Το μήκους
4,24 μ. Renegade είναι
το πρώτο Jeep που κατασκευάζεται στην Ευρώπη και το «εισιτήριο» για την είσοδο
της «σκληροπυρηνικής» off road μάρκας στην κατηγορία των μικρών SUV.
Έγιναν πολλά για να δημιουργηθεί τούτο το μοντέλο, που όμως αποκάλυψε ο Έλληνας
αντιπρόσωπος, ήταν όνειρο του από το 1990. Διόλου δεν το συμμερίζονταν τότε και
αργότερα οι Αμερικάνοι εταίροι, αφού εκεί το μέγεθος μετράει. Οι εξελίξεις και
οι ανάγκες έφεραν σημαντικές αλλαγές και τώρα ο υποψήφιος αγοραστής της
κατηγορίας μπορεί πλέον να αποκτήσει Jeep με 1.400 κ.εκ.!
Το νέο Jeep Renegade, ένα αστικών διαστάσεων SUV που αν και
σχεδιάστηκε και έως ένα βαθμό εξελίχθηκε στις ΗΠΑ, κατασκευάζεται από ιταλικά
χέρια. Η Jeep θέλησε να διατηρήσει «ανόθευτο» τον γενετικό της κώδικα που
χαρακτηρίζει ακόμα και σήμερα αρκετές από τις τετράτροχες προτάσεις της.
Στην πραγματικότητα το μικρό Renegade μπορεί και πρέπει να
περηφανεύεται πως είναι περισσότερο Jeep απ’ ότι τα μεγαλύτερων διαστάσεων
Cherokee και Grand Cherokee, παραπέμποντας με τον τετράγωνης λογικής σχεδιασμό
του αλλά και με τις κάθετες προς το έδαφος γρίλιες της κεντρικής εισαγωγής αέρα
στο ένδοξο παρελθόν της αμερικανικής φίρμας. Σαφείς διαχωριστικές γραμμές, σε
σχέση πάντα με την αντίστοιχη πρόταση της Fiat, θέτει και ο διάκοσμος του
εσωτερικού, έστω και αν σε αυτή την περίπτωση οι σύγχρονες απαιτήσεις σε
επίπεδο ασφάλειας και άνεσης, επικράτησαν κατά κράτος της ιστορίας που
κουβαλάει στις πλάτες της η Jeep. Σε κάθε περίπτωση το Renegade αποτελεί μια
ιδιαίτερα ποιοτική κατασκευή, ικανή να αντέξει στον χρόνο και στις κακουχίες
της εκτός δρόμου κίνησης.
Απολύτως ικανοποιητικά, οι διαθέσιμοι χώροι στον θάλαμο
επιβατών και τα 351 λίτρα του χώρου αποσκευών.
Συνολικά
προσφέρονται 12 συνδυασμοί κινητήρων-κιβωτίων-μετάδοσης, με προσθιοκίνητες και
4×4 εκδόσεις. Τρεις
βενζινοκινητήρες (δύο MultiAir2 και ο E.torQ), δύο diesel MultiJet II, δύο
μηχανικά κιβώτια, ένα διπλού συμπλέκτη DDCT και το πρώτο στην κατηγορία 9τάχυτο
αυτόματο παρατάσσονται με το Renegade.
Πιο
αναλυτικά: Ο 1.4 MultiAir2 Turbo βενζίνης με 140 ίππων συνδυάζεται με start/stop και κίνηση 4×2, ενώ
είναι διαθέσιμος με το 6άρι μηχανικό και το DDCT. Η έκδοση του ίδιου κινητήρα
με τα 170 άλογα
προσφέρεται με τετρακίνηση, start/stop και το αυτόματο κιβώτιο των 9 σχέσεων. Ο
ισχύος 110 ίππων 1.6
E.torQ προσφέρεται με start/stop, μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων και κίνηση στους
μπροστινούς τροχούς. Αυτός συνδυάζεται με την χαμηλότερη τιμή στη γκάμα.
Το diesel Renegade
1.6 MultiJet II εμφανίζει απόδοση 120 ίππων, συνδυάζεται με start/stop, 6άρι μηχανικό
κιβώτιο και κίνηση 4×2. Ο επίσης diesel 2λιτρος MultiJet II κάνει την εμφάνισή του σε δύο παραλλαγές
ισχύος, με 120 και 140 ίππους. Εξοπλίζει το Renegade 4×4 και συνεργάζεται με start/stop και το
μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων. Ο ίδιος κινητήρας συνδυάζεται με start/stop, αυτόματο
κιβώτιο 9 σχέσεων και τετρακίνηση.
Η Jeep
εμφανίζει δύο διαφορετικά συστήματα τετρακίνησης στο Renegade, το Jeep Active Drive και το Jeep Active Drive Low. Το
δεύτερο προσφέρει επιπλέον δυνατότητες off road, χάρη σε διαφορετική
χαρτογράφηση του κιβωτίου, στο Hill Descent Control και επιλογή Low για
υποπολλαπλασιασμό της τελικής σχέσης μετάδοσης. Τα Active Drive και Active
Drive Low συνδυάζονται με το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Jeep Selec-Terrain με 4
ρυθμίσεις (Auto, Snow, Sand, Mud) και πέντε για το Trailhawk (επιπλέον η Rock).
Η απόσταση από το έδαφος φθάνει τα 21 εκ. για το Trailhawk.
Τα επίπεδα
εξοπλισμού που εφοδιάζουν το νέο Jeep Renegade είναι τέσσερα, με το βασικό
Sport να εξοπλίζει μόνο την βασική βενζινοκίνητη έκδοση με τον 1.6. Ο
εξοπλισμός της έκδοσης είναι πλούσιος και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 6 αερόσακους, ESP, ERM, Hill Start
Assist, κλιματισμό, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, υπολογιστή ταξιδίου με
οθόνη 3,5”, σύστημα πολυμέσων UConnect με οθόνη αφής 5” και όλες τις ηλεκτρικές
ευκολίες. H βασική του προσθιοκίνητη έκδοση 1.6 Ε-ToρG με τον τετρακύλινδρο
βενζίνης των 1.600 κυβικών και των 110 ίππων ξεκινά με απόσυρση και με την
προσφορά της ελληνικής αντιπροσωπείας από τις 19.370 ευρώ. Αν θέλετε κάτι σαφώς
καλύτερο, δηλαδή 1.4 και 140 ίππους, πάμε στα 21.440 ευρώ. Και κάτι ακόμη
καλύτερο: 1.4 με 170 ίππους, αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων και τετρακίνηση, 26.940
ευρώ
Με τον κινητήρα πετρελαίου των 1.600 κυβικών και των 120
ίππων που συνδυάζεται με 6άρι κιβώτιο, η αντίστοιχη τιμή του Renegade
διαμορφώνεται στις 23.470.
Όσο για την τετρακίνητη έκδοση Trailhawk, με τις πολύ καλές
δυνατότητες εκτός δρόμου, το δίλιτρο diesel των 170 ίππων και αυτόματο κιβώτιο
9 σχέσεων υπολογίστε 33.700 ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου