορτισέρ. Τα πίσω φώτα LED φωτίζουν μέσα από ένα ενιαίο μαύρο πάνελ ακριβώς πάνω από τις απολήξεις της εξάτμισης στον πίσω προφυλακτήρα.

 

Το εσωτερικό είναι προσεγμένο και πρακτικό. Μια ελαφριά έλξη στις αλουμινένιες χειρολαβές είναι αρκετή για να ανοίξει τις απίστευτα ελαφριές πόρτες με το μεγάλο εύρος, και να μπεις στα εμπνευσμένα από τους αγώνες bucket καθίσματα με την δερμάτινη επένδυση. Στο δάπεδο δεν υπάρχει μοκέτα αλλά μόνο ένας ελαστικός τάπητας κάτω από τα πεντάλ αλουμινίου. Μπροστάαπό τον οδηγό βρίσκεται το χοντρό σε πάχος τιμόνι σε σχήμα «D» και ο πίνακας οργάνων μεκόκκινο LED φωτισμό με μεγάλο στροφόμετρο και ένδειξη της επιλεγμένης ταχύτητας στο κιβώτιο. Σε ανάμνηση των αγωνιστικών αυτοκινήτων του παρελθόντος οι εσωτερικές λαβές των θυρών έχουν αντικατασταθεί από κόκκινους ιμάντες έλξης. Το GTStinger διατίθεται χωρίς την πολυτέλεια ενός ηχοσυστήματος. «Το ηχοσύστημα βρίσκεται κάτω από το καπό και ηχεία είναι οι εξατμίσεις" είπε ο KearnsΟι ήχοι από τις εξατμίσεις ελευθέρας ροής καυσαερίων του GT4Stinger είναι η καλύτερη μουσική στα αυτιά όλων όσων λατρεύουν την σπορ οδήγηση.

 

Αν και δεν υπάρχουν σχέδια για να μπει στην παραγωγή αυτό το πρωτότυπο, η Kia έχει μια  παράδοση κατά την οποία τα οχήματα παραγωγής έχουν αρκετές ομοιότητες με τα πρωτότυπα που προηγήθηκαν και το GTStinger είναι μια πιθανή και ιδιαίτερα προκλητική ματιά για τομέλλον της Kia. Όταν ρωτήθηκε ο Kearnsσε ποιόν απευθύνεται το GTStinger, εκείνος απάντησε σαρκαστικά:  «Είναι ένας εντελώς εγωιστικός σχεδιασμός. Η ομάδα σχεδιασμού σεKCDA είναι γεμάτη από «gearheads» και λάτρεις της σπορ οδήγησης  και το GTStinger είναι το ιδανικό αυτοκίνητο αυτό το είδος οδηγών".


Δεν υπάρχουν σχόλια: