Η Volvo Cars εγκαινιάζει την AstaZero, την πρώτη στον κόσμο πίστα δοκιμών πλήρους κλίμακας που προσφέρεται και για δοκιμές των μελλοντικών συστημάτων ασφάλειας. Ηολοκλήρωση της πίστας φέρνει την εταιρεία ένα βήμα πιο κοντά στην πραγμάτωση του στόχουτης που έχει τον κωδικό Vision 2020. Σύμφωνα με αυτόν, μέχρι το 2020 η Volvo θα έχειεπιτύχει να μην υπάρχει θανάσιμος ή σοβαρός τραυματισμός οποιουδήποτε επιβαίνει σε ένα καινούργιο μοντέλο Volvo και εμπλέκεται σε κάποιο ατύχημα.
Ένα σημαντικό βήμα για την επίτευξη αυτού του στόχου θα είναι η εξέλιξη προηγμένων συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας για την αποτροπή ατυχημάτων. Αυτά τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας θα είναι το κεντρικό αντικείμενο της πίστας δοκιμών AstaZero, που βρίσκεται κοντά στα κεντρικά γραφεία τηςVolvo Cars, στο Γκέτεμποργκ.
Η πίστα έχει πάρει το όνομά της από τα αρχικά των λέξεων Active Safety Test Area (Περιοχή Δοκιμών Ενεργητικής Ασφάλειας) με το Zero (μηδέν, στα αγγλικά) να υποδηλώνει το σαφή στόχο της εταιρείας για μηδενικές απώλειες από τροχαία ατυχήματα.
Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα της εγκατάστασης είναι η ευελιξία της, αφού είναι σχεδιασμένη να επιτρέπει την κατασκευή ιδιαίτερων, προσαρμοσμένων σεναρίων. Αντίθετα με τις περισσότερες πίστεςδοκιμών, που οι επιλογές είναι πιο περιορισμένες, η AstaZero δίνει τη δυνατότητα προσομοίωσης κάθε είδους πραγματικών κυκλοφοριακών συνθηκών.
Η AstaZero μπορεί να φιλοξενήσει μια ευρεία γκάμα από συνθήκες δοκιμών, όπως αυτές πολυσύχναστων αστικών δρόμων, λεωφόρων, αυτοκινητοδρόμων πολλαπλών λωρίδων και διασταυρώσεων. Οι συνθήκες αυτές είναι κρίσιμες για να μελετηθεί ο τρόπος που τα αυτοκίνητα αντιδρούν σε κινούμενα εμπόδια, όπως άλλα αυτοκίνητα, πεζούς, ποδήλατα, μοτοσικλέτες, φορτηγά, λεωφορεία, ακόμα και ζώα που μπορεί να εμφανιστούν ξαφνικά. Σε ορισμένες μελέτες, όπως αυτές που αφορούν περίπλοκες συνθήκες και υψηλές ταχύτητες, τα οχήματα των δοκιμών θα τα χειρίζονται ρομπότ.
«Οι δοκιμές ασφάλειας σε ρεαλιστικές συνθήκες αποτελούν προϋπόθεση για την εξέλιξη των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας που θέλουμε», λέει ο Άντερς Άξελσον (Anders Axelson) από το Κέντρο Ασφάλειας της Volvo Cars (Volvo Cars Safety Centre). Και συνεχίζει: «Η εγκατάσταση θα παίξει πολλούς σημαντικούς ρόλους: όχι μόνο θα μας βοηθήσει να πραγματοποιήσουμε το όραμά μας για την ασφάλεια, εξελίσσοντας αυτοκίνητα που δεν θα συγκρούονται, αλλά και να εξελίξουμε συστήματα ασφάλειας για την προστασία και των μη αυτοκινητιστών, όπως είναι οι πεζοί και οι ποδηλάτες.»
Έρευνα και εξέλιξη
Ένας από τους βασικούς ρόλους της AstaZero θα είναι αυτός της πλατφόρμας για την έρευνα και εξέλιξη τεχνολογιών ασφαλείας επόμενης γενιάς. Εδώ, σε συνεργασία με πανεπιστήμια και συνεργάτες του κλάδου, η Volvo Cars θα αναλάβει μια σειρά από πρωτοβουλίες, από στρατηγικά προγράμματα έρευνας και καινοτομίας πάνω στο αυτοκίνητο μέχρι στοχευμένη έρευνα. Η δουλειά στην AstaZero θα περιλαμβάνειεκτός άλλων και την εξέλιξη και δοκιμή της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης.
Παρότι το χρονικό όριο του 2020 αποτελεί φιλόδοξο στόχο, ο Άντερς Άξελσον είναι ιδιαίτερα αισιόδοξος:«Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία διατηρεί τα πρωτεία στην ενεργητική ασφάλεια. Η AstaZero παρέχειεξαιρετικές προοπτικές να διατηρήσουμε την πρωτοκαθεδρία μας και στο μέλλον. Είμαστε η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο που έχουμε θέσει ως στόχο μηδενικές απώλειες από τροχαία ατυχήματα μέχρι μια – κοντινή - συγκεκριμένη ημερομηνία και είμαστε η μόνη χώρα στον κόσμο, της οποίας η κυβέρνηση υποστηρίζει ενεργά ένα τέτοιο όραμα.»
Σχετικά με την AstaZero
Το κόστος κατασκευής της AstaZero ήταν 500 εκατομ. σουηδικές κορώνες (περίπου 55.000.000 €). Με τη συνεργασία της ακαδημαϊκής κοινότητας, της αγοράς και των αρχών, οι εγκαταστάσεις της AstaZero θα αποτελέσουν μια ανοικτή, ανεξάρτητη πλατφόρμα για όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς, όπως αυτοκινητοβιομηχανίες, προμηθευτές, νομοθέτες, εταιρείες οδοποιίας, πανεπιστήμια και τεχνολογικά ινστιτούτα από ολόκληρο τον κόσμο. Στην AstaZero εκτός της Volvo Cars συμμετέχουν οι εταιρείες VolvoGroup, Scania, Autoliv και Test Site Sweden.
Σχεδιασμός
Η AstaZero καλύπτει συνολική έκταση 2.000.000 τ.μ. με ασφαλτοστρωμένη επιφάνεια 250.000 τ.μ. Η πίστα περιβάλλεται από μια λεωφόρο μήκους 5,7 χιλιομέτρων, η οποία συνδέεται με ένα αστικό σύστημα τεσσάρων οικοδομικών τετραγώνων 40 επί 25 μέτρων. Διαθέτει επίσης μια περιοχή υψηλών ταχυτήτων, η οποία αποτελείται από έναν κύκλο διαμέτρου 240 μέτρων, με «προσθήκες» που ενώνονται σε έναν δρόμο πολλαπλών λωρίδων κυκλοφορίας, μήκους 700 μέτρων.
Συνθήκες Δοκιμών
Επαρχιακός δρόμος - περιλαμβάνει δέκα διαφορετικά σημεία, ανοικτά και καλυμμένα, όπου εμφανίζονται αντικείμενα εμπρός από τα οχήματα. Είναι ειδικά σχεδιασμένος για εκτενείς δοκιμές της συμπεριφοράς του οδηγού και είναι κατάλληλος για τη χρήση τόσο κρυφών όσο και αιφνίδιων εμποδίων. Ο δρόμος θα έχει δύο διασταυρώσεις Τ και μία πλήρη διασταύρωση, με σήμανση σε συγκεκριμένη γλώσσα που αλλάζει ανάλογα με τις απαιτήσεις του πελάτη. Ο επαρχιακός δρόμος θα έχει επίσης στάσεις λεωφορείου/χώρους στάθμευσης σε δύο σημεία.
Αστική περιοχή - θα χρησιμοποιείται κυρίως για τη δοκιμή της ικανότητας του αυτοκινήτου να ανταποκρίνεται στο περιβάλλον του, αποφεύγοντας ατυχήματα με λεωφορεία, ποδηλάτες, πεζούς ή άλλους χρήστες του δρόμου. Για τον λόγο αυτό, η περιοχή περιλαμβάνει διάφορες υποπεριοχές, όπως ένα αστικό κέντρο με δρόμους διαφορετικού πλάτους, στάσεις λεωφορείου, πεζοδρόμια, ποδηλατοδρόμους, οδικό φωτισμό και κτιριακά σκηνικά, πλατείες, διασταυρώσεις, κυκλικούς κόμβους και οδικά έργα.
Δρόμος πολλαπλών λωρίδων - διαθέτει τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας. Συνδέεται με την περιοχή υψηλών ταχυτήτων, μέσω ενός δρόμου επιτάχυνσης με μήκος 300 μέτρων, πλάτος 7 μέτρων και κυκλικό κόμβο για μακριά οχήματα. Ο δρόμος πολλαπλών λωρίδων επιτρέπει τη δοκιμή πολλών διαφορετικών σεναρίων, όπως αλλαγή λωρίδας, διάφορα σενάρια σύγκρουσης και σενάρια διέλευσης.
Περιοχή υψηλών ταχυτήτων - βρίσκεται στο κέντρο του χώρου και αποτελείται από δύο δρόμους επιτάχυνσης. Ο ένας δρόμος επιτάχυνσης έχει μήκος περίπου 1 χιλιομέτρου. Εκτός από τους δύο δρόμους επιτάχυνσης, είναι δυνατή η χρήση για επιτάχυνση και του δρόμου πολλαπλών λωρίδων, κάτι που σημαίνει ότι τα οχήματα μπορούν να μπουν στην περιοχή υψηλών ταχυτήτων από 3 διαφορετικές κατευθύνσεις. Στην περιοχή αυτή, οι δοκιμές εστιάζονται κυρίως στη δυναμική των οχημάτων, όπως οι ελιγμοί αποφυγής σε πολύ υψηλές ταχύτητες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου