Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου 2014

Peugeot 308: Θέτει νέα μέτρα σύγκρισης



Μοντέρνο, δυναμικό, με κορυφαία ποιότητα και χαρακτηριστικά που δημιουργούν ένα σύνολο που ξεπερνά τις προσδοκίες, το νέο Peugeot 308 έρχεται να συγκινήσει τόσο τις αισθήσεις όσο και τη λογική των αγοραστών. Συνδυάζεται με την ανάληψη της μάρκας από νέα αντιπροσωπεία, η οποία ανήκει στον Όμιλο Συγγελίδη.

Οι σχεδιαστές και μηχανικοί της Peugeot δημιούργησαν ένα σπουδαίο, μοντέρνο πεντάπορτο μοντέλο.Χρησιμοποιώντας τη νέα πλατφόρμα EMP2 (Efficient Modular Platform 2) της εταιρίας, το νέο Peugeot 308 έχει συμπαγείς διαστάσεις (μήκος 4,25 μ.) και πολύ χαμηλότερο βάρος σε σχέση με τον προκάτοχό του (-140 κιλά).

Η επιλογή ενός προηγμένου εσωτερικού με πρωτοποριακά όργανα και το νέο ηλεκτρονικό i-Cockpit της Peugeot,προσφέρουν απολαυστικές οδηγικές εμπειρίες!
Το νέο Peugeot 308 ανήκει στην στρατηγικής σημασίας κατηγορία των μικρομεσαίων μοντέλων της αγοράς (C- segment) η οποία αντιπροσωπεύει το 1/3 των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Πρόκειται για μια δυναμική και πολύ ανταγωνιστική αγορά στην οποία τα πεντάπορτα μοντέλα (hatchbacks) παραμένουν η πιο δημοφιλής επιλογή αμαξώματος. Το νέο Peugeot 308 τοποθετείται στην αγορά ως μια δυνατή και διαφορετική εναλλακτική πρόταση, της οποίας η φιλοσοφία εστιάζεται σε τέσσερις ενότητες-κλειδιά:
 Οικονομία

Σχεδιασμός

Οδηγική απόλαυση

Ποιότητα

Με μήκος 4,25 μ., το 308 είναι το πιο συμπαγές πεντάπορτο μοντέλο της κατηγορίας. Επίσης, είναι το χαμηλότερο (με ύψος 1,46 μ.) και το φαρδύτερο (με πλάτος 1,80 μ.).
Οι πρόβολοι του αμαξώματος, εμπρός και πίσω, έχουν μειωθεί, σαν συνέπεια της χρήσης της νέας πλατφόρμαςEMP2. Έτσι, κατέστη δυνατή η τοποθέτηση των τροχών κοντά στις τέσσερις γωνίες του αμαξώματος. Αυτά ταχαρακτηριστικά, χαρίζουν στο 308, αφενός μια δυναμική στάση στο δρόμο και αφετέρου υπόσχονται ένα ευρύχωρο εσωτερικό.

Τα 420 λίτρα του συνολικού όγκου του χώρου αποσκευών του 308 συνιστούν ρεκόρ για την κατηγορία. Το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης (το οποίο βρίσκεται στα 691 χλστ. από το έδαφος) και το ευρύ άνοιγμα της πίσω πόρτας (1068 χλστ.) κάνουν την φόρτωση και την διευθέτηση των αντικειμένων εύκολη υπόθεση. Η αναδίπλωση του πίσω καθίσματος μπορεί να αυξήσει τον όγκο του χώρου αποσκευών μέχρι και στα 1309 λίτρα.

Μείωση βάρους κατά 140 κιλά και καινοτόμες επιλογές

Με μειωμένο το βάρος του κατά 140 κιλά, το νέο Peugeot 308 είναι επίσης και το ελαφρύτερο μοντέλο στην κατηγορία του. Για να επιτύχουν αυτή την επίδοση οι σχεδιαστές της εταιρίας χρησιμοποίησαν ως αφετηρία τη νέα πλατφόρμα ΕΜΡ2, η οποία επιτρέπει μια ριζοσπαστική μείωση βάρους κατά 70, περίπου, κιλά με τρεις βασικούς τρόπους:

Με τη χρήση νέων τύπων χάλυβα, συνθετικών υλικών και αλουμινίου (μείωση βάρους κατά 27 κιλά). Το 76% της πλατφόρμας είναι κατασκευασμένο από χάλυβα υψηλής και υπερυψηλής αντοχής. Ο χώρος του εφεδρικού τροχού είναι φτιαγμένος αποκλειστικά από συνθετικά υλικά.

Με καινοτόμες αλλαγές στη διαδικασία συναρμολόγησης (μείωση βάρους κατά 10 κιλά). Κολλήσεις με λέιζερ,χρήση θερμής μορφοποίησης επιφανειών και  πλαστικοποιήσεις μεταβλητού πάχους.

Με την βελτιστοποίηση του συνολικού σχεδιασμού (μείωση βάρους κατά 33 κιλά).


Επιπλέον 70 κιλά εξοικονομήθηκαν και με άλλους τρόπους. Το βάρος κάθε εξαρτήματος βελτιστοποιήθηκε, χωρίς να επηρεαστεί αρνητικά η συμπεριφορά και η αντοχή του. Τα μπροστινά φτερά και το καπό είναι φτιαγμένα από αλουμίνιο, μια επιλογή που συνήθως εφαρμόζεται στην κατασκευή πολυτελών αυτοκινήτων.

Η χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής και άλλων πρωτοποριακών υλικών, καθώς και ο επανασχεδιασμός των εξαρτημάτων επέτρεψαν την αξιοσημείωτη μείωση του βάρους. Για παράδειγμα, οι εσωτερικές μπάρες ασφαλείας των θυρών είναι φτιαγμένες από χάλυβα υπερυψηλής αντοχής, κάτι που μείωσε το βάρος τους κατά 15 κιλά. Οι σκελετοί των καθισμάτων εμπρός και πίσω, έχουν ξανασχεδιαστεί και το βάρος τους μειώθηκε κατά 14 κιλά. Νέου τύπου ηχοαπορροφητικά και μονωτικά υλικά χρησιμοποιούνται, εξοικονομώντας άλλα 9 κιλά. Για πρώτη φορά η πίσω πόρτα είναι φτιαγμένη από θερμοπλαστικό. Αυτό το υλικό, το οποίο είναι ελαφρύ αλλά και στιβαρό, μειώνει το συνολικό βάρος της πέμπτης πόρτας κατά τρία κιλά.

Κορυφαίος αεροδυναμικός σχεδιασμός χάριν της οικονομίας

Το νέο Peugeot 308 επωφελείται από την έξοχη αεροδυναμική του και την προσοχή που έχει δοθεί στην κάθε λεπτομέρεια της κατασκευής του. Με συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) 0,28 συγκαταλέγεται ανάμεσα στα καλύτεραhatchback της κατηγορίας. Οι ελεγχόμενοι αεραγωγοί και αεροφράκτες που βρίσκονται στο κάτω μέρος της πλατφόρμας ΕΜΡ2, διαμορφώνουν μιαν ολοκληρωμένη, επίπεδη κάτω επιφάνεια η οποία συμβάλλει τα μέγιστα στην πολύ καλή αεροδυναμική επίδοση του αυτοκινήτου. Τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά, καθώς και η μείωση του συνολικού του βάρους, είναι οι κύριοι παράγοντες για τη μείωση του περιβαλλοντικού «αποτυπώματος» του αυτοκινήτου.

Κομψό και δυναμικό, το νέο Peugeot 308 έχει ισορροπημένες αναλογίες. Χαρακτηρίζεται από καθαρές γραμμές οι οποίες ακολουθούν την μηχανολογική του δομή, δημιουργώντας μιαν στιβαρή εμφάνιση και έναν ιδανικό συγκερασμό κομψότητας, σπορ χαρακτήρα και υψηλής ποιότητας.

Στο ρύγχος δεσπόζει η μεγάλη, κεντρική μάσκα, μέσα σε χρωμιωμένο πλαίσιο, η οποία παραπέμπει σε αυτοκίνητα ακριβότερης κατηγορίας. Διαθέσιμοι είναι προβολείς τεχνολογίας LED, στοιχείο που αποτελεί πρωτιά για την κατηγορία. Είναι λεπτοί, εκφραστικοί (θυμίζουν μάτια γάτας) και αποτελούν χαρακτηριστικό γνώρισμα της εμφάνισης του αυτοκινήτου.

Στο κάτω μέρος του μπροστινού προφυλακτήρα υπάρχει μια φαρδιά εισαγωγή αέρα που πλαισιώνεται από τους προβολείς ομίχλης οι οποίοι ενσωματώνονται μαζί με τους δείκτες κατεύθυνσης (φλας) σε ένα χρωμιωμένο πλαίσιο.

Η πίσω όψη τονίζει το πλάτος του αυτοκινήτου, ενισχύοντας την αίσθηση σταθερότητας που αποπνέει το νέο 308.Η πίσω πόρτα φέρει την ίδια ακμή που διατρέχει και τα πλάγια του αμαξώματος, ενώ μια δεύτερη οριζόντια γραμμή κοντά στη βάση της πίσω πόρτας, την κάνει να φαίνεται ακόμα πιο φαρδιά και καταδεικνύει το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης.

Τα πίσω φωτιστικά σώματα ενισχύουν την τεχνολογικά προηγμένη και δυναμική εικόνα του νέου Peugeot 308. Πάνω σε αυτά συνεχίζονται οι καμπύλες του αμαξώματος, ενώ τα LED στο εσωτερικό τους σχηματίζουν τα… νύχια του λιονταριού από το ιστορικό λογότυπο της Peugeot! Τα πίσω φώτα είναι τεχνολογίας LED σε όλα τα επίπεδα εξοπλισμού του 308 (άλλη μια πρωτιά για την κατηγορία!).

Τέλος οι γραμμές του νέου Peugeot 308 επωφελούνται από την νέα σύνθεση, αλλά και τεχνική βαφής, η οποία επιτρέπει άψογη επικάλυψη του χρώματος και παράλληλα κορυφαία λάμψη και αντοχή του χρώματος.  

Το νέο Peugeot 308 πρωτοπορεί και σε ό,τι αφορά στο εσωτερικό του: προσφέρει στον οδηγό το μοναδικό i-Cockpit, ώστε πέρα από μια ιδιαίτερα ελκυστική εικόνα να επιτρέπει μια πρωτόγνωρη ευκολία χειρισμών.

Αποτελείται από τέσσερα ολοκληρωμένα εξαρτήματα: ένα μικρής διαμέτρου τιμόνι, έναν υψηλά τοποθετημένο πίνακα οργάνων (έτσι ώστε ο οδηγός να μπορεί να παίρνει τις απαραίτητες για τη λειτουργία του αυτοκινήτου πληροφορίες, χωρίς να αποσπάται η προσοχή του από τον δρόμο) και μια, επίσης υπερυψωμένη, κεντρική κονσόλα πάνω στην οποία δεσπόζει μια ευμεγέθης οθόνη αφής 9,7’’. Η συγκεκριμένη οθόνη προσφέρει κεντρικό, ολοκληρωμένο έλεγχο όλων των επιμέρους λειτουργιών του αυτοκινήτου, όπως του συστήματος κλιματισμού, του ηχοσυστήματος, του συστήματος πλοήγησης, κ.τ.λ. Αυτή η διάταξη του πίνακα οργάνων και της οθόνης για τις δευτερεύουσες λειτουργίες, δίνει στον οδηγό μια πανοραμική, άμεση ανάγνωση των πληροφοριών που αφορούν στο αυτοκίνητο. Η ουσιαστική απουσία διακοπτών σε συνδυασμό με τη χρήση κορυφαίας ποιότητας υλικών, δίνει στην σχεδίαση του ταμπλό μια καθαρότητα που κανένα άλλο μοντέλο δεν διέθετε μέχρι σήμερα. Το κουμπί χειρισμού του ηχοσυστήματος περιβάλλεται από ένα δακτύλιο λευκού φωτός, ενώ η υποδοχή του CD ακριβώς δίπλα του, υπογραμμίζεται από μια λεπτή χρωμιωμένη μπάρα, όπως και στα οικιακά συστήματα Hi Fi. Όλα αυτά τα συστατικά του εσωτερικού διακόσμου του νέου 308 (όπως π.χ. τα ηχεία του –προαιρετικού- ηχοσυστήματος τηςDENON) είναι σχεδιασμένα ώστε να συνδυάζονται τέλεια μεταξύ τους, αποπνέοντας κορυφαία ποιότητα.

Η αισθητική και ποιοτική αρτιότητα του εσωτερικού του νέου 308 ενισχύεται από το κατασκευασμένο από ένα κομμάτι ταμπλό, το οποίο επιπλέον χάρη στην ειδική επεξεργασία της επιφάνειας του, είναι ιδιαίτερα ανθεκτικό στις αμυχές, αλλά και στη σκόνη (αντιστατική επεξεργασία).

Αντίστοιχη είναι και η ποιότητα των υφασμάτων και εν γένει των επενδύσεων που χρησιμοποιούνται στο χώρο των επιβατών. Από το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού και πάνω, το τιμόνι είναι επενδυμένο με  δέρμα με διακοσμητικά από μαύρη λάκα, ή ματ αλουμίνιο. Για  τα καθίσματα υπάρχει η επιλογή επένδυσής τους με ένα υλικό που συνδυάζει την αλκαντάρα με το PVC, ή με δέρμα Nappa.

Ο πίνακας οργάνων είναι τοποθετημένος σε υψηλή θέση και βρίσκεται πάνω από το τιμόνι, αντί πίσω από αυτό. Σχεδιαστικά, εκτείνεται μέχρι την οθόνη αφής της κεντρικής κονσόλας με την οποία δένει αρμονικά. Η όλη διάταξη θυμίζει «κόκπιτ» αεροσκάφους, καθώς ο προσανατολισμός των οργάνων είναι προς την κατεύθυνση του οδηγούΗ σχεδίαση του πίνακα οργάνων έχει γίνει με κριτήριο την ακρίβεια και την ευκολία ανάγνωσής τους. Η διάταξη των οργάνων συγκεντρώνει την προσοχή του οδηγού στο πάνω μέρος του πίνακα, έτσι ώστε να μην απομακρύνεται το βλέμμα του από τον δρόμο.


Το i-Cockpit της Peugeot είναι σχεδιασμένο για να προσφέρει στον οδηγό μια νέα εμπειρία οδήγησης, μετατρέποντας τον έλεγχο του νέου Peugeot 308 σε μια απλή διαισθητική διαδικασία. Οι μικρές διαστάσεις του τιμονιού αυξάνουν την ευελιξία και την απόλαυση στην οδήγηση. Οι κάθε είδους ελιγμοί μέσα στην πόλη γίνονται ευκολότεροι, χάρη στην ακριβή και με άριστη αίσθηση ηλεκτρική υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης.

Το i-Cockpit της Peugeot είναι μια επιλογή που προσφέρεται στον υποψήφιο αγοραστή και η οποία μετατρέπει το 308 σε μια πραγματικά ξεχωριστή πρόταση στην μικρομεσαία κατηγορία (C-segment).


Το νέο Peugeot 308 ενσαρκώνει τον καλύτερο συνδυασμό άνεσης και οδικής συμπεριφοράς χάρη στις ιδιότητες της νέας πλατφόρμας ΕΜΡ2. Ο επανασχεδιασμός πολλών εξαρτημάτων του αυτοκινήτου και το μειωμένο συνολικό του ύψος, έκαναν δυνατή την μεταφορά του κέντρου βάρους του 20 χλστ. χαμηλότερα. Η ευστάθεια του αμαξώματος έχει βελτιωθεί χάρη και στην πολύ καλή αεροδυναμική του. Η πλατφόρμα ΕΜΡ2 φέρει ανεξάρτητη ανάρτηση με γόνατα τύπου McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, τo βάρος των οποίων έχει επίσης μειωθεί. Η βελτιστοποίηση της ανάρτησης και των τροχών κατέστησαν δυνατή τη μείωση του κύκλο στροφής του αυτοκινήτου  κατά 30 εκ. (διάμετρος κύκλου στροφής 10,4 μ.) εξασφαλίζοντας στο 308 κορυφαία ευελιξία στους ελιγμούς. Στον πίσω άξονα, η τοποθέτηση των αποσβεστήρων (αμορτισέρ) πάνω στον βραχίονα της ανάρτησης και όχι μέσα στο ελατήριο, βελτιώνει την απόδοσή του προς χάριν της άνεσης αλλά και της οδική συμπεριφοράς. Το αποτέλεσμα είναι ένας απαράμιλλος συνδυασμός ευελιξίας, άνεσης και κορυφαίου κρατήματος στο δρόμο, κάτι που προικίζει το νέο Peugeot 308 με οδική συμπεριφορά που μπορεί να χαρακτηρισθεί ως ορόσημο για την κατηγορία!

Η συνεισφορά της τεχνολογίας για πιο ήρεμη οδήγηση

Για ακόμα πιο άνετη και ασφαλή οδήγηση το νέο 308 είναι εξοπλισμένο με ένα πακέτο επικουρικών συστημάτων για τον οδηγό. Το Driver Assistance Pack ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό και περιλαμβάνει τρία υποσυστήματα που χρησιμοποιούν ένα ραντάρ τοποθετημένο στο ρύγχος του οχήματος.

Ενεργό σύστημα διατήρησης της ταχύτητας ταξιδίου με ενισχυμένες λειτουργίες (Dynamic Cruise Control)

Σύστημα ειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης (Emergency Collision Alert System): οπτική και ακουστική προειδοποίηση πληροφορεί τον οδηγό ότι θα πρέπει να φρενάρει ώστε να αποφύγει μια σύγκρουση.


(Emergency Collision Braking System): Στην περίπτωση που η σύγκρουση κριθεί από το σύστημα ως επικείμενη, ενεργοποιείται αυτόματα το σύστημα πέδησης για να την εμποδίσει, ή τουλάχιστον να μετριάσει τις επιπτώσεις της.

Για την άνεση και την ασφάλεια όλων, το νέο Peugeot 308 εφοδιάζεται με σύστημα παρακολούθησης των «τυφλών σημείων» του καθρέπτη (Blind Spot Monitoring), ηλεκτρικά ενεργοποιούμενο χειρόφρενο, κάμερα οπισθοπορείας, πρόσβαση στο εσωτερικό και εκκίνηση του αυτοκινήτου χωρίς τη χρήση του κλειδιού (keyless access) και ραντάρ παρκαρίσματος.

Σχεδιασμός με γνώμονα την ποιότητα

Το νέο Peugeot 308 ενσωματώνει όλη την έρευνα που έχει κάνει τα τελευταία χρόνια η εταιρία στον τομέα της ποιότητας. Το νέο μοντέλο πέρασε με επιτυχία από πληθώρα δοκιμών ποιότητας κατά την χρήση. Μερικές από αυτές ήταν: να διανύσει 2,5 εκατομμύρια χιλιόμετρα πριν την επίσημη παρουσίασή του, να περάσει  πάνω από 2.500 ώρες δοκιμών σε ειδική κλίνη γεννήτριας κραδασμών και σε προσομοιωτή ακραίων κλιματικών συνθηκών , η διενέργεια 250.000 κύκλων λειτουργίας του συστήματος κλιματισμού και τέλος 4.300.000 πιέσεις στην οθόνη αφής χωρίς βλάβη!

Το νέο Peugeot 308 κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της εταιρίας στο Sochaux, ενώ οι κινητήρες κατασκευάζονται στις μονάδες στο Tremery και στο Douvrin.

Σύγχρονοι και οικονομικοί κινητήρες για πολύ χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2)

Το νέο Peugeot 308 είναι εξοπλισμένο με τελευταίας γενιάς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, όπως ο νέος τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας PureTech των 1,2 λίτρων, αλλά και οι κορυφαίοι πετρελαιοκινητήρες της σειράς e-HDi.


Το εύρος ισχύος των βενζινοκινητήρων κυμαίνεται από τους 82 έως τους 155 ίππους, με τις εκπομπές CO2 να ξεκινούν από τα 114 γρ./χλμ.


Με μεγάλη παράδοση στο σχεδιασμό και κατασκευή πετρελαιοκινητήρων, η Peugeot εφοδιάζει το νέο 308 με τους κορυφαίους πετρελαιοκινητήρες HDi, οι οποίοι συνδυάζονται και με το μικρο-υβριδικό σύστημα e-HDi. Χωρητικότητας 1.6 λίτρων απόδίδουν από 92 έως και 115 ίππους με τις εκπομπές CO2 να ξεκινούν από τα 95 γρ./χλμ και την κατανάλωση από τα 3,7λίτρα/100χλμ.

Όλοι οι προαναφερθέντες οικονομικοί κινητήρες μπορούν να συνδυαστούν με τα νέα ελαστικά εξαιρετικά χαμηλής αντίστασης κύλισης (Ultra Low Rolling Resistance) τα οποία έχουν εξελιχθεί σε αποκλειστική συνεργασία με τηνMichelin. Αυτά τα ελαστικά νέας γενιάς επιτρέπουν τη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 3 γρ./χλμ., κατά μέσο όρο, παρέχοντας ταυτόχρονα και μειωμένες αποστάσεις ακινητοποίησης στο φρενάρισμα σε βρεγμένο οδόστρωμα. Η αντοχή τους στη φθορά είναι αντίστοιχη με αυτή των συνηθισμένων ελαστικών.

Το νέο Peugeot 308 στην Ελλάδα

Το νέο Peugeot 308 ξεκινά την πορεία του στην ελληνική αγορά, διαθέσιμο με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου,σε εκδόσεις με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας και τιμές που ξεκινούν από τις 14.340 ευρώ (εκδόσεις βενζίνης) και τις 15.870 ευρώ (εκδόσεις Diesel). Οι τιμές περιλαμβάνουν το όφελος της κρατικής απόσυρσης, καθώς και το Bonus της Peugeot.

Τα στοιχεία της νέας αντιπροσωπείας:

AIGLON ΑΝΩΝΥΜΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Λ. ΚΗΦΙΣΙΑΣ 240-242 – 152 31 ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΤΗΛ: 210 67 00 000 – FAX210 67 00 491

Δεν υπάρχουν σχόλια: